Titel Hemmavan
Registrerad 2006-03-31
Inlägg 120
Hej!
Jag har laddat över en .avi fil till ett USB minne, men när jag pluggar in det i ps3:a och man går till movies, så säger den att det inte finns något spelbart på USB minnet.
Någon som har en aning om vad det kan vara?
Titel Intresserad
Registrerad 2004-01-31
Inlägg 84
Det kan vara att den .avi-filen inte stöds av PS3:an! En del filmer funkar helt enkelt inte tyvärr.
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-03-31
Inlägg 120
sigh, det var tråkigt.
Testade med ett par filer.
Samma problem
Titel Proffs
Registrerad 2004-09-10
Inlägg 1 876
Om den säger att den inte hittar något spelbart så betyder det att den inte hittar dina filer. Filer som inte stöds, visas upp som "unsupported data", eller är jag ute och cyklar? Kanske tänker på psp:n.
Välj 'View All' på usb-stickan så du kan bläddra mellan alla filer.
Titel Intresserad
Registrerad 2004-07-26
Inlägg 73
Titel Intresserad
Registrerad 2007-05-17
Inlägg 65
Har du lagt .avi filerna i en mapp som heter VIDEO (stora bokstäver, det är stavningskänsligt) på minnet?
Titel Frågvis
Registrerad 2007-12-22
Inlägg 11
Man kan inte köra divx filer som är högre en version 3 (vilka är nästan alla...)
Titel Proffs
Registrerad 2002-09-17
Inlägg 1 362
PzTnT skrev:
Man kan inte köra divx filer som är högre en version 3 (vilka är nästan alla...)
nähä, alla mina funkar.
Tryckte du på 'trekanten' för att se alla filer på usb stickan ?
Titel Intresserad
Registrerad 2006-02-12
Inlägg 52
PzTnT skrev:
Du har vänt på det hela.
Det är enbart divx 3 som inte går att spela upp på grund av rättigheterna.
Titel Intresserad
Registrerad 2007-03-02
Inlägg 65
Eller så kan man streama allt med t.ex TVersity så att det spelas genom nätverket. Då brukar inte det spela särskild stor roll vad det är för format så länge som det kan "kodas om" (encoding).
Titel Veteran
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 635
Vad jag har hört så är problemet oftast att t.ex filmer man laddar ner använder oftast open source alternativ som Xvid och mängder av andra codecar tänker inte ens försöka gå in på detta. rätta mig gärna om jag har fel
Titel Intresserad
Registrerad 2007-03-02
Inlägg 65
nja, det brukar inte vara ett problem lika mycket då Sony har faktiskt lagt till mycket mer support för andra codecs såsom xvid...
Brukar vara ifall man använder en viss sorts fil, eller en riktigt okänd codec
Titel Frågvis
Registrerad 2011-12-13
Inlägg 38
Tank skrev:
Har samma problem och testar detta, hoppas du inte lurat på mig något skumt program nu bara! 0.o
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 289
Har ni formaterat erat usb minne till formatet Fat 32?
Titel Frågvis
Registrerad 2011-12-13
Inlägg 38
Banditen skrev:
Har ni formaterat erat usb minne till formatet Fat 32?
Njaeee.... men de har alltid funkat förut däremot, och de funkade nog dedär programmet dendär ena typen länkade till, inga problem längre, oroa dig inte om lilla mig
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 289
Ifall jag stöter på problem med filmer som jag inte kan spela upp på min PS3 så brukar jag använda mig av detta smidiga programmet "Xilisoft Video Converter Ultimate" . Det tar ca 30-60 min att konvertera en film till ett spelbart format.
Titel Proffs
Registrerad 2009-05-01
Inlägg 1 338