F1 2011/2012 - varvtider

Medlem
F1 2011/2012 - varvtider

Halloj!
Jag ska, nu efter jobbet, ta en vända förbi Webbhallen och hämta ut en Logitech Driving Force GT. Kvällen kommer självklart spenderas med tacos följt av F1 2011 Hittills har jag bara spelat med handkontroll men nu blev det ett sug efter att testa en riktig ratt!

Då kommer frågan: Vad har ni för varvtider? In med skärmdumpar på banor där ni är som mest nöjda med varvtiderna så en amatör som jag har något att sikta på. Fyll gärna i ratt/handkontroll, plattform, inställningar och stall. Må väl!

Medlem
Skrivet av musse1:

Halloj!
Jag ska, nu efter jobbet, ta en vända förbi Webbhallen och hämta ut en Logitech Driving Force GT. Kvällen kommer självklart spenderas med tacos följt av F1 2011 Hittills har jag bara spelat med handkontroll men nu blev det ett sug efter att testa en riktig ratt!

Då kommer frågan: Vad har ni för varvtider? In med skärmdumpar på banor där ni är som mest nöjda med varvtiderna så en amatör som jag har något att sikta på. Fyll gärna i ratt/handkontroll, plattform, inställningar och stall. Må väl!

Kör du med alla hjälpmedel avstängda och sittandes i cockpit och på svåraste svårighetsgraden? om du gör det så kan jag gärna lägga upp lite tider för jag ligger topp 5 på dom flesta banorna i F1 2011 och kör alltid fullrace och fullrace weekend med alla simuleringar påslagen och med noll och inga hjälpmedel och såklart manuell växling, om du kör arcade spelande dvs utanför bilen och med hjälpmedel påslagen blir det ju liksom ingen mening att jämföra.
Själv kör jag också PS3 men använder G25 ratten men har beställt denna lilla uppsättning plus en 32" 3D skärm så att allt är tip topp tills F1 2012 släpps http://www.playseat.com/shop/eu/se/playseat-f1-red-bull/plays...


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Kör allt avslaget förutom racinglinje i kurvorna. Dock tänker jag slå av det nu när jag kör med ratt och lära mig "på riktigt". Ingen arkad-style här inte! Dock har jag ingen cockpit, men det gör ju inte mycket för varvtiderna? Är ju mer en känsla...

Medlem

Hur tycker du ratten fungerar musse1?

Flyttar snart till en större lägenhet, och har då vart jäävligt sugen på f1 2012 och en ratt/pedaler till det.

Medlem
Skrivet av Jeko:

Hur tycker du ratten fungerar musse1?

Flyttar snart till en större lägenhet, och har då vart jäävligt sugen på f1 2012 och en ratt/pedaler till det.

Är riktigt nöjd faktiskt! Har dock ingen större erfarenhet sedan tidigare men varvtiderna är helt klart bättre och spelet är roligare också! Bra köp måste jag säga.

1
Skriv svar