har xbox 360 sprungit ifrån ps3?

Medlem

Det är faktist inte så lätt att stava rätt på en liten 3.5" ipodskärm


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Guzgob:

http://nexgenwars.com

xbox360 19.3 milj
ps3 10.3 milj
wii 22.2 milj

Tack för mig.

[http://www.vgchartz.com/]

Wii: 29.14M
Xbox 360: 19.78M
PS3: 14.22M

(Nintendo DS: 75.82M!)

Kanske aningens mer aktuella siffror, ligger iaf närmare vad företagen själva har rapporterat.

Medlem

Jag som trodde att Xbox360 leder över PS3.
Men man ska inte slute bli förvånad.

Medlem

Det här är bara så löjligt.

Medlem

Känns inte hela den här diskussionen precis lika meningslös som den alltid gjort?

Wii säljer och kommer fortsätta sälja bäst. Har den då "vunnit"? Med så skiljda spelkataloger mellan den och de två mer likvärdiga PS3 och 360 går det inte ens att jämföra, annat än i rena siffror. Och senast jag kollade spelar jag inte bara rena siffror.

Mellan PS3 och 360, vad spelar det för roll vilken enhet som säljer bäst? Xbox "förlorade" mot PS2 ganska stort i förra generationen, betyder det att Microsoft lade av? I det stora hela går det bra för alla parter, bättre än någonsin förr sett till spelbranchen i stort. Detta gynnar, vågar jag gissa, oss spelare i grund och botten hur man än vrider på det.

Jag sålde min 360 för att nu snart köpa en PS3. Varför? För att spelen jag sett kommer till den senare tilltalar mer, helt enkelt. Hatar jag 360 nu? Inte alls, jag hade gärna haft kvar den också. De har båda sina fördelar och nackdelar.

Och snälla snälla, varför tar man ens upp stavning som ett argument för att någons åsikt skulle vara mindre värd? Jag stavar ganska bra, och använder uttryck som btw i skrift, skulle det göra mig till dum? Förnyelse och öppenhet anser jag är tecken på intelligens, medans påhopp och barnslig pajkastning inte är det.

Medlem

Orka konsolkrig. Är man smart och rik så köper man alla.
Föresten måste man ju komma ihåg att både sony och ms subventionerar sina konsoler, vilket inte nintendo gör.

Medlem

Är det bara jag som tycker att PS3 vs. XBOX är lite som PC vs. MAC?
Microsoft kommer alltid ha mest mjukvara oavsett vilken hårdvara de satsar på men MAC/PS3 satsar mycket på "The .p.i.m.p factor" samt att MAC/PS3 utvecklar produkter med en längre livslängd. Ta bara MacOs vs. Windows....hahahah. Kan jämföras med att PS3 satsade på HD samt Blueray.
Och priset får jag inte glömma. Apple och Sony som varunamn kostar flis vilket inte Microsoft gör.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Molotov:

så sa man om gta också

Tittar man på statistik(den yttersta formen av lögn om man så vill) så har gta i förhållande till installationsbasen sålt bättre till ps3(28.6% av 360 ägarna har köpt gta4, 29.2% på ps3-sidan).

Skitsamma vilket, det bästa är givetvis att äga alla plattformar och plocka ut titlarna man vill ha på given enhet.
Alla sidor har titlar jag vill ha vid nån punkt i tiden.

Förmodligen för att det inte finns så värst många andra PS3 titlar att köpa?

Det har ju ändå sålts fler exemplar till xbox360

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Förmodligen för att det inte finns så värst många andra PS3 titlar att köpa?

Det har ju ändå sålts fler exemplar till xbox360

Medan det givetvis är sant så är det väl intressant att titta på spridningen över de olika regionerna, 360 har sålt nästan hela sitt försprång i usa när det gäller hårdvaran.

Hade gta sålt fler ex på ps3 än på 360 totalt så hade det fått iaf mig att höja på ögonbrynen givet installationsbasen för de båda hårdvarorna.

Medlem

Det börjar bli lite ont om titlar för att sony ska kunna ta hem det här. Jag tycker iaf att det finns bra mycket fler intressanta titlar till 360, samt kommande har dom övertag som f*n också. Vet någon om microsoft kommer med en tystare 360 snart? känns som det är dax att sälja ps3an och köpa sig en 360 igen..

Medlem

Det är nog rätt jämnt, jag gillar 360 mer pga kontrollen är mycket skönare till 360.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Little big planet och MAG kommer iaf till ps3an. Och enligt sonys presskonferens så har dom fler exklusiva titlar än 360n.

Jag har både 360n och ps3an men föredrar att spela på ps3an. Det beror antagligen på att jag har en av dom tidigare 360s som låter som ett jetplan om man sitter 1m ifrån.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Det börjar bli lite ont om titlar för att sony ska kunna ta hem det här. Jag tycker iaf att det finns bra mycket fler intressanta titlar till 360, samt kommande har dom övertag som f*n också. Vet någon om microsoft kommer med en tystare 360 snart? känns som det är dax att sälja ps3an och köpa sig en 360 igen..

