Kontroller till PS3

Medlem

Själv så köpte jag en power a pro elite. Funkar rätt bra för mig, skön handkontroll. http://www.tradera.com/eftertraktad-handkontroll-ps3-power-a-...

Medlem

Ah, bra tips! Den är inte laggig då?

Medlem

Kanske nån millimeter när spaken står i noll läge, om det är döda vinklar du tänker på. Så om spaken står i noