Medlem

Jag körde med Transient curse i new londo, tycker inte Greatsword of artorias var nått att ha, körde med det på min main på förra spelet jag hade (men ny skiva = nya saves) när jag körde catacombs då R1-attack gör att skeletten ramlar ihop på varje slag men ändå, 20 faith och 20 int för att använda det så lite slöseri med poäng med tanke på den skadan den gör vid statsen den kräver, kanske är jättera när du har 50 av båda men när du precis kan använda det så är det sämre än exempelvis ett lightningvapen +5.


signatur
Medlem

Nej. det är ju det då att jag måste levla upp mig själv 16 levlar för att använda. Vilket börjar bli jobbigt nu när jag är level 65. Lägger ganska mycket på Vitality så det kanske är doable med halva HP när jag väl ska dit.

Medlem

du blir inte cursed när du använder transient curse. inte som när du dör av curse sen ressar. så du har alltid full hp


signatur
Medlem

Ja just det så var det. Önskar dock man hade en synlig timer på när transient curse slutar verka. Har hört många som inte gillar att den slutar verka helt plötsligt

Är i Catacombs nu, är det meningen att man ska ta Tomb of Giants direkt efter?

Edit: Är lite skraj infför Tomb of Giants; Svåra fiender i becksvart mörker är inte riktigt min grej.

Medlem

Tror man hör ett skrik när transient curse slutar verka. Är inte helt säker på det dock.

Medlem

gravelord nito är bossen i tomb of giants, så om du inte vill vara med i hans gäng o förstöra för andra så kan du slakta han, annars kan du väl göra livet surt för andra en stund och göra dom andra bossarna så länge


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Kelow:

lvl 110 nu

Antar att du är inne på NG++ vid det laget?

Medlem
Skrivet av Kyroc:
Skrivet av Kelow:

lvl 110 nu

Antar att du är inne på NG++ vid det laget?

Strax klar med NG+ har dock problem med 4 kings

Medlem

4kings är riktigt jävlig på ng+.
kör med iron flesh och nån tung armor med hög poise, 2handa ditt bästa vapen och bara kötta på. drick flask när du har under 50% liv.
slå tills du får slut på stamina, kasta nån pyro, typ grand chaos firebal en gång eller två så har du full stamina igen, sen fortsätt slå med 2h.

Det funkade för mig på ng+, level 80. fick dricka 15 flasks och fick ner dom med typ 10 i liv kvar så det var på håret.

ett tips är att göra det själv, för med phantoms så har dom betydligt mer i liv och det slutar bara med att dina "medhjälpare" dör och så är du kvar med en boss med betydligt mer i hp än vad den skulle ha om du varit själv från början.

Medlem

Vad är rekommenderad level i anor londo? Är 30 atm.

Edit: Eller rättare sagt, vilket level var ni när ni var där?

Edit numero två: Okej Anor londo färdigt.. men asså? And now what? I seek guidance!
Var ju fläskigt jobbig boss, dock lite lättare om man dödade den tjocka gubben först.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag var ungefär 55, men det är nog absolut inget krav. Farmade levlarna mellan 30 och 50 och la mycket på vitality och endurance (är warrior), så det kan man ju göra om man vill. Anor Londo var vackert men ganska svårt tyckte jag, speciellt bossen (bossarna).

Edit: Jaha ok, grattis

Edit: Efter Anor Londo tog jag mig an Sif för att få det bortgjort, sen begav jag mig till Catacombs och Tomb of The Giants.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Jag var ungefär 55, men det är nog absolut inget krav. Farmade levlarna mellan 30 och 50 och la mycket på vitality och endurance (är warrior), så det kan man ju göra om man vill. Anor Londo var vackert men ganska svårt tyckte jag, speciellt bossen (bossarna).

Edit: Jaha ok, grattis

Edit: Efter Anor Londo tog jag mig an Sif för att få det bortgjort, sen begav jag mig till Catacombs och Tomb of The Giants.

I will seek revenge on the wolf!

Tog 6h att köra anor londo på lvl 30... Segt :U (Najs att få själar för tio levels efteråt dock)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag chansade och dödade firekeepern i Anor Londo (eftersom jag var klar med området) för att få en Firekeeper Soul. Jag har inte hittat någon negativ effekt förrutom att man inte kan hela sig där, men det finns ju 2 andra bonfires i Anor Londo, och man kan fortfarande warpa dit. För att vara på säkra sidan så var jag inte med i någon covenant när jag gjorde det.
Finns det någon negativ aspekt som jag kanske missat?

Medlem

Kan man på nåt sett se hur långt man har kvar tills man kan gå up i level?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

du går ju upp i level när du väljer att gå upp i level, men om du menar hur mycket souls nästa level kostar så vetifan, brukar försöka komma ihåg vad förra kostade plus lite till.


signatur
Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Jag chansade och dödade firekeepern i Anor Londo (eftersom jag var klar med området) för att få en Firekeeper Soul. Jag har inte hittat någon negativ effekt förrutom att man inte kan hela sig där, men det finns ju 2 andra bonfires i Anor Londo, och man kan fortfarande warpa dit. För att vara på säkra sidan så var jag inte med i någon covenant när jag gjorde det.
Finns det någon negativ aspekt som jag kanske missat?

ofan? jag trodde det var typ max 5 per game, men då ska jag ta o döda den sen för en extra estustenforce samt nu läste jag lite så man kan ju ta o slakta den sista firekeepern och casha in +7 vid start av ng+


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

du går ju upp i level när du väljer att gå upp i level, men om du menar hur mycket souls nästa level kostar så vetifan, brukar försöka komma ihåg vad förra kostade plus lite till.

Här är vad det kostar: http://darksoulswiki.wikispaces.com/Stats


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Kan man på nåt sett se hur långt man har kvar tills man kan gå up i level?

Jag tror detta är en av punkterna som kommer fixas i patchen som släpps nu snart. I alla fall är det vad man kan tyda av en google translate från japanska From Software bloggen där patch notes finns...

Medlem

Okej killar, behöver lite tips... Har precis slaktat allt i the catacombs, så tänkte jag att jag skulle gå vidare ifrån bossen till tomb of giants.

Men när man går vidare är allt svartare än den svartaste negern och man faller ner typ över allt. (Om man nu inte följer de förföriska ljuspunkterna som leder en till jätteskelett som bankar hårt och skjuter pilar)

Grejen e den att skeletten (de stora) e svåra att döda om man inte kan se dem innan deras svärd sticker rakt igenom kroppen.

Så kan man lysa eller typ hitta en portabel sol?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

En bit in i tomb of giants så hittar du en lampa. det är precis efter du blir nerknuffad i en håla av Patches.
Annars finns det nån miracle som ger ljus har jag för mig, och så finns det en hjälm som ger ljus också.

Dom stora skeletten är inte så farliga som man kan tro. Du kan se deras ögon i mörkret på hyfsat långt avstånd.
Går bra att blocka alla deras attacker utom den dom laddar upp med svärdet i sidled högt över huvudet, men då kan man passa på att gå bakom och göra dmg istället.
Pyro spells funkar mycket fint också.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Ja just det så var det. Önskar dock man hade en synlig timer på när transient curse slutar verka. Har hört många som inte gillar att den slutar verka helt plötsligt

Är i Catacombs nu, är det meningen att man ska ta Tomb of Giants direkt efter?

Edit: Är lite skraj infför Tomb of Giants; Svåra fiender i becksvart mörker är inte riktigt min grej.

när du använder Transient curse, får du en aura runt dig, när den försvinner, så slutar TC värka, dessutom om du har TC valt i din "quick bar" så blir den "ljus" (du kan använda den igen) när den slutat värka.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Okej killar, behöver lite tips... Har precis slaktat allt i the catacombs, så tänkte jag att jag skulle gå vidare ifrån bossen till tomb of giants.

Men när man går vidare är allt svartare än den svartaste negern och man faller ner typ över allt. (Om man nu inte följer de förföriska ljuspunkterna som leder en till jätteskelett som bankar hårt och skjuter pilar)

Grejen e den att skeletten (de stora) e svåra att döda om man inte kan se dem innan deras svärd sticker rakt igenom kroppen.

Så kan man lysa eller typ hitta en portabel sol?

Det finns en Magic som heter Cast Light som är väldigt användbar i Tombs. Men om du inte har den redan, och inte vill ta dig dig tillbaka, så ta dig sakta framåt och följ ljusen tills du hittar Patches. När du pratar med honom, svara att du INTE är en priest så puttar han ner dig till ett ställe där du hittar Skull Lantern.

Klarade f.ö. Nito igår kväll. Är det Dukes Archives härnäst?

Medlem

Oj vad glad jag blev efter jag lyckades döda bell tower gargoyl Försökte nog 20 gånger innan jag lyckades. Fuskade lite och tog hjälp av phantom och nukade dom med firebomb.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Grattis! Det är alltid lika tillfredställande när en boss dör efter ett tiotal försök!

Medlem

Har gjort Great Hollow och Ash Lake nu. Alltså dom där musslorna i Ash Lake är inte att leka med, lyckades inte ta ner en enda.
Joinade Path of the Dragon och testade Dragon Head Stone som man fick, fan vad cool man ser ut nu. Kör med Dragonslayer armor (Ornstein) och ett drakhuvud

Känner på mig att det är New Londo Ruins härnäst för mig så jag scoutade lite i början, upptäckte att spökena inte var så farliga samt hittade en firekeeper soul.
Är det rekomenderat att köra New Londo Ruins före Dukes Archives? För det är nu dom två jag har och välja på tror jag.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Har gjort Great Hollow och Ash Lake nu. Alltså dom där musslorna i Ash Lake är inte att leka med, lyckades inte ta ner en enda.
Joinade Path of the Dragon och testade Dragon Head Stone som man fick, fan vad cool man ser ut nu. Kör med Dragonslayer armor (Ornstein) och ett drakhuvud

Känner på mig att det är New Londo Ruins härnäst för mig så jag scoutade lite i början, upptäckte att spökena inte var så farliga samt hittade en firekeeper soul.
Är det rekomenderat att köra New Londo Ruins före Dukes Archives? För det är nu dom två jag har och välja på tror jag.

Man ser ju ut som en lama för fasen! Helt ocoolt!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Har gjort Great Hollow och Ash Lake nu. Alltså dom där musslorna i Ash Lake är inte att leka med, lyckades inte ta ner en enda.
Joinade Path of the Dragon och testade Dragon Head Stone som man fick, fan vad cool man ser ut nu. Kör med Dragonslayer armor (Ornstein) och ett drakhuvud

Känner på mig att det är New Londo Ruins härnäst för mig så jag scoutade lite i början, upptäckte att spökena inte var så farliga samt hittade en firekeeper soul.
Är det rekomenderat att köra New Londo Ruins före Dukes Archives? För det är nu dom två jag har och välja på tror jag.

Spelar ingen större roll vilken du tar först faktiskt Har du klarat demon ruins?

Medlem

Är lvl 23 nu, men vet inte riktigt vart jag ska gå, har påbörjat Depths lite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Är lvl 23 nu, men vet inte riktigt vart jag ska gå, har påbörjat Depths lite.

Vad har du kört innan?
Färdig med undead parish?

Själv körde jag Darkroot Garden innan Depths.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skriv svar