har xbox 360 sprungit ifrån ps3?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-... Måste bara fråga en sak, du är medveten om att Enix och Square har varit två olika företag en gång i tiden va?

En gång i tiden ja men nu räknas inte stenåldern men sen Square och Enix gick ihop i mitten av 90-talet så har företaget gjort sig ett namn inom spelvärlden särkilt i Japan. Men för att dra tillbaka till topic så är det väl bara bra att fler titlar släpps på fler konsoler så fler få njuta.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

En gång i tiden ja men nu räknas inte stenåldern men sen Square och Enix gick ihop i mitten av 90-talet så har företaget gjort sig ett namn inom spelvärlden särkilt i Japan. Men för att dra tillbaka till topic så är det väl bara bra att fler titlar släpps på fler konsoler så fler få njuta.

1 April 2003 kan knappast anses som "mitten av 90-talet".
För det var då dom slogs ihop. Snacket om en sammanslagning kom redan 2000. Men då backade Enix eftersom Square förlorade så mycket pengar på Filmen Final Fantasy:The Spirits Within (Källa: wikipedia).
Bilden du länkade till är troligen ifrån en platinumutgåva, och eftersom dom heter Square Enix idag så står det så på förpackningen.
För när FF7 gjordes så hade inte Enix ett dugg med den titeln att göra.

Att det ska komma en remake av FF7 har dementerats ett flertal gånger. Men man kan ju alltid hoppas på att att dom "ljuger" om det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

^- Wow, känner mig gammal om stenåldern numera räknas som mitten på 90-talet eller 2003 hos ungdomar.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Z0RRE:

Det här är bara så löjligt.

Den enda vettiga kommentaren i denna tråd.

Konsolkrig är passé. Spela det ni gillar, skit i resten. Är det så djävla svårt?

Ungefär lika svårt som att stava rätt till "jävla"

I lol:d. Antar att du inte förstår att ordet djävla kommer från djävul. Djävul, djävlar, djävla... höhö.

Som för övrigt är djävulskt off-topic! Djävlar också!

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Z0RRE:

Det här är bara så löjligt.

Den enda vettiga kommentaren i denna tråd.

Konsolkrig är passé. Spela det ni gillar, skit i resten. Är det så djävla svårt?

Ungefär lika svårt som att stava rätt till "jävla"

I lol:d. Antar att du inte förstår att ordet djävla kommer från djävul. Djävul, djävlar, djävla... höhö.

Som för övrigt är djävulskt off-topic! Djävlar också!

Antar att du inte förstår att ordet "jävla" stavas just "jävla"

Ser att du har skrivsvårigheter när du lägger in ord som "I lol:d."

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Z0RRE:

Det här är bara så löjligt.

Den enda vettiga kommentaren i denna tråd.

Konsolkrig är passé. Spela det ni gillar, skit i resten. Är det så djävla svårt?

Ungefär lika svårt som att stava rätt till "jävla"

I lol:d. Antar att du inte förstår att ordet djävla kommer från djävul. Djävul, djävlar, djävla... höhö.

Som för övrigt är djävulskt off-topic! Djävlar också!

Antar att du inte förstår att ordet "jävla" stavas just "jävla"

Ser att du har skrivsvårigheter när du lägger in ord som "I lol:d."

Whatever floats your boat. Om du gillar att dissa folk för att de stavar rätt så får du gärna göra det. Men varför göra det i denna tråd när det blir off-topic? Finns säkerligen andra trådar för de som vill rätta varandras svenska! Typ... där borta (---->), för de som orkar hålla på med sånt.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av AstroCreep:

Nu är jag inte Fanboy för fem öre, äger dom båda konsolerna, men just nu så känns de som att 360 har svagast intressantaste titlar. Känns som att Gears 3 är de enda vettiga dom har att komma med framöver just nu...

Gears 3?
Du menar inte gears of war 2?
Halo wars kommer bli festligt och det sägs att det ska komma Q1 2009

Hehe jo de va Gears 2 jag menade.

Medlem

Lika bra att köpa båda konsollerna som missar man inga bra spel PS3 har fina spel och Blu-ray, 360 har fina spel och kompisar som spelar det allt handlar om balans

Medlem

Jag läste nånstans kommer inte ihåg vart nu men att dom slogs ihop redan 1996 året innan FF7 kom men tydligen så är det fel, dumt av mig Men tro inte att FF serien kommer bli sämre med Enix som delansvarig tvärtom efter FF12 så har jag iaf riktigt stora förhoppningar. Och det med stenåldern så var det ett skämt är själv 26 men om man ser tillbaka på 90-talet och idag inom IT och spelvärlden så får man väl säga stenåldern med den utveckling. Titta bara på vad folk skrev om PS3 runt 2002 om att folk inte kommer vilja köpa den eftersom det var snack om att spelen skulle bara kunna köpas online och att ingen hade tillräcklig bredbands uppkoppling. Idag har närmare 80% av Svergies befolkning ett accepterat höghastighets internet vilket bara var en dröm runt mitten av 90-talet.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

Jag läste nånstans kommer inte ihåg vart nu men att dom slogs ihop redan 1996 året innan FF7 kom men tydligen så är det fel, dumt av mig Men tro inte att FF serien kommer bli sämre med Enix som delansvarig tvärtom efter FF12 så har jag iaf riktigt stora förhoppningar. Och det med stenåldern så var det ett skämt är själv 26 men om man ser tillbaka på 90-talet och idag inom IT och spelvärlden så får man väl säga stenåldern med den utveckling. Titta bara på vad folk skrev om PS3 runt 2002 om att folk inte kommer vilja köpa den eftersom det var snack om att spelen skulle bara kunna köpas online och att ingen hade tillräcklig bredbands uppkoppling. Idag har närmare 80% av Svergies befolkning ett accepterat höghastighets internet vilket bara var en dröm runt mitten av 90-talet.

Ptjae, Enix konkurrerade ju med sitt Dragon Quest, vilket visade sig vara väldigt populärt i Japan ändå. Tror dock inte det vann lika stor publik i västvärlden som Final Fantasy gjorde och fortfarande gör. Jag hoppas dock att de kommer med något nytänkande i Final Fantasy XIII.

Att spela Final Fantasy XII kändes som att man grindade i Final Fantasy XI igen, vilket inte var sådär avsevärt roligt.

Medlem

Men när man spelar FF9 så står det i introt SquareEnix published, kanske är i efterhand. Men spelet kom iaf 2000

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

Men när man spelar FF9 så står det i introt SquareEnix published, kanske är i efterhand. Men spelet kom iaf 2000

^- FF9? Mitt ex säger published by square electronic Arts blah blah och sen Squaresoft. Fast min version är North American versionen, men jag är väldigt tveksam till att du sett squareenix i FF9. Men har du någon bild på detta? För att såna fall stämmer inga av dom källorna på nätet som anger publishers på det spelet.

Inaktiv

Inte direkt någon givande tråd känner jag.

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag tycker bara Microsoft känns desperata och stöddiga.

Man kommer inte långt med den attityden

Hur kommer det sig då att microsoft är det mest framgångsrika företaget någonsin?


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:
Skrivet av Tony:

Jag tycker bara Microsoft känns desperata och stöddiga.

Man kommer inte långt med den attityden

Hur kommer det sig då att microsoft är det mest framgångsrika företaget någonsin?

För att man köper upp konkurrenterna eller låser dom ute som man gjorde med t.ex Netscape, samt snor allt man kan ifrån alla andra utan att ge de igentliga upphovsmännen ett öre för att man tagit deras livsverk.

123
Skriv svar