Högljudd PS3 fläkt

Medlem

Heh, precis som jag trodde...lämnade in min PS3 och fick en ny men den beter sig precis likadant Skiter i detta och ser vad Sony kommer fram till om nån vecka. Har mailat om mitt problem får se vad som händer...
Nääeee nu ska jag banne mej spela istället för att fundera på fläkten...8)

Inaktiv

jag kunde kolla på dvd på min, låter ingenting
och då står en projektor precis under ps3an och ångar värme som ett element..
inge luftkonditionering eller öppna fönster i det här rummet heller

hoppas ni inte dömmer ut ps3 för att ni fått defekta varor
it kicks ass, as long as you don't mess with it that is..

Medlem
Skrivet av F3D:

it kicks ass, as long as you don't mess with it that is..

Ehhh...är det inte då den borde sparka röv?

EDIT: Förresten.....död åt Ridge Racer!!!

Medlem

Hoppsan, IDG har fått nys om alla foruminlägg:
http://www.idg.se/2.1085/1.101321

Medlem

jag fick alla fall en tyst enhet, körde folding hela natten och det hördes inte ett ljud, har spelat lite demos också ett tag men samma sak där otroligt tyst.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag fick alla fall en tyst enhet, körde folding hela natten och det hördes inte ett ljud, har spelat lite demos också ett tag men samma sak där otroligt tyst.

Bara att gratulera då Kan inte påstå att min andra PS3 är direkt tyst men den är snäppet bättre än den första. Sen upplevs väl "tyst" olika av alla... Personligen så är jag väl egentligen rätt nöjd med min PS3s ljudnivå men hade väl förväntat mig något mer ljudlöst... Nåväl "This is Living" 8)

Medlem

hmm.. har någon testat att vrida den ett fullt varv för att se ifall den repar skivan än?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Vrf skulle PS3 repa skivor?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Vrf skulle PS3 repa skivor?

varför skulle de inte göra det?

Varför skulle X360n repa skivor t ex?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

ridge racer va ett skitspel på 360 å är det på ps3 också

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Jianlian23:

Vrf skulle PS3 repa skivor?

varför skulle de inte göra det?

Varför skulle X360n repa skivor t ex?

skulle PS3 repa skivor bara för att x360 gör det? Eller?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Jianlian det han syftade på är att t.ex. Xboxen repar skivor om man vänder/vrider på den när den är igång och spinner en cd. Och han undrade bara om någon vågat prova det samma med PS3, dock är det endå ganska stor risk att den gör det då skivorna snurrar rätt bra. Dock är det ju inte så ofta man jonglerar sin konsoll när man spelar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

360:n kan även repa skivor utan att man rör vid maskinen. Hände mig när jag spelade Test Drive Unlimited. Helt plötsligt lät det som en hamster fastnade i en jetmotor och det var en lång repa längs skivan

Men, ang. PS3:s ljudnivå. Var hos en polare häromdagen som skaffat en, och ljudnivån var inte mycket tystare än min 360 efter ett tag. Tveksamt om det verkligen handlar om måndagsexemplar. När folk säger att deras maskin är ljudlös så handlar det väl mer om de mentala öronpropparna man får på köpet när man lagt ut 6000 kronor på något.

Min ovan nämnda vän sa t.ex. att hans 360 var ljudlös efter han precis köpt den. Jag blev lite väl irriterad på hans fanboyism, och till slut när han gick på toaletten så använde jag ljudinspelaren på min mobil och spelade in oljudet.

Senare när vi satt och åt en pizza så spelade jag upp ljudet utan förvarning, och rent insinktivt sa han: "Vad fan är det där för jävla oljud?"

Flakmonkey

Har ju en amerikansk PS3a och den låter inte på långa vägar lika mycket som min 360 iaf... PS3an står på soffbordet bara en meter ifrån mig och ljudet när jag lirar spel är itne störande på något vis och jag märker knappt att jag har stängt av den... när jag däremot stänger av 360n som står på TV-bänken någon meter längre bort så märks det verkligen, ljudnivån i hela rummet blir betydligt lägre...

Ljudnivån på ps3an ligger helt klart på samma nivå som Wiin

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

PS3an står på soffbordet bara en meter ifrån...

Haha, på soffbordet? Vaffö då då?

Flakmonkey

Enda bordet som finns i närheten atm bara ^^

Medlem

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=153061&st=...

