Killzone 2 tråden

Medlem

Alltså jag har spelat igenom demot ett par ggr, men jag fastnar bara inte. Spelet är för segt på något vis, och att det är typ hundra grafikfilter på varandra för att få snyggare grafik känns jobbigt...

En sak jag gillade var animationerna, inte gta iv animationer såklart, men riktigt fina. Hoppas iaf ni andra ps3 ägare får kul med spelet, men det var då inte min cup of tea.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Sito:

Det är ju ingen hemlighet att jag föredrar ps3 framför xbox men för den sakens skull går jag inte in i xbox forumet och postar om hur dåigt Gears of war 2 är och idiotförklarar alla som tycker spelet är bra.

Det här är Killzone 2-tråden, drunken_monkey_boxer hade precis provat demot och skrev sin åsikt om det. Är det förbjudet att göra något annat än att lovorda spelet i den här tråden? Han har inte idiotförklarat någon (så vitt jag vet) så ser inte hur det går ihop med det hela.

Hade någon däremot kastat en massa oförtjänt skit på spelet, i stil med "kz2 suger för ps3 suger!!!" hade jag förstått om man blivit lite sur. Tycker det oerhört löjligt att man inte ska kunna dela sina åsikter, vare sig de är positiva eller negativa (på rätt sätt), utan att någon börjar gnälla.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är i playstation forumet för att sony hade ett par konsoler innan ps3an som fortfarande är några av mina favoriter plattformar genom tiderna och är i såna här hype trådar tackvare att folk köper samma koncept och skit om och om igen förstör industrin genom att den ALDRIG kommer utvecklas så länge folk är så grafik kåta.

Jag tycker detta är att "kasta en massa oförtjänt skit på spelet" "Killzone 2 suger bara för att grafiken är för bra" dvs bara för att ett spel har bra grafik så är det skit. Snacka om att generalisera, skylla spelindustrins oförmåga att vara innovativa på ett konsoll-fps bara för att det har en (på konsoll) revolutionerande grafikmotor.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

^- Sito, your trying too hard. Tror inte du behöver bevisa för Mr.bear som en tio åring om vad jag har sagt eller att jag har en specifik åsikt, tror han kan läsa till det sig själv. Han är nog lika oförmögen att ändra sin åsikt bara för att du radar upp lite exempel som du är oförmögen att ändra din åsikt om ämnet och hypen kring killzone 2. Let it go.

Medlem

Bara om du släpper det först


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Sito:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

wall of text

Testat demot idag, och what a load of balls hela denna diskussion har varit. Det är ett helt vanligt, men snyggt FPS. Så förstår inte varför någon lägger ner arbete på att skriva en halv novell för att försvara ett standard FPS, eller ett enskilt spel överhuvudtaget. Inget köp för mig, är inte intresserad av ett nytt spel att lira multiplayer i.

Tror du nån bryr sig vad du gör? Du låter som en 70 årig gnäll gubbe som grämer sig över att allt var bättre förr. Ha så kul i Duke3d då.....

Det här ett diskussionsforum, vilket är till för att ventilera sina åsikter. Det är i alla fall bättre att skriva någonting som tillför något till ämnet än att bara klanka ner på andra personer. Drunken_monkey_boxer gillar inte KZ2. Fine, so be it. Men du behöver inte vara så himla negativa och gnälla på alla som inte delar samma åsikt som dig själv, vilket verkar vara det enda du gör här på forumet. Försök att komma med någonting vettigt istället så diskussionen kan fortsätta, det glädjer alla.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Inget köp för mig, är inte intresserad av ett nytt spel att lira multiplayer i.

Kan du förklara för mig varför man fortsätter posta i en KZ2 tråd i ett playstation forum om man tycker spelet är värdelöst och man inte ens tänker köpa det? Exakt vad tillför han i denna tråden förutom att reta upp folk som tycker spelet är bra med inlägg som ovan? Redmac försökte ju förklara varför styrningen är som den är, Då är det ju väldigt "konstruktivt" att säga

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

what a load of balls hela denna diskussion har varit.

Det är ju ingen hemlighet att jag föredrar ps3 framför xbox men för den sakens skull går jag inte in i xbox forumet och postar om hur dåigt Gears of war 2 är och idiotförklarar alla som tycker spelet är bra.

PS. Jag har inget emot personen "Drunken_monkey_boxer", tycker bara inlägget var helt meningslöst.

Har redan haft den här diskussionen uppe med han men det går inte in.

När det blir för jobbigt så duckar han.

Mr Retro -aka- *Jidder*

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Sito, your trying too hard. Tror inte du behöver bevisa för Mr.bear som en tio åring om vad jag har sagt eller att jag har en specifik åsikt, tror han kan läsa till det sig själv. Han är nog lika oförmögen att ändra sin åsikt bara för att du radar upp lite exempel som du är oförmögen att ändra din åsikt om ämnet och hypen kring killzone 2. Let it go.

Här duckar han.

Inaktiv

Jag är ute efter spel/teknik som är optimalt kodat för mitt 5.1 system, efter grafik/video som är optimalt kodat för bästa möjliga bild på min HDTV.

Allt detta för att HÖJA SPELKÄNSLA/NÄRVARO.

Kz2 för mig är ett naturligt val då jag i grund å botten är en gammal Quake2/Quake3 spelare.

Är ute efter ett underhållande multiplayer fps, fattar inte varför alla gör en sån big deal av det.

Ja det är snyggt man behöver inte säga att det är bättre än allt annat.

Nej det laggar inte, det du upplever är en hyfsat fungerande fysikmotor (detta är helt nytt för mig).

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Sito, your trying too hard. Tror inte du behöver bevisa för Mr.bear som en tio åring om vad jag har sagt eller att jag har en specifik åsikt, tror han kan läsa till det sig själv. Han är nog lika oförmögen att ändra sin åsikt bara för att du radar upp lite exempel som du är oförmögen att ändra din åsikt om ämnet och hypen kring killzone 2. Let it go.

Här duckar han.

Haha ja, här "duckar" jag igen ;p Personliga påhopp kan vi ju lämna ute ifrån diskussionen så det i alla fall faller innan vi når dagis nivå.

"Är ute efter ett underhållande multiplayer fps, fattar inte varför alla gör en sån big deal av det."

Nä, förstår inte heller varför alla måste göra en sån big deal över spelet. Det är ju exakt det jag försökt få fram, finns ju en antal spel som gör multiplayer bättre än vad killzone 2 har gjort iallafall, det var intrycket jag fick från multiplayer betan.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

finns ju en antal spel som gör multiplayer bättre än vad killzone 2 har gjort iallafall

det är med dom orden jag tycker du hamnar på dagis nivå.

har du testat mp delen redan?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

personer tror att killzone 2 är någon sorts messiah till FPS genre. Detta är en roande web comic som beskriver hur atmosfären som råder här länk

Tror faktiskt att jag skulle ha roligare med duke3d, det har ju faktiskt co-op.

Vilka har sagt att KZ2 skulle vara en sorts messiah för fps här på fz?

Du tror att du skulle ha roligare med duke3d efter att spelat ett 7min demo? Visar att du inte har något intresse för KZ2 från första början och du vill inte heller läsa på om vad spelet har att erbjuda.
Du kan då inte ha något roligt att spela nu för tiden då du förväntar dig att ett spel ska vända upp och ned på en genre. Alla spel bygger på samma grund men förfinats från spel till spel. Men tyvärr räcker det inte för dig. Tragikomiskt?
Sälj allt du har i spelväg och hitta ett nytt intresse för du kommer aldrig uppleva ett spel som skapar en helt ny genre som vänder upp och ned på spelmarknaden inom de närmaste åren/decenniet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

finns ju en antal spel som gör multiplayer bättre än vad killzone 2 har gjort iallafall, det var intrycket jag fick från multiplayer betan.

Detta visar en sak, du är ett troll. Har försökt ha tålamod med dig men det går ta mig fasiken inte. Hur fasiken kan du säga detta utan ens spelat det. ALLA recensioner och beta testare säger en gemensam sak. MP i KZ2 är bland det bästa eller det bästa de har spelat. Så kommer du med dina påhopp utan grund och förstör denna tråd! GTFO!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Som vanligt en kul passande gif redmac.

