Hur förhåller ni er till Sony efter senaste tidens incidenter?

Medlem

Meh kunde inte bry mig mindre. Shit happens, folk kommer fortfarande ha sin Ps3, folk kommer fortfarande köpa en ps3 och alla kommer ha glömt detta inom viss tid.

Ersättning för en gratistjänst är bara plus i kanten.

Medlem

Börjar bli riktigt jävla less i all ärlighet. Hade en flock online-race inbokade i Gran Turismo men .. . .. Gah.

Medlem

Har inga umd spel till min psp utan bara spel jag köpt från psn. Hade inga spel installerade heller så just nu är min psp värdelös: /

Medlem

Jag har alltid gillat Sony, köpt deras hi fi prylar och tv apparater, men sedan Sony släppte PS3 så har det företaget helt tappat mitt förtroende. De bara lovar och lovar en massa saker för att sedan helt sonika köra över sina kunder som i mångt och mycket är barn och ungdomar. Men det ingår väl i deras plan att blåsa och krama ur pengar av så många kunder/"idioter" som möjligt. För de tänker med all sannolikhet att ett barn kommer aldrig klaga lika mycket som en vuxen. Och då är det ju fritt fram att ändra och ta tillbaks det man redan har sagt utan att riskera en massa otrevliga stämningar som kan leda till att Sony får betala lite dem också.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av SugarPapa:

Läste ett blogginlägg som jag hittade genom aftonbladet där skribenten bland annat diskuterade huruvida konsumenternas förtroende för Sony tagit skada de senaste dagarna. Vidare skrev han att han tror att många personer kommer sluta handla på PS S, speciellt med kreditkort.

Hur ligger det till med er? Har ert förtroende för Sony sjunkit pga händelserna den senaste veckan?

Det första jag själv kommer göra är att leta upp något bra spel/DLC på Playstation store, bara för att på något sätt visa att jag fortfarande stödjer Sony.

Jag är otroligt nöjd med mitt Playstation!

Förbannad som fan för deras slapphet gällande säkerheten kring privata uppgifter/konton etc.
Men.. det har lagt sig och jag har förtroende för Sony igen.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Min känsla genom hela händelseförloppet var att det var storm i ett vattenglas. Visst, det är illa att de hade skött lagringen i plaintext och dröjde med kommunikationen. Men de verkliga bovarna var hackarna. Om Sonys PSN skulle hackas igen och allt detta skulle hända igen, DÅ kan jag lova att jag kommer tappa förtroendet. Men nu hände det en gång och Sonys respons var rejäl rakt igenom. Jag kan inte låta bli att känna att det som vanligt är småbarnsfasoner och rubrik-jagande av Aftonbladet att mena att förtroendet för någon som styr upp ordentligt efter en allvarlig händelse skulle gå ner. Det normala torde snarare vara tvärtom. Så fort jag kunde logga på igen med mitt nya lösenord så listade jag mitt kreditkort på nytt glad i hågen över att det nu var säkrare än någonsin.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tanken att någon skulle vilja bryta sig in i en spelkonsoll är skrattretande, men jag antar att det blir ett större problem nu när det handlar om riktiga pengar och serials.

Skulle personligen inte ha något emot att köra en rond mot hackaren i Street Figher II. Besegrar han mig tre gånger kan han spionera på maskinen hur mycket han vill!

12
Skriv svar