Läs här, ring Nordisk Film och klaga om ni har maskiner som låter för det ska inte höras något fläktljud (om man inte sätter huvudet nära konsolen).

Har nu bevittnat och kört 2 tester med min PS3 mot 2 PS3:or som är friska.. Det är en enorm skillnad.. Testet utfördes i samma rum i samma temperatur och på samma plats.

Mina kompisars maskiner kör definitivt på 22 decibel eller mindre som Sony har utlovat att PS3:an ska låta max .. Men min maskin låter låååångt över 2222 decibel + många flers maskiner.

Ring nu och inte sen för det kanske ni får ångra den dagen era maskiner rasar och garantin har gått ut !

Medlem

nån mer än jag som får ett konstigt surrande ljud när ni kör folding home?

Medlem

nopes min är tyst som en mus nästan

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nopes min är tyst som en mus nästan

Möss kan vara j-vligt högljudda om dom piper.... Min susar lite men antar att det ligger inom 22dB gränsen så det kan jag leva med... Har 2-års garanti från Game så brinner den upp nästa sommar så gör det inte så mycket... Kommer ihåg första generationens PS2...huga, dom lät inte roligt

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nopes min är tyst som en mus nästan

Grattis du har en frisk maskin.

Medlem

Har ni problem med era PS3:or och tycker att Nordisk Film inte gör värst mycket just nu ...

Maila samtliga på denna sajt så de får upp ögonen.. Skapa ett mail om era problem och skicka samma till alla.

http://www.scee.com/contact/customerContacts.jhtml;jsessionid...

Medlem

Låter den mer än xbox 360 ni som har detta problem?

Inaktiv

Jag tänkte slänga in lite variabler i denna diskussion. Tråkigt dock att jag inte kan mäta ljudnivån.

Vid spelande av Motorstorm. Mätningar efter 30 minuter:

Temperatur insug, främre långsidan: 23,0*c
Temperatur utblås, övre kortsida: 28,8*c

Mitt PS3 ligger ner i ett av tv-bänksfacken och har 15 cm marginal i sidled och 4 cm i höjdled.

Ljudnivån är densamme som vid kallstart, det som kallas nivå 1?

Medlem

Verkar som den har det svalt och gott då. Grattis Har inte tagit febern på min PS3 men går inte i något läge 1 iaf under spelande...men ändå tyst... 8)

Inaktiv
Skrivet av Arcuza:

Jag tänkte slänga in lite variabler i denna diskussion. Tråkigt dock att jag inte kan mäta ljudnivån.

Vid spelande av Motorstorm. Mätningar efter 30 minuter:

Temperatur insug, främre långsidan: 23,0*c
Temperatur utblås, övre kortsida: 28,8*c

Mitt PS3 ligger ner i ett av tv-bänksfacken och har 15 cm marginal i sidled och 4 cm i höjdled.

Ljudnivån är densamme som vid kallstart, det som kallas nivå 1?

Detta är ju anmärkningsvärt trevligt för dig!

Min maskin matar ut 45*C på båda ställena när maskinen är liggandes. Jag har dessutom PS3:an helt fristående, inte nerstoppad i ett trångt utrymme. (Detta vid en rumstemperatur på 18-19*C.)
Jag blir tokig på detta! Fläkten låter ju självklart en del också, men dock lite mindre än min första som lät som den skulle skära ihop när som helst.

Medlem

Fick min ps3a igår och den låter ju en hel del..
Har bara laddat ner demos så det kan ju inte vara dvdn som låter..

360n låter ju inte äns så mycket, har skiten ståendes brevid.

Medlem

Har ingen efarenhet av hur dom sista 360 låter men om din 360 låter som dom första som kom så borde den överrösta din PS3 rejält...låter skumt... Min är förövrigt inte knäpptyst men den gör inte mycket väsen av sig...8)
Tror dock att Ps3 är mer värmekänslig än 360 så se till att ha gott om utrymme runt PS3 annars hoppar den tempstyrda fläkten upp i högvarv...

Medlem

med en annan firmware i dvd för 360 så låter den inte mycket

Inaktiv

Var grymt sugen på en PS3 men efter alla varningar om högljudd fläkt så blir man ju lite avvaktande... Nu har det gått några veckor sedan folk skrev i den här tråden - är allas maskiner inne på service eller har ni vant er vid fläktljudet eller har problemet löst sig eller.....??

123
Skriv svar