Lägg inte din energi på allt detta jidder, utan fortsätt du att skriva saker om spelet (och andra lir) i din gamla vanliga anda.
Keep up the good work!

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Haha ja, här "duckar" jag igen ;p Personliga påhopp kan vi ju lämna ute ifrån diskussionen så det i alla fall faller innan vi når dagis nivå.

Om du anser det vara ett personligt påhopp så måste du vara ytterst lättstött.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

ytterst lättstött.

Ja, han är ytterst lättstött


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

finns ju en antal spel som gör multiplayer bättre än vad killzone 2 har gjort iallafall, det var intrycket jag fick från multiplayer betan.

Detta visar en sak, du är ett troll. Har försökt ha tålamod med dig men det går ta mig fasiken inte. Hur fasiken kan du säga detta utan ens spelat det. ALLA recensioner och beta testare säger en gemensam sak. MP i KZ2 är bland det bästa eller det bästa de har spelat. Så kommer du med dina påhopp utan grund och förstör denna tråd! GTFO!

http://i43.tinypic.com/2v31ulf.gif

jag håller med dig om att han inte ska stanna i tråden om han inte tycker om spelet, men av det du citerade honom så beskrev han sitt eget intryck, som även hur fuckat det än låter, är hans eget..


signatur

PSN: japp :)

Medlem

Fick hem spelet idag. Har hunnit spela nån timme och jag kan säga att det är fett!

Dock är online inte igång ännu

Medlem
Skrivet av Musicc:

så beskrev han sitt eget intryck, som även hur fuckat det än låter, är hans eget..

Grejen är att han hittade på att MP i KZ2 skulle vara dåligt fast han inte ens spelat det, vilket visar att han har ett mål och det är att smutskasta KZ2. Om han hade spelat mp delen och kommit med konstruktiv kritik ja då är det helt ok. Då hade vi kunnat öppna upp en vuxen och mogen debatt. Men det är något fylleapan inte är kapabel till att göra.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Musicc:

så beskrev han sitt eget intryck, som även hur fuckat det än låter, är hans eget..

Grejen är att han hittade på att MP i KZ2 skulle vara dåligt fast han inte ens spelat det, vilket visar att han har ett mål och det är att smutskasta KZ2. Om han hade spelat mp delen och kommit med konstruktiv kritik ja då är det helt ok. Då hade vi kunnat öppna upp en vuxen och mogen debatt. Men det är något fylleapan inte är kapabel till att göra.

MP-betan har väl funnits ett tag så det är väl inte helt omöjligt att han testat det? Sen skrev han väl aldrig att det var dåligt, bara att det finns spel som är bättre. Jag vet inte hur du tänker, men jag ser inte det som att smutskasta ett spel.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Musicc:

så beskrev han sitt eget intryck, som även hur fuckat det än låter, är hans eget..

Grejen är att han hittade på att MP i KZ2 skulle vara dåligt fast han inte ens spelat det, vilket visar att han har ett mål och det är att smutskasta KZ2. Om han hade spelat mp delen och kommit med konstruktiv kritik ja då är det helt ok. Då hade vi kunnat öppna upp en vuxen och mogen debatt. Men det är något fylleapan inte är kapabel till att göra.

Han skrev att han fått sitt intryck av hur det såg ut från multiplayer-betan, vilket i alla fall jag inte ser som något "påhitt". Visst, han hade kanske kunnat utveckla exakt vad han inte gillade men han har ändå en giltig "källa" för att kunna bilda en uppfattning.

Vi kan väl säga samma sak om dina inlägg då? Hur kan du slänga ur dig saker som "Multiplayer i KZ2 är det bästa som har hänt spelvärlden på flera årtionden!" med bara en beta som referens? Eller är det samma sak där som tidigare, positiva saker yes-yes, negativa no-no. Vad är det för totalitarism-fasoner?

