Medlem

spring som en dåre mot den högra archern, rulla under pilen han skjuter när du är nära, hoppas på att han tar fram svärdet, backa tillbaka, hoppas att han trillar ner av sig själv, hoppas att du inte får en pil i ryggen av den andra archern.
brukar gå, ibland har man otur och dör. bara att försöka igen.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

spring som en dåre mot den högra archern, rulla under pilen han skjuter när du är nära, hoppas på att han tar fram svärdet, backa tillbaka, hoppas att han trillar ner av sig själv, hoppas att du inte får en pil i ryggen av den andra archern.
brukar gå, ibland har man otur och dör. bara att försöka igen.

hahahhahahahahhahahahahahahhahahahahahah!

Gud villken beskrivning...
Hela mitt darksouls gameplay funkar sådär... Spring--> Rulla---->Hoppas på tur---->Slå fienden
(Har man inte tur så sammas kedjan och man dör.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Zlampan:

spring som en dåre mot den högra archern, rulla under pilen han skjuter när du är nära, hoppas på att han tar fram svärdet, backa tillbaka, hoppas att han trillar ner av sig själv, hoppas att du inte får en pil i ryggen av den andra archern.
brukar gå, ibland har man otur och dör. bara att försöka igen.

hahahhahahahahhahahahahahahhahahahahahah!

Gud villken beskrivning...
Hela mitt darksouls gameplay funkar sådär... Spring--> Rulla---->Hoppas på tur---->Slå fienden
(Har man inte tur så sammas kedjan och man dör.

Det låter som när jag var gift en gång i tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En fråga.

Köpte Dark Souls för bara några dagar sedan, men när man går ut spelet (inte vid en bonfire) sparas spelet därifrån och man får starta där när man startar upp spelet igen? Har inte vågat annat än att gått ut spelet efter en bonfire.

Annars är spelet stört roligt, helt sjukt vad spännande det är och ja, man vill verkligen inte dö!
Var nära att förlora 10K Souls... men som tur var spawnade inte bossen när jag dog och jag kunde hämta mina souls.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

lyckades just få av gargoyls yxan, men dog direkt efter, fick inte med mig den, kommer den droppa igen eller är det kört med det?

Edit: ingen fara fick av skiten igen och den droppa

Medlem

sånna saker är 100% drop om du slår av svansen, bra att tänka på när du slåss emot drakbossar är att alla har ett vapen i svansen.


signatur
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

En fråga.

Köpte Dark Souls för bara några dagar sedan, men när man går ut spelet (inte vid en bonfire) sparas spelet därifrån och man får starta där när man startar upp spelet igen? Har inte vågat annat än att gått ut spelet efter en bonfire.

Annars är spelet stört roligt, helt sjukt vad spännande det är och ja, man vill verkligen inte dö!
Var nära att förlora 10K Souls... men som tur var spawnade inte bossen när jag dog och jag kunde hämta mina souls.

DU kan vara lugn, det är bara att ta quit game så ska det spara sig där du är men se till att du står säkert, kan ju va nån fiende du inte märker förens du loggar in igen


signatur
Medlem

Min första playthrough tog 60 timmar, använde nästan ingen magi alls och definitivt inte pyromancy! Det blev extra svårt eftersom jag nästan bara pumpade DEX...

Pyromancy gör hela spelet för lätt nästan, då vilken karaktär som helst kan skaffa det utan några krav på sina stats.

Medlem

Tänkte ta mig an Ornstein and Smough igår kväll. Revivade mig till levande för att kunna ta hjälp av någon vänlig själ, men blev buttraped av en phantom TVÅ gånger, så jag förlorade 3 humanity där.

Gick istället offline, revivade mig till levande för att ta hjälp av Solaire. Första gången gick det riktigt bra. Hade 2-3 träffar kvar på Super-Ornstein men slarvade till det och dog.
Andra gången följde inte ens Solaire in med mig till bossarna även om han var summoned, så jag var helt själv och det gick inte så bra. Grymt irriterande.

Slösade bort 5 humainty totalt och 20-30k souls. Jag var nära då att ge upp spelet helt, men jag ska allt buffa upp mig lite och ta dom senare.

Medlem

Pröva att döda ornstein först om du vill ha det lättare (iaf tycker jag det blir det) men då kommer du inte kunna köpa just hans armor, utan smoughs istället. jag tog "super"smough min första runda och tänkte "äh, tar väl den armoren på ng+" fast med 2 som hjälpte mig så smekte han ändå oss och andra försöket på den så förstog inte fantomerna att det va ornstein jag ville spara så dom slaktade honom först. Så med andra ord har jag inte det armorsetet än.

Så tips är: Vill du klara bossen lättare och komma vidare, döda ornstein först annars gör du som du gjort och får en armor som är bra och halvlätt.


signatur
Medlem

Jo, Ornsteins armor verkar riktigt bra, det var därför jag tog Smough först. Jag ska ta mig an dessa lite senare. Jag måste bara försöka skapa ett nytt (lättare) vapen med någon elemetal effect, kanske Queelags Fury Sword. Jag älskar min Black Knight Sword +3 men det tar mycket stamina att svinga.
Måste även uppgradera min armor, kanske byta till ett lite lättare set.

Medlem

Jag dödade visst en kille som skulle kunnat gett mig lärdom om magi. Smart jag är. Hoppas att det kommer fler chanser.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jag dödade visst en kille som skulle kunnat gett mig lärdom om magi. Smart jag är. Hoppas att det kommer fler chanser.

Vem?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av mosoloa1:

Jag dödade visst en kille som skulle kunnat gett mig lärdom om magi. Smart jag är. Hoppas att det kommer fler chanser.

Vem?

Denna person. Visste inte hur man bar sig åt, hade ju precis börjat spela - jag litade inte på någon. Men från och med nu så är jag extra noga med att prata med NPC's flera gånger.

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Petrus+of+Thorolund


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av mosoloa1:

Jag dödade visst en kille som skulle kunnat gett mig lärdom om magi. Smart jag är. Hoppas att det kommer fler chanser.

Vem?

Denna person. Visste inte hur man bar sig åt, hade ju precis börjat spela - jag litade inte på någon. Men från och med nu så är jag extra noga med att prata med NPC's flera gånger.

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Petrus+of+Thorolund

Jaha XD
Shit happens, although it cant be undone!
Jag råkade döda fire link shrine gubben... han som snackar och e så deppig.
(stod brevid han och slängde kontrollen i soffan när jag skule gå på dass, råkade tydligen göra ett slag då sen var det ju kört)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av mosoloa1:

Jag dödade visst en kille som skulle kunnat gett mig lärdom om magi. Smart jag är. Hoppas att det kommer fler chanser.

Vem?

Denna person. Visste inte hur man bar sig åt, hade ju precis börjat spela - jag litade inte på någon. Men från och med nu så är jag extra noga med att prata med NPC's flera gånger.

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Petrus+of+Thorolund

Jaha XD
Shit happens, although it cant be undone!
Jag råkade döda fire link shrine gubben... han som snackar och e så deppig.
(stod brevid han och slängde kontrollen i soffan när jag skule gå på dass, råkade tydligen göra ett slag då sen var det ju kört)

haha shit vad kul det måste sett ut
Men precis, it can't be undone.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är sant att döda en npc ej kan bli undone. Det du som spelare däremot kan göra är att du kan söka absolution och på det viset förlåter alla npcs dig och återgår till att vara friendly igen. Det är killen i tornet där du ringer i första klockan efter gargoylesen som har den tjänsten. Måste varna er att det kostar fler souls för ju högre lvl du är. Om jag minns rätt kostade det 166k för mig som lvl 80 när jag var där och kikade tidigare.

Medlem

2000 x din level kostar absolution


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

2000 x din level kostar absolution

Tycker det är alldeles för mkt, är man 100 så blire liksom 200000, ganska mkt :/


signatur

Rwa?

Medlem

Mjo men det går rättså fort att farma när du kommer in i NG+ Exempelvis får du runt 20k när du farmar Darkroot Garden

Medlem
Skrivet av Kyroc:

Mjo men det går rättså fort att farma när du kommer in i NG+ Exempelvis får du runt 20k när du farmar Darkroot Garden

Vadå? Var kan man farma i darkroot?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Kyroc:

Mjo men det går rättså fort att farma när du kommer in i NG+ Exempelvis får du runt 20k när du farmar Darkroot Garden

uch farma Npcs är så tråkigt, när jag behöver souls invade:ar man ngn, alt går till anor londo (släkt solen där) och pvpar sönder


signatur

Rwa?

