Fråga angående Battlefield 4 Premium

Medlem
Fråga angående Battlefield 4 Premium

Hej ni goa FZ'are!

Jag har precis köpt en PS4 i väntan på Last of Us och beställt Battlefield 4. Skivan kommer imorgon, dock redan nu vet jag att Premium är något som ska has.

Min fråga är om jag kan helt enkelt köpa Premium omedelbums på mitt PSN-konto och trassfelfritt få mitt DLC nerladdat innan jag trycket in skivan imorgon?

Medlem

Har verkligen ingen aning men skulle misstänka att du får ett felmeddelande om att köpet kräver grundspelet.

Medlem

Anledningen till varför jag frågar är att jag gärna vill sätta allting på nedladdning nu under natten så jag kan spela direkt när jag kommer hem från jobbet imorgon.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har verkligen ingen aning men skulle misstänka att du får ett felmeddelande om att köpet kräver grundspelet.

Har du spelet till PS4? Är det så att man fick en registreringskod i fodralet?

Är det bara tuta/köra med skivan direkt ur förpackningen känns det som jag borde kunna våga trycka köp på Premium redan nu. PSN kan ju inte urskilja huruvida jag redan sitter med spelet i famnen.

Medlem

Du kan ju köpa premium innan du har spelet

Vet att man kunde de via Marketplacen på Xbox innan spelet släpptes samma sak med Watch_Dogs.

Men tvivlar på att du kan ladda ner DLC:na på direkten.. Vet att på Xbox360 så måste du göra det via In-Game store för att få de för 0kr!

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Du kan ju köpa premium innan du har spelet

Vet att man kunde de via Marketplacen på Xbox innan spelet släpptes samma sak med Watch_Dogs.

Men tvivlar på att du kan ladda ner DLC:na på direkten.. Vet att på Xbox360 så måste du göra det via In-Game store för att få de för 0kr!

Gött tack så mycket för infon!

Medlem

Jo det ska gå att köpa innan du har spelet... PSN kollar inte av vad du har installerat redan.

MFZ
Medlem

vore jag du skulle jag vänta med att köpa premium.
jag har ångrat alla tillägg jag köpt till bf genom tiderna, och dum som jag är är det fler än ett.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av MFZ:

vore jag du skulle jag vänta med att köpa premium.
jag har ångrat alla tillägg jag köpt till bf genom tiderna, och dum som jag är är det fler än ett.

Jag tackar för din åsikt men det blir ett impulsköp ändå. Jag gillar Battlefield generellt och det finns inte överdrivet mycket annat att sätta tänderna i om inte Bioware levererar till hösten. Känns som det blir lite speltorka från oktober-mars.

1
Skriv svar