Hur förhåller ni er till Sony efter senaste tidens incidenter?

Medlem
Hur förhåller ni er till Sony efter senaste tidens incidenter?

Läste ett blogginlägg som jag hittade genom aftonbladet där skribenten bland annat diskuterade huruvida konsumenternas förtroende för Sony tagit skada de senaste dagarna. Vidare skrev han att han tror att många personer kommer sluta handla på PS S, speciellt med kreditkort.

Hur ligger det till med er? Har ert förtroende för Sony sjunkit pga händelserna den senaste veckan?

Det första jag själv kommer göra är att leta upp något bra spel/DLC på Playstation store, bara för att på något sätt visa att jag fortfarande stödjer Sony.

Jag är otroligt nöjd med mitt Playstation!

Medlem

Visst har mitt förtroende för Sony sjunkit, men inte så pass att det förändrar något. Jag kommer fortsätta att använda PSN precis som jag alltid gjort.

Hade inget förtroende för PSN att börja med, hemskt gränssnitt och utbud.
PS3 har på det hela varit en besvikelse gentemot vad PS2 lyckades med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Hade inget förtroende för PSN att börja med, hemskt gränssnitt och utbud.
PS3 har på det hela varit en besvikelse gentemot vad PS2 lyckades med.

Nu har ju gränssnitt och utbud absolut ingenting med förtroende att göra. Och vad du tycker om PS3:ans framgång generellt hör inte till diskussionen heller...

Medlem

Aldrig använt PSN och kommer aldrig att göra.. CFW FTW!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Inte ändrats något alls, kan hända alla.

Medlem

det kunde väl hänt den bäste...speciellt med tanke på allt strul Sony har efter Japan katastoferna. Mitt förtroende har inte sjunkit det minsta, jag fattar att sånt här händer då och då och är beredd på det. Och det verkar ändå som Sony har gjort ett bra jobb med att hantera krisen.

Att skylla på Sony är som att anklaga en bank för att bli rånad. Även de allra säkraste bankerna råkar ut för saker ibland, det är sånt man får räkna med helt enkelt.

Jag hade tänkt att införskaffa en PS3:a i sommar med allt vad det innebär, nu lockar det inte särskilt mycket. Vi får se vad som händer framöver, dessutom har Japan tillräckligt med andra problem just nu av större kaliber efter naturkatastroferna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Traveller in time:

Hade inget förtroende för PSN att börja med, hemskt gränssnitt och utbud.
PS3 har på det hela varit en besvikelse gentemot vad PS2 lyckades med.

Nu har ju gränssnitt och utbud absolut ingenting med förtroende att göra. Och vad du tycker om PS3:ans framgång generellt hör inte till diskussionen heller...

Gränssnitt och utbud inger förtroende, se på Apple.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Har väl inte detsamma förtroende för dem som tidigare, men jag byter inte plattform/konsol för något dem själva inte orsakade (i min syn). Det hade väl varit en annan grej ifall dem gjorde något misstag i programmeringen för PSN, eller publicerar infon på alla användare - men det här fallet var om intrång som ville åt Sony.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skrivet av ohem:

Har väl inte detsamma förtroende för dem som tidigare, men jag byter inte plattform/konsol för något dem själva inte orsakade (i min syn). Det hade väl varit en annan grej ifall dem gjorde något misstag i programmeringen för PSN, eller publicerar infon på alla användare - men det här fallet var om intrång som ville åt Sony.

En förståndig synvinkel


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag är nöjd med min konsol dock är jag väldigt besviken på Sonys PSNs hantering av användardata, det påstås mycket om att PSN inte krypterar datan (om man ska tro på denna artikel från IGN: http://ps3.ign.com/articles/116/1164392p1.html) vilket gör det jävligt lätt för hackers att hitta den informationen.

Inaktiv

Jag är neutral, min Ps3 har gett mig många timmar av nöje, både SP och MP.
En sak som denna är såklart tråkig, men med tanke på det är en gratis tjänst som ger samma (om inte bättre) service som Xbox Live så klagar jag inte.
Visst blir jag lite sniken på att mitt bank konto kan ha uppsnappats men är inget som inte går att fixa.

Medlem

Har inget större förtroende för något stort bolag, de gör allt för att gå med vinst, även offra sina egna kunder och deras uppgifter.
Det sagt så har jag förtroende för Sonys TV-avdelning och att de kan börja ge oss vettiga skärmar igen så fort de skippar sin 3D gimmic ^^

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Traveller in time:

Hade inget förtroende för PSN att börja med, hemskt gränssnitt och utbud.
PS3 har på det hela varit en besvikelse gentemot vad PS2 lyckades med.

Nu har ju gränssnitt och utbud absolut ingenting med förtroende att göra. Och vad du tycker om PS3:ans framgång generellt hör inte till diskussionen heller...

Gränssnitt och utbud inger förtroende, se på Apple.

Du har nog en poäng. För vissa människor är det så. Men förtroende och vad man tycker om folks produkter är inte samma sak alltid. Själv äger jag inget från Apple men har alltid gillat deras design. Litar dock inte det minsta på företaget. Apple är bland de otäckare aktörerna jag vet om.

Och jag är lika kritisk till alla rent tekniskt. Även Sony. Ingen kan stoppa en dedikerad grupp hackers i längden. Lika lite som man kan skydda din person eller en byggnad helt osv. Alltid någon som kan göra livet surt för dig. Bara frågan hur mycket de vill offra/spendera för att komma åt dig/det/den/dem/allt.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Traveller in time:

Hade inget förtroende för PSN att börja med, hemskt gränssnitt och utbud.
PS3 har på det hela varit en besvikelse gentemot vad PS2 lyckades med.