Medlem

Har nyss börjat köra DS, och det första man lärde sig är att man åker på däng 100 gånger, om man inte tänker sig för Har dock ingen anning vart man ska gå, finns områden överallt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Har nyss börjat köra DS, och det första man lärde sig är att man åker på däng 100 gånger, om man inte tänker sig för Har dock ingen anning vart man ska gå, finns områden överallt.

det är det som var så awsm första playthroughn man visste inte "vart" man skulle så man fick utforska


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Neatherblade:

Har nyss börjat köra DS, och det första man lärde sig är att man åker på däng 100 gånger, om man inte tänker sig för Har dock ingen anning vart man ska gå, finns områden överallt.

det är det som var så awsm första playthroughn man visste inte "vart" man skulle så man fick utforska

Awesome och awesome.... :/ När man tror att man letat överallt och åker på däng var man går så är det inte awesome mera.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Kyroc:

Mjo men det går rättså fort att farma när du kommer in i NG+ Exempelvis får du runt 20k när du farmar Darkroot Garden

uch farma Npcs är så tråkigt, när jag behöver souls invade:ar man ngn, alt går till anor londo (släkt solen där) och pvpar sönder

Jo har hört att de ska vara grymt kul. Dessvärre har jag inte Gold på krysslådan för tillfället

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Neatherblade:

Har nyss börjat köra DS, och det första man lärde sig är att man åker på däng 100 gånger, om man inte tänker sig för Har dock ingen anning vart man ska gå, finns områden överallt.

det är det som var så awsm första playthroughn man visste inte "vart" man skulle så man fick utforska

Awesome och awesome.... :/ När man tror att man letat överallt och åker på däng var man går så är det inte awesome mera.

Ähh. Det som är så bra med detta spel. Du bör inte känna dig säker var du än är. Känslan är ju en del av detta, massor av vägar, massor av faror - det som gör allt spännande och bra med detta spel (bl.a)!

Finns ju andra spel om du vill ha linjära roll-spel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

...igår så blev jag nått kopiöst förbannad när jag skulle spela Dark Souls, satte i skivan men ingen skiva visades i XMB, tog ut den, tittade så den inte va klenig som den blir när barnen har gjort nått, sätter i den igen men fortfarande funkar det inte. Då tar jag ut den en sista gång innan mitt raserianfall, och ser då att det är en 2 cm spricka ifrån centrum och ut så tro fan att den inte funkade, tydligen har min kära "fru" väldigt dålig koll på hur man hanterar skivor vid byte av spel. men ska väl återuppta spelandet ikväll nu när jag fick lugnande besked att hon varit och köpt en ny kopia av spelet samt lite vin.

Så kan väl påstå att spelet är lite beroendeframkallande, helt klart världsbäst men tråkigt att det ska kosta mig över 1000 spänn på 3 veckor.


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

...igår så blev jag nått kopiöst förbannad när jag skulle spela Dark Souls, satte i skivan men ingen skiva visades i XMB, tog ut den, tittade så den inte va klenig som den blir när barnen har gjort nått, sätter i den igen men fortfarande funkar det inte. Då tar jag ut den en sista gång innan mitt raserianfall, och ser då att det är en 2 cm spricka ifrån centrum och ut så tro fan att den inte funkade, tydligen har min kära "fru" väldigt dålig koll på hur man hanterar skivor vid byte av spel. men ska väl återuppta spelandet ikväll nu när jag fick lugnande besked att hon varit och köpt en ny kopia av spelet samt lite vin.

Så kan väl påstå att spelet är lite beroendeframkallande, helt klart världsbäst men tråkigt att det ska kosta mig över 1000 spänn på 3 veckor.

Jag beklagar sorgen kära vän. Tur att du har en så snäll fru som köper en ny skiva dock!

Shit happens som någon bruka säga.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nu har jag klarat Ornstein/Smough, köpt Ornsteins armor, skapat Queelags Fury Sword och smiskat Sif med den

Är nere i Catacombs nu. Slösade tid och souls på att skapa en Divine Claymore när jag upptäckte att jag hade en Ocult Club som man kunde göra om till Divine Club +5 för ynka 200 souls

Men med Soul of Sif, så kan man ju göra en av två varianter av Greatsword of Artorias, där den ena är cursed men med mindre total skada. Vilken av dom föredrar ni? Kör ni med cursed vapen i New Londo eller är ni själva cursed?

Skriv svar