Du kanske inte har läst detta men nu till hösten kommer det en uppdatering till xbox 360 som gör det möjligt att installera de spelen du spelar mycket för att slippa ha DVD spelaren snurrandes och väsnandes. Dock behöver man fortfarande ha skivan i dvd enheten för att få igång det men du slipper ljudet

Ett litet plus är ju oxå att laddtiderna blir lite bättre, men tacka gudarna för att man inte måste installera varje spel man ska spela utan det är frivilligt

Inaktiv

Sony har alltid tagit det lugnt och hela grejjen med FFXIII vem bryr sig, det är Square Enix vi snackar om dom håller inte samma standard som gamla goda Squaresoft, det finns inte riktigt någon garanti att FFXIII kommer att slå igenom.

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag tycker bara Microsoft känns desperata och stöddiga.

Man kommer inte långt med den attityden

Som on Sony alrdig varit stöddiga, höhö.

Medlem

Meh, orkar inte med konsolkriget längre. Jag köper mina konsoler baserat på vilka spel jag vill få tag på, och hur mycket annat jag får för pengarna. En PS3 och Wii har jag, och en 360 blir det först när priset sjunkit ännu mer.

För övrigt så vet väl alla att DS kommer vinna kriget, med sina 76.65M sålda enheter.

Medlem

Hur F*N kan du säga att Square Enix inte håller samma klass som Squaresoft det är att dumförklara sig själv. Det är ju samma förtag i sig och har du spelat FF10 och sen FF12 så känns ju det som en utveckling av serien.
För att återgå till topic så tro jag att Square Enix gör en smart grej att inte vara exklusiv till Playstation utan som nån sa tidigare i tråden fler kommer få njuta av serien men samtidigt så kommer det säljas flest till PS3.

Medlem

^- Det är en stor skillnad på Squaresoft och Square Enix, dom ändrade sin affärsstrategi ganska stort när dom gick ihop. T ex är det därför Square enix idag är mästare av spinoffs och remakes.

Hur många titlar har du lirat som Squaresoft har gjort kontra Square enix?

Medlem

Ärligt talat förstår jag inte vad ni får ut av denna tråd.
Att få tjafsa och få en riktig diss feeling kanske känns fint men som någon sa ni kommer inte få folk att byta konsoll dot end

Medlem

WII 30.23M
360 20.00M
PS3 14.49M

Medlem

Jo men om du tittar på vilka det är som publicerat spelen så är det Square Enix och inte Squaresoft och varför det skulle bli så mycket sämre som kommenterades så spela för F*N FF12 så är det samma gamla känsla men i ett nytt och underbart koncept.

Klart jag har lirat fler titlar från Squaresoft än Square Enix, har aldrig gillat spinoffs. Om inte jag har fel så är det väl Square Enix som gör remaken på FF7 ingen dum idé. Det tycker jag visar på ett ödmjukt förhållande till sina fans.

Final Fantasy serien är en av dom mest erkända serien som någonsin har gjorts, därav kanske tretton titlar säger sitt(inte inräknat alla spinoffs) och om man tro att Square Enix kommer fördärva allt så är man riktigt ute och cyklar. FF13 kommer slå alla fans med häpnad. Vem har inte satt i den senaste delen i FF serien i sin konsoll och varit skeptisk att det ska uppfylla ens förväntningar bara för att slukas i ett nytt mästerverk.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

Om inte jag har fel så är det väl Square Enix som gör remaken på FF7 ingen dum idé. Det tycker jag visar på ett ödmjukt förhållande till sina fans.

Källa på det tack.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Square har alltid hetat Square, Squaresoft är/var usa divisionen.
tex så står det Square på dom äldre japanska FF liren medans det står Squaresoft på amerikanska/EU versionerna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är nog rätt jämnt, jag gillar 360 mer pga kontrollen är mycket skönare till 360.

Håller med dig! Den är helt klart överlägsen! funderar på att sälja ps3an och köpa ett 360 igen nu när man snart ska kunna spela spelerna från hårddisken:).. så kan man vara i samma rum som konsollen=D 360 har ju alla starka titlar så, svårt val igentligen, hehe:)

Medlem

Hittar ingen direkt källa på att Square Enix gör spelet överhuvetaget men det var dem som släppte techincal demo av FF7 på E3 mässan 2005. Och hittade en bild som bevisar "Molotov"s förklaring
http://farm4.static.flickr.com/3180/2467561342_666054ca07.jpg...

Där ser man klart och tydligt att det alltid heta Square Enix i Japan men att den amerikanska och europeiska delen av Square heta "soft".

Medlem

^-... Måste bara fråga en sak, du är medveten om att Enix och Square har varit två olika företag en gång i tiden va?

Medlem

Microsoft slept with the producer!

Medlem

Nu är jag inte Fanboy för fem öre, äger dom båda konsolerna, men just nu så känns de som att 360 har svagast intressantaste titlar. Känns som att Gears 3 är de enda vettiga dom har att komma med framöver just nu...

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Nu är jag inte Fanboy för fem öre, äger dom båda konsolerna, men just nu så känns de som att 360 har svagast intressantaste titlar. Känns som att Gears 3 är de enda vettiga dom har att komma med framöver just nu...

Gears 3?
Du menar inte gears of war 2?
Halo wars kommer bli festligt och det sägs att det ska komma Q1 2009

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Det här är bara så löjligt.

Den enda vettiga kommentaren i denna tråd.

Konsolkrig är passé. Spela det ni gillar, skit i resten. Är det så djävla svårt?

123
Skriv svar