Inaktiv
Frågor om PS 3

Hej hej, min bror ska dra till USA och jag tänkte få honnom att köpa med sig ett Playstation 3 därifrån.

Men är osäker nu pga Region koder. Kan jag spela svenska/se svenska Bluerays från PS3an?

Vore ju dumt att köpa ifall det var så.

Inaktiv
Skrivet av Slasktratten:

Hej hej, min bror ska dra till USA och jag tänkte få honnom att köpa med sig ett Playstation 3 därifrån.

Men är osäker nu pga Region koder. Kan jag spela svenska/se svenska Bluerays från PS3an?

Vore ju dumt att köpa ifall det var så.

jag tror inte du kan det:( eller jag vet att du inte kan det:(

Medlem

Filmer lokal med regionkod kan du inte se på en importerad ps3a däremot så är ju många filmer regionsfria i nuläget och de kan du ju se oavsett var ps3an är köpt, har tyvärr ingen lista på VILKA titlar det handlar om.

Medlem

Varför köpa ett i usa och inte i sverige? Är det så pass mycket billigare i usa?


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av HarM:

Varför köpa ett i usa och inte i sverige? Är det så pass mycket billigare i usa?

Ja, om man slipper tull och alla dess avgifter som förekommer blir det mycket billigare.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av HarM:

Varför köpa ett i usa och inte i sverige? Är det så pass mycket billigare i usa?

Ja, om man slipper tull och alla dess avgifter som förekommer blir det mycket billigare.

Kanske inte billigare på hur pass billig dollarn är.
Så jo, det är klart mer värt att köpa här i Sverige och kunna spela alla filmer mm.

Inge krångel, nära support och inge extra släpp


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av HarM:

Varför köpa ett i usa och inte i sverige? Är det så pass mycket billigare i usa?

Ja, om man slipper tull och alla dess avgifter som förekommer blir det mycket billigare.

Kanske inte billigare på hur pass billig dollarn är.
Så jo, det är klart mer värt att köpa här i Sverige och kunna spela alla filmer mm.

Inge krångel, nära support och inge extra släpp

Vad snackar du om? Dollarn ligger ju hur lågt som helst nu så det är väl nu om nånsin man ska köpa därifrån. Som nån annan sa finns det ju även regionsfria filmer. Känns som det borde bli standard, men det vet man ju aldrig.
Skaffa en blu-ray-brännare istället så är problemet löst

1
Skriv svar