Själv säger jag ingenting, för jag har inte provat spelet. Men kan man prisa spelet till skyarna av det material som redan har släppts, då kan man likväl avvisa det. Hur mycket ni än vill att alla ska gilla spelet, så kommer det faktiskt finnas personer som ogillar det bara för att det inte passar deras smak. Alla är inte ettriga fanboys som bara klagar för klagandets skull.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Musicc:

så beskrev han sitt eget intryck, som även hur fuckat det än låter, är hans eget..

Grejen är att han hittade på att MP i KZ2 skulle vara dåligt fast han inte ens spelat det, vilket visar att han har ett mål och det är att smutskasta KZ2. Om han hade spelat mp delen och kommit med konstruktiv kritik ja då är det helt ok. Då hade vi kunnat öppna upp en vuxen och mogen debatt. Men det är något fylleapan inte är kapabel till att göra.

Han skrev att han fått sitt intryck av hur det såg ut från multiplayer-betan, vilket i alla fall jag inte ser som något "påhitt". Visst, han hade kanske kunnat utveckla exakt vad han inte gillade men han har ändå en giltig "källa" för att kunna bilda en uppfattning.

Vi kan väl säga samma sak om dina inlägg då? Hur kan du slänga ur dig saker som "Multiplayer i KZ2 är det bästa som har hänt spelvärlden på flera årtionden!" med bara en beta som referens? Eller är det samma sak där som tidigare, positiva saker yes-yes, negativa no-no. Vad är det för totalitarism-fasoner?

Själv säger jag ingenting, för jag har inte provat spelet. Men kan man prisa spelet till skyarna av det material som redan har släppts, då kan man likväl avvisa det. Hur mycket ni än vill att alla ska gilla spelet, så kommer det faktiskt finnas personer som ogillar det bara för att det inte passar deras smak. Alla är inte ettriga fanboys som bara klagar för klagandets skull.

Fanbois bryr sig inte om vad andra tycker om spelet, de bryr sig om vad andra SÄGER om spelet, Redmac är FZ:s största fanboi med hästlängder och Sito hans lärjunge, det går inte att få vett i deras huvuden då de har ett uppdrag, att försvara ALLT som har med Playstation att göra, likadant med 360 fanbois, eller alla andra fanbois för den delen.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

finns ju en antal spel som gör multiplayer bättre än vad killzone 2 har gjort iallafall, det var intrycket jag fick från multiplayer betan.

Detta visar en sak, du är ett troll. Har försökt ha tålamod med dig men det går ta mig fasiken inte. Hur fasiken kan du säga detta utan ens spelat det. ALLA recensioner och beta testare säger en gemensam sak. MP i KZ2 är bland det bästa eller det bästa de har spelat. Så kommer du med dina påhopp utan grund och förstör denna tråd! GTFO!

http://i43.tinypic.com/2v31ulf.gif

Haha har testat MP betan av KZ2, så har det inte hänt något radikalt sedan dess så tror jag att min åsikt kvarstår. Men om recensioner/previews stämmer eller inte, ja det kan man ju bara länka till gamerankings och kolla att det finns ett antal sådana som tycker att far cry 2 är 90+ i betyg, om inte det säger något om spel journalistik så vet jag inte vad som gör det. Eller varför inte dom oändliga previews som sa att Lair var det bästa som hade hänt sedan sliced bread? Näää, har slutat lyssna på dom personligen för längesedan. Fast det är ju en helt annan diskussion eftersom jag faktiskt har testat MP betan och demot.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

finns ju en antal spel som gör multiplayer bättre än vad killzone 2 har gjort iallafall

det är med dom orden jag tycker du hamnar på dagis nivå.

har du testat mp delen redan?

Yup, MP betan som var för ett tag sedan. Antar att du missat det?

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Musicc:

så beskrev han sitt eget intryck, som även hur fuckat det än låter, är hans eget..

Grejen är att han hittade på att MP i KZ2 skulle vara dåligt fast han inte ens spelat det, vilket visar att han har ett mål och det är att smutskasta KZ2. Om han hade spelat mp delen och kommit med konstruktiv kritik ja då är det helt ok. Då hade vi kunnat öppna upp en vuxen och mogen debatt. Men det är något fylleapan inte är kapabel till att göra.

