Tänkte jag skulle ta och visa er vad mina idéer handlade om. jag vet det är skitmycket att läsa men enligt mig så är det värt det då det är rätt intressant.
Föreställ dig ett Playstaion 4 som liknar mycket Wii U men i själva verket är den inte i närheten samma konsol. Min idé är ( Som jag tror Sony är ungefär inne på samma spår.) att nästa generationens mjukvara är baserad i grunden på Open scource systemet Android likt PS Vita. Och i å med den patenten som togs 2010 som liknade en kontroll med en touuch screen skärm
http://www.vg247.com/2012/02/04/sony-patent-depic
ts-what-appears-to-be-a-controller-similar-to-wii
-u/
. Om man nu använder sig av android så är möjligheterna imprensip oändliga. Föreställ dig nu en konsol baserad på Android med en sådan kontroll. Min tanke är som likt Wii U så kan man använda den till att spela på när någon annan vill titta på tv eller använda den för mini-games som chess, fia med knuff m.m. Men om vi nu tänker ännu längre, tänk dig att du med denna kontrollen kan styra din konsol och alla dess menyer via inbyggd bluetooth exempelvis, tänk dig hur snabbt du skulle kunna navigera i menyerna med den kraften som PS3 har idag tänk dig då vilken kraft PS4 kommer ha, tänk dig att sitta och titta på DVD filmer, blu-ray filmer, HVD filmer direkt på denna kontrollen som tar emot data direkt via bluetooth, tänk dig en webbläsare som exempelvis firefox att sitta i soffan en lördagskväll mysa med familjen och använda facebook eller kolla nyheterna, tänk dig Små billiga doser som man pluggar in i kontakten i väggen "Bluetooth extender made for PS4, tänk dig att på morgonen sätta dig vid köksbordet och drcka kaffe och säga "nä jag skiter i att gå ut och hämta tidningen i all den här snön jag läser den på internet istället". Men om vi nu tar det här ännu längre då vad händer då, jo då tänker jag Sonys egna "Sony app market" Där folk kan ladda upp sina egna hemmasnickrade appar (Dock så blir det ju ett tvång att anställa folk som undersöker koden i alla appar) och slutligen så tänker jag då att de som vill ta betalt för sina appar inte ska få sälja dom helt gratis på "Sony app market" utan att Sony tar låt säg 10-15 procent av varje exemplar som säljs, vilket skulle rädda en del av sonys eknomiska problem. Kontrollen i säg behöver inte vara så dyr att tillverka då dens funktion är att ta emot och sända data och även att spela upp det högupplösta materialet som vi kommer att få se i kommande generationer. Om vi nu sammanfattar allt det här så är det: Spela Full HD-spel på kontrollen, spela upp media som musik och filmer, använda Sony app market för att köpa och ladda hem gratis appa som som sedan Sony tar en del av profit från, använda webbläsare för att kolla facebook, tidningen m.m. Nu är det här inte bara en spel-konsol längre utan ett helt entertainment sytem, man skulle likväl kunna kalla det "Sony Entertainment System" (SES).
Det här är mitt förslag och jag får se om jag lägger energi och postar detta på Playstation Blog Share.
PS: Feel free to share the idea with other people, I don´t mind. And I don´t care who takes credit for it. Cause in the end we all want the same thing and that´s good next-gen consoles.
Så du vill alltså ha en ipad/android surfplatta med en proprietär koppling till PS4. *YAWN*