Frågor om Playstation 3

Medlem
Frågor om Playstation 3

Ska snart köpa mig ett PS3 eftersom jag inte har råd att uppgradera min dator tillräckligt ofta. Men innan jag köper det så måste jag få reda på ett par frågor:

Är det gratis att spela online?(Xbox live är väl inte det)
Är det många som kör online/tar det långt tid att komma in på en server att spela på?
Är det smidigt att spela online, alltså utan frånkopplingar mm?

Medlem

Svaren på frågorna i ordning:

1. Svar: Ja det är gratis att spela spelen online som man köpt.
2. Det lilla jag testat online delen i olika spel så har det varit mycket servrar och folk som spelat. Inga som helst problem att komma in på servrarna heller.
3. De gånger jag själv testat så har jag aldrig blivit frånkopplad. Har en bekant som spelar mycket spel online på PSN och enligt honom är det sällan problem när han kört väldigt långa sessioner online.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Tack så mycket för ett snabbt svar

Då blir det ett PS3

Medlem
Skrivet av Geluignis:

Tack så mycket för ett snabbt svar

Då blir det ett PS3

Welcome to the Sony side!
Jag är riktigt riktigt nöjd med min PS3:a - hoppas du blir det med!


signatur

Have a good time!

Medlem

PS3 är guld. Riktigt bra spel till det och onlinelir fungerar riktigt bra. PSN (Playstation Network med PS Store) fungerar också riktigt bra med en hel del demot och trailers m.m.

Till råga på en bra spelmaskin så får du ju även med en BluRay-spelare

1: Nej, det är gratis (som sagts tidigare)
2: Jag brukar oftast lira BF Bad Company 2, och där är det alltid folk som lirar i alla fall
3: Onlinelir fungerar alltid skitbra för mig. Enda nackdelen är att PSN är nere för uppdateringar ibland. Inte ofta.

Medlem
Skrivet av Geluignis:

Ska snart köpa mig ett PS3 eftersom jag inte har råd att uppgradera min dator tillräckligt ofta. Men innan jag köper det så måste jag få reda på ett par frågor:

Är det gratis att spela online?(Xbox live är väl inte det)
Är det många som kör online/tar det långt tid att komma in på en server att spela på?
Är det smidigt att spela online, alltså utan frånkopplingar mm?

Ja det är gratis att spela online
Det är tillräckligt många online för att du ska hitta någon att spela med, men räkna inte med att det dräller av svenskar på just den servern du är inne på,, det slumpas fram vem du ska få spela med.
Visst kan du bli frånkopplad, men det blir du på PC och Xbox med, Men överlag så tror jag att PSN är snäppet sämre vad det gäller onlinespelandet om du jämför med PC och Xbox


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Geluignis:

Ska snart köpa mig ett PS3 eftersom jag inte har råd att uppgradera min dator tillräckligt ofta. Men innan jag köper det så måste jag få reda på ett par frågor:

Är det gratis att spela online?(Xbox live är väl inte det)
Är det många som kör online/tar det långt tid att komma in på en server att spela på?
Är det smidigt att spela online, alltså utan frånkopplingar mm?

Ja det är gratis att spela online
Det är tillräckligt många online för att du ska hitta någon att spela med, men räkna inte med att det dräller av svenskar på just den servern du är inne på,, det slumpas fram vem du ska få spela med.
Visst kan du bli frånkopplad, men det blir du på PC och Xbox med, Men överlag så tror jag att PSN är snäppet sämre vad det gäller onlinespelandet om du jämför med PC och Xbox

PS3 är inte sämre vid onlinespelande, de är bara sämre på kringfunktioner och program.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar