Killzone 2 tråden

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Remus:

Jag har klarat ut Resistance 2 och kontrollen där var riktigt bra! Till skillnad från detta spel....

Skall kanske ge det en chans till snart...

Känslan i Killzone 2 ska vara tung, seg och realistisk.

Precis, folk som gnäller är väl vana vid CoD, där vapnen och armarna inte väger ett enda gram. KZ2's kontroller är utmärkta, man kan öva sig till perfektion!


signatur

PSN: japp :)

Medlem
Skrivet av Remus:

Kan någon förklara för mig ifall man kan ändra styrningen lite så att den inte är efterbliven?? Jag avskyr att den är efterbliven! Kan knappt spela och sikta! Fy fan vad dom har gjort det dåligt här.

Det finns inget sätt?? Jag har försökt med olika sensetivities men nej då, det går inte!

Det lättaste sättet är nog att byta ut spelaren.

Inaktiv

Hej Killzone fans! I slutet på april ska det första (av flera) mappack släppas! Det heter Steal & Titanium och innehåller två kartor, en som är två tåg (Tharsis Refinery) som löper parallellt med varandra där man kan dö av omgivningen. Den andra kartan är ombord på New Sun. Verkar väldigt spännande enligt mig!

Det andra mappacket som kommer ska heta någonting med "retro" i namnet (anar Killzone 1 banor?).
Chapter 2 i senaste avsnittet av GTTV!
http://www.gametrailers.com/gametrailerstv_player.php?ep=55

Edit: Läs mer http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...


signatur

PSN: japp :)

Medlem

Hmm fyfan vad kort det var... precis när jag hade fått rätt känn för siktet och jag tyckte att det började ta fart så var det slut :(.

Men står ju i statistik spalten "Avklarad del av enspelaruppdraget: 26% hur fan går det ihop :S ?

Medlem
Skrivet av karbon:

Men står ju i statistik spalten "Avklarad del av enspelaruppdraget: 26% hur fan går det ihop :S ?

Du måste hitta alla väskor och förstöra alla symboler.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns det multiplayer matcher där Friendly fire faktiskt används?

Fruktansvärt trött på folk som brakar iväg med rocketlaunchers, granater osv trots att det står 4-5 av deras egna där han skjuter...

Medlem

Ja det finns det, men det blir bara störande eftersom ingen fattar det, utan går ut framför en när man skjuter eller springer dit jag just kastade en granat. Det kan vara kul om det bara är lite folk inne på servern och du spelar med folk du känner eller har headset, annars lär du få en del minus.


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

Om man skaffar alla intels och skjuter sönder symbolerna, får man något då eller är det bara för att få trofén?

Medlem
Skrivet av hönsgården:

Om man skaffar alla intels och skjuter sönder symbolerna, får man något då eller är det bara för att få trofén?

Man får också tillgång till lite extra dokument på killzone.com, som wallpapers, strategi guider, koncept bilder mm.

Inaktiv

Alla seriösa kz2 claner! Titta in i den nya tråden och skriv där ifall ni är intresserade av en ny "X- Hög rankad spelare"

Medlem

Nu har jag spelat demot 4 gånger
Älskar verkligen att skjuta tunnor som sprängs <3

När jag har lite mer pengar och så ska jag köpa det


signatur

Rawr

Medlem

Testade demot. Var riktigt coolt. Bör väl köpa det... Kul var det iaf :). Hur är online? Bara det klassiska Team deathmatch och CTF?

Medlem

finns att man ska skydda en medspelare, team deathmatch, att man ska förstöra saker. Frakta saker och mer. 7 olika lägen om jag inte har fel.

Medlem

Något som stör mig något enormt är de FPS drops man får i större strider, känns ospelbart måste jag säga.

Medlem

Det är bara i multiplayer det blir FPS-drops för mig, men det beror nog på lagg.


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem
Skrivet av CseRoQ:

Det är bara i multiplayer det blir FPS-drops för mig, men det beror nog på lagg.

Så du menar att bara för att du får högre latency så sjunker din fps?
Har extremt svårt att tro att maskinen i fråga skulle rendera saker och ting långsammare.

Singel vs Multi så är det ju avsevärt mycker mer som händer i multi än singel så att gämföra så går tyvärr inte.

Inaktiv

Vad tor ni om de nya förändringarna (patch 1.27) som kommer dyka upp nu snart?

Jag ser vekrligen fram emot att få testa de nya "high-precision controls" och även att de flygande sentry botarna skall bli lite bättre.

Även justeringen med att spelare som spawnar på andra ställen än i egen bas inte längre är odödliga några sekunder är ju efterlängtat!

http://www.ps3sverige.se/?p=2245


signatur

http://www.ps3sverige.se -En svensk PS3-blogg

Inaktiv

Någon som har nåt av mappacken att dela med sig av? Vore ju svinschysst!


signatur

PSN: japp :)

Medlem

har map paketen men delar inte. 40:- är inte mycket att bråka över


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Äntligen en tråd som dyker upp igen och som inte bara handlar om religion,och annat krafs som tar upp det mesta av snacket numera på fz trådarna., man undrar ju om FZ är nån spelsajt längre...

Är inte så rackarns bra på snabb fps på konsol än, klarar mig hyfsat bra på Call of duty spelen på easy...hehe, men börjar sakta bli bättre,
kan Killzone 2 vara nåt för mig tro, det är inte toksvårt på easy ?

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Äntligen en tråd som dyker upp igen och som inte bara handlar om religion,och annat krafs som tar upp det mesta av snacket numera på fz trådarna., man undrar ju om FZ är nån spelsajt längre...

Är inte så rackarns bra på snabb fps på konsol än, klarar mig hyfsat bra på Call of duty spelen på easy...hehe, men börjar sakta bli bättre,
kan Killzone 2 vara nåt för mig tro, det är inte toksvårt på easy ?

Så mycket annorlunda är det inte, dock är styrningen lite "konstig" i Killzone 2.

Tar ett bra tag att vänja sig i alla fall för mig. Spelade COD4 på Xbox 360 innan jag bytte bort det mot ett PS3 och jag måste då säga att jag siktade riktigt bra i COD4 men när man satte sig med Killzone 2 när det släpptes var det som att börja om från 0 igen

Men det är ett jävligt bra spel i multiplayer om man hoppar över att köra 16vs16 då det bara blir en stor gröt av allt ihopa.

Medlem

Nice, det har ju funnits ute ett tag nu så man borde hitta Killzone 2 till ett bra pris

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Nice, det har ju funnits ute ett tag nu så man borde hitta Killzone 2 till ett bra pris

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/53960-killzone-2--f...

Billigare hittar man inte på prisjakt.se


signatur

Rawr

Inaktiv

Har presic beställt spelet från England för endast 215kr, snacka om fyndpris.


signatur

This isn't where i parked my car!

Skriv svar