Han skrev att han fått sitt intryck av hur det såg ut från multiplayer-betan, vilket i alla fall jag inte ser som något "påhitt". Visst, han hade kanske kunnat utveckla exakt vad han inte gillade men han har ändå en giltig "källa" för att kunna bilda en uppfattning.

Vi kan väl säga samma sak om dina inlägg då? Hur kan du slänga ur dig saker som "Multiplayer i KZ2 är det bästa som har hänt spelvärlden på flera årtionden!" med bara en beta som referens? Eller är det samma sak där som tidigare, positiva saker yes-yes, negativa no-no. Vad är det för totalitarism-fasoner?

Själv säger jag ingenting, för jag har inte provat spelet. Men kan man prisa spelet till skyarna av det material som redan har släppts, då kan man likväl avvisa det. Hur mycket ni än vill att alla ska gilla spelet, så kommer det faktiskt finnas personer som ogillar det bara för att det inte passar deras smak. Alla är inte ettriga fanboys som bara klagar för klagandets skull.

Fanbois bryr sig inte om vad andra tycker om spelet, de bryr sig om vad andra SÄGER om spelet, Redmac är FZ:s största fanboi med hästlängder och Sito hans lärjunge, det går inte att få vett i deras huvuden då de har ett uppdrag, att försvara ALLT som har med Playstation att göra, likadant med 360 fanbois, eller alla andra fanbois för den delen.

haha om ingen har räknat ut det så arbetar Redmac med viral marketing Nä, men Redmac ska ha lite headsup iallafall eftersom han lägger ut relevant information både på forumet och i sin blogg, resten ger jag inte mycket för.

S_Z
Medlem

Jag säga att jag blev mycket positivt överaskad av detta lir. Jag har aldrig varit en "konsol-person". Köpte min PS3 för drygt ett år sen tror jag och har totalt 3 spel var av ett följde med. Min PS3 är alltså huvudsakligen en media-maskin, för spel används PCn.

Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle kunna fastna för en fps-shooter på konsol. De jag har testat har jag lagt ifrån mig kontrollen nästan direkt, fungerar helt enkelt inte på konsol tycker jag.

Men jäklar, jag har tappat räkningen på hur många gånger jag kört igenom detta korta demo nu Det är inte det grafiska som tilltalar (ärligt talat, så värst speciellt ser det inte ut för att vara 2009) men jag gillar verkligen känslan i det. Härligt att springa och ta skydd, titta upp sätta ett par välplacerade kulor i motståndarens huvud.

Tycker AIn verkar helt ok också. Gillar att de kan förflytta sig (rulla) under skydd, alltså så de inte alltid dyker upp på samma ställe bakom sin skydd.

Nä, det här blir garanterat mitt fjärde spel till min media-maskin.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Fick hem spelet idag. Har hunnit spela nån timme och jag kan säga att det är fett!

Dock är online inte igång ännu

Orätvist! vart köpte du det?! vill med ha giff


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Hubbe:

Fick hem spelet idag. Har hunnit spela nån timme och jag kan säga att det är fett!

Dock är online inte igång ännu

Orätvist! vart köpte du det?! vill med ha giff

Ej retail version - promo ftw!

Har suttit och lirat hela kvällen. Ni kommer garanterat inte att bli besvikna. Härliga miljöer, utmanande AI, grymma vapen (Bolt gun är najs!). 9 av 10 möjliga än så länge - längtar bara tills dem drar igång alla servrar så man får äga lite online också, då blir det en klar 10:a!

Medlem

^- Du var inte en av dom där galna människorna som lade bud över 1.000 kr på tradera för promo va?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Du var inte en av dom där galna människorna som lade bud över 1.000 kr på tradera för promo va?

Nej

Har man bara rätt kontakter så

Medlem

mmm......split screen får avgöra om detta blir ett köp (kanske köper det även om det inte finns split screen)

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Fick hem spelet idag. Har hunnit spela nån timme och jag kan säga att det är fett!

Dock är online inte igång ännu

Lycka till med att köra online.

http://ps3.qj.net/Resist-temptation-Killzone-2-promo-copies-c...

Skriv svar