Fråga angående PSN "plånboken"

Medlem
Fråga angående PSN "plånboken"

Som bekant så kan man köpa en kod värd antingen 200 eller 400 kronor, och fylla på sin PSN "plånbok"

Min fråga lyder: Är det möjligt att använda en dylik kod på ett amerikanskt konto?

Skaffade ett amerikanskt konto enligt guiden här på FZ, och det finns ju en del trevliga grejer där som inte finns på europeiska PSN (av någon anledning)

Hoppas någon kan göra mig klokare

Medlem

Det törs jag tyvärr inte svara på, hoppas någon annan här vet.
Men det borde ju inte vara några problem då det är fråga om en store-kod och inte något kontokort.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Du får skaffa ett värdebevis från det land du vill handla från.

Medlem

Det finns webbsidor som säljer koder för användning i alla PS-store.

http://cardscodes.com/Playstation_Network-k32-0-3-default.htm...

Medlem

Lägg in ditt visa kort.. klart!
Funkar i alla psn stores


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tack för alla svar, ska kolla in den där länken.

Har dock ingen större lust att lägga in mitt visa.

Jag håller mig till EU butiken så länge, det finns ju trotts allt en hel den där också

Medlem

Jag försökte betala med mitt kort i US store men det funkade inte.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Lägg in ditt visa kort.. klart!
Funkar i alla psn stores

Fel, fel och FEL! Det fungerar inte till alla PSN stores.
Mitt Visa fungerar bara till den Europeiska PS Store.
Har en kompis i Finland, hans farsas Visa fungerar dock i US PS Store.

Men alla Visa fungerar inte överallt.


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

Du kan inte använda ett svenskt PSN kort på amerikanska PSN. Det kommer stå att koden är ogiltig eller redan använd.

Gör då som jag, gå till http://cheapxboxlivecodes.com/
Där köper du ett amerikanskt poängkort som du sedan anger koden på för att sätta in pengar på ditt PSN konto.

Ett $20 kort kostar bara $17, så du sparar ganska bra med pengar genom att köpa från dom. Sedan är dollarkursen sådan att spelen är billigare i så gott som alla fall. Så dubbelt billigt.

Med undantag för Playstation One Classics (och kanske vissa DLC/on-line saker) så kan du sedan spela allt du köpte med ditt amerikanska konto på ditt svenska/EU konto.

Och om någon köper ett engelskt kort (£20/£50) att handla för, glöm inte att du då måste köpa materialet du ska ladda ner från ett konto med adress i Storbritannien.

Medlem

Skicka ditt kontonummer och din kortkod till mig i pm så kan jag fixa det åt dig;)

1
Skriv svar