GTA V - PSN - Värdelös draw distance

ptr
Medlem
GTA V - PSN - Värdelös draw distance

Bara jag som har problem med värdelös draw distance på min digitala kopia av GTA V?
När jag åker snabbt med bil eller motorcykel (vilket man gör typ 90% av speltiden i det här spelet) så poppar det upp grejer hela tiden och hela tiden lite för sent... WTF? Ibland är till och med vägarna helt monotont bruna och det ser ut som att bilen har sjunkit ner i marken.

Nedladdning och installation gick smidigt som fasen i onsdags eftermiddag så stötte inte på några liknande problem som har rapporterats.

Sitter på näst senaste generationen med vad är det 250GB HDD:n? Andra spel som t.ex. The Last of us som jag också köpte digitalt fungerade hur bra som helst.

Medlem

Jag har råkat ut för grafikbuggen när man kör bil två gånger. Att det ser ut som den sjunker ner i vägen en bit (bilen alltså) och att skinen på vägen försvinner.
Men jag ser inte samma problem med drawdistance som du nämner när man kör bil fort.
Tycker det är otroligt att det inte är mer pop-in i spelet med tanke på den 7 år gamla hårdvaran man kör på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

det verkar som att psn versionen har samma problem som xbox har om man installerar båda skivorna på samma HDD

ptr
Medlem

Tack! skönt att veta att det är fler som har problem så det kanske kommer en patch snart!

förövrigt, bara jag som tycker att grafiken är långt ifrån lika bra som den har varit i de senaste trailers?

Medlem
Skrivet av ptr:

Bara jag som har problem med värdelös draw distance på min digitala kopia av GTA V?
När jag åker snabbt med bil eller motorcykel (vilket man gör typ 90% av speltiden i det här spelet) så poppar det upp grejer hela tiden och hela tiden lite för sent... WTF? Ibland är till och med vägarna helt monotont bruna och det ser ut som att bilen har sjunkit ner i marken.

Nedladdning och installation gick smidigt som fasen i onsdags eftermiddag så stötte inte på några liknande problem som har rapporterats.

Sitter på näst senaste generationen med vad är det 250GB HDD:n? Andra spel som t.ex. The Last of us som jag också köpte digitalt fungerade hur bra som helst.

Jag har också fått samma problem, körde snabbt som fan ner för en väg och husen började poppa upp "för sent" samt markens texturer blev helt blankt + tom. ibland försvann helt (jag körde riktigt RIKTIGT snabbt igenom hela trafiken )

PS3 - på fysisk disk

Detta är en av anledningarna till att jag ser fram emot en eventuell PC-släpp, slipper man sådana grejer (men tills dess har jag PS3 att hålla mig sällskap).

1
Skriv svar