Efterlyser alla Svenska Wipeout HD piloter :) !!! (Fury är inget måste)

Inaktiv
Efterlyser alla Svenska Wipeout HD piloter :) !!! (Fury är inget måste)

Tjena grabbar.

Red_G här igen.

Tänkte fråga om det är någon här inne som lirar Wipeout HD fortfarande?

Dom som inte vet vad wipeout är så är här lite snabb fakta:

Wipeout HD är efterföljaren till wipeout 2057 (tror jag det hette) som oxå i allmänhetens öron kallades för wipeout 3.

Du väljer ett av 10 ( ? ) st skepp som du sen kör runt i ca 800km/h på små som stora banor.

Längs med banorna finns det också så kallade "Speed pads" som ger dig en extra fart boost och som dom erfarna piloterna på psn använder sig av för att köra om , flyga över, göra 360 i luften och mycket mera.

Det som oxå finns är "weapon pads" och det är ju vad det låter som. Du får kort sagt vapen till ditt skepp när du kör över dom. Finns minor, bomber, raketer, målsökande, speed boost, kulspruta, och min favorit som jag tyvär inte vet va den heter riktigt, men vänder upp hela banan som en matta typ och alla skepp på den (vart som helst på banan) åker på en fet smäll och blir näst intill stillastående för en liten stund innan dom får upp farten igen.

Dock så är det inte bara att köra över och skjuta på. Well bland dom "nyare" piloterna så är det väll så, men bland dom som är lite mera erfarna så är det djup bakom liggande taktik gällande att ta upp vapen.

Tex: Ska du spara din "målsökande" eller ska du vänta för du ligger ju dock 1a, men ditt skepp e skadat så ska du använda vapnet att ge mera energi istället (tryck cirkel och ditt skepp "suger upp" vapnet och gör om det till energi till ditt skepp istället) eller ska du ha kvar det för säkerhets skull om någon kör om? eller kanske skjuta av det för att sen köra på den sista "weapon paden" innan mål som kanske ger dig en speed boost? Dom andra är ju precis bakom dig ,,, hmmm ett misstag och du e körd....

Ljudet e också helt underbart, det är en otroligt nice känsla man får när man trycker på X och hör trycket från motorn slår till och skeppet på en gång kommer upp i typ 50km/h , eller när du hör ljudet från ditt skepp när det glider fram över metall banan.

Och grafiken , ja du vad ska man säga? 1080p? rakt av , kristall klar grafik, du ser allt på skeppen, foto mode med en hel del inställningar ,, mumma...

Så nu till saken, sitter och lirar WP som en galning på nätet nu mera , och är riktigt riktigt kul, dock så har jag än så länge bara mött en svensk inne som nu iofs är på min friendlist.

Men skulle vara roligt om det va flera som hade spelet och vill lira lite.

Trailer: WIPEOUT FURY:

http://www.youtube.com/watch?v=dGNbrQM5e54

Trailer: WIPEOUT HD

http://www.youtube.com/watch?v=BjNvlmObjeY

Mitt namn är : Red_eyes_gremlin för dom som inte vet, och det är bara att adda.

Tjooo


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har köpt HD och fury och det är riktigt kul, kanske kan joina någon gång. Men det är så mycket spel som kommer nu att jag inte vet om jag hinner spela Wipeout. Men kan försöka


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag köpte Wipeout HD jag med (ej Fury), så-.. lägg till mitt psn nick Eriand89 så kan vi lira nån gång

Medlem

Har både HD och Fury, troligen det jag spelat mest på min PS3a.

Tillsammans med gran turismo den bästa racingspelserien som gjorts!

Älskar wipeout men bytte PS3konsoll och tappade alla sparfiler så är lite tungt o börja igen :/

Önskar dock dom byggde ut onlinefunktionen lite granna, den är rätt monotom tycker jag, vore kul med ligor och nått sorts säsongsspel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Wipeout HD är ett av de bästa spelen som existerar på PS3. Jag har dock spelat det lite för mycket tidigare så det behövs en paus innan jag spelar igen.

1
Skriv svar