Nu har ju gränssnitt och utbud absolut ingenting med förtroende att göra. Och vad du tycker om PS3:ans framgång generellt hör inte till diskussionen heller...

Gränssnitt och utbud inger förtroende, se på Apple.

Allt kan inge förtroende, men kopplingen måste vara rationell för att den ska ha någon som helst vikt. Om du anser att gränssnitt och utbud på något sätt inger förtroende tycker jag du är en väldigt lättlurad person...
Det blir lite som att säga: "Lina bakar jättegoda kanelbullar, hon är säkert en djurvän!" Det är helt skilda områden...

Och den utbildade Medieteknikern frågar: Skulle ni välja en Knapptelefon framför en Smartphone om valet gavs,

Jag har alla konsoler av denna generation och väljer framförallt Xbox Live framför PSN tack vare utformning, utbud och användarvänlighet, säkerhet och bekvämlighet. Jag får känslan att vi tänker och argumenterar mot två olika mål.

Alla plattformar har sina styrkor och svagheter men PSN har alltid varit det mindre strukturerade valet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tråden handlar ju om hur vi förhåller oss till Sony efter senaste tidens incidenter. Så i denna kontext tror jag förtroende handlar om säkerhet. Inte design och inte heller de andra konsollföretagen.

Så ja vi diskuterar olika saker.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Inte ändrats något alls, kan hända alla.

Kan inte mer än hålla med dig till fullo, det kan hända alla!

Tråkigt att ni andra har en annan syn på det hela, själv har jag aldrig handlat med kreditkort innan så ska kanske inte uttala mig för mycket..

Medlem

Fortfarande riktigt nöjd med PS3 och PSN. Framför allt så är det gratis. Hemskt att behöva betala för att kunna vara uppkopplad med sin konsol. Är bara en princip sak för mig, kostar inte mycket men nä va fan jag betalar ju redan för min internetuppkoppling till min ISP, varför ska jag då pröjsa till MS?

Medlem

Som långtida ägare och användare av visa kort så kan jag säga att folk seriöst är för morbida.

handlar man via certifierade tjänster och websiter så det enda som händer ifall någon tar eran kontkort eller kreditkort information är att det innebär lite extra meck.

Fått kort uppgifterna hackade via olika ställen allt från inlösare som blivit hackade til websiter som blivit hackade, och banken har i alla lägen tagit hand om det utan problem.

Ska man vara 100% säker så får man allt avstå att handla med kort på nätet så är det bara och inga säkerhet i världen kan ändra det.

Förhoppningsvis är ni inte puckade nog att köra samma lösenord på flera ställen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mitt förtroende för Sony har inte minskat. Kanske dem borde kört krypterat på de flesta uppgifter så att det blivit svårare att ta fram, men nu blev det inte så. Inget jag är jättesur över precis.

Det är inte Sonys fel att allt detta hände, jag skyller på hackarna.

Medlem

Finns annat att göra, berör mig knappt.

Medlem

Jag kände avsky mot Sony i början då jag liksom många andra lyssnade på tok för mycket på rykten.
Har sedan valt att läsa den info som kommer från Sony själva, och känner inget större förtret mot dom.
Har spenderat tusentals kronor på psn dom senaste åren och kommer garanterat göra det fortsättningsvis också. Med mitt kontokort reggat.
Är då mer sur på det folk som hyllar dom hackers/crackers (whatever...) till skyarna. Kanske dags att inse att deras riddare i vita rustningar just sabbat mycket för mången gamer. Om jag fick reda på vem/vilka som låg bakom attacken och jag kunde nå dom skulle det fan ryka ett par tänder i deras käftar.

Listan med 2,2 mille kontokort som tydligen är till försäljning är bara ren humbug. Då den listan (om den ens finns) ska innehålla cvc koder också. Något som man aldrig behövt lämna på psn.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag har psn+ och är fett sugen på mer spel betan demos från psn/psn+ & på att spela mp....är mer sugen nu en någonsin! Hoppas man kan få spela mp om några dagar

Medlem

Förhåller mig till sony, psn och mitt ps3 precis som tidigare.
Jag är lite smått orolig över mina kortuppgifter, men förutom det så är jag inte så värst upprörd, mitt liv baseras inte runt onlinetjänsten i min konsol .
Har dock all förståelse för att de som prenumererar på psn+ blir less.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Förstår ärligt talat inte nånting... PSN ligger nere, inga uppdateringar från Sony om vad som händer!! mycket märkligt hur de beter sig mot sina kunder. Ännu värre är att media inte ställer frågor? FZ borde ju gräva i detta, snacka med nordisk film m.m. Men de tycks inte heller bry sig?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Vi vet ju vad som har hänt, är det nått mer du vill veta?

Dom har ju anlitat ett säkerhetsföretag som håller på attt gå igenom psn med finkam för att se var,hur och när samt hur dom kommer kunna göra det bättre, det har iaf jag fått mail om på svenska dessutom.

Jag hoppas på lösning snarast ,men jag påverkas inte direkt av detta avbrott


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Riktigt förbannad på Sonys slapphet gällande uppgifter... men ännu mer förbannad på dem där äckliga små finniga fula jävla hackarna som tror att dem är nått. Och nu när dem retat upp 77 miljoner användare så vägrar dem ta på sig skulden.. Anonomuys eller vad fan dem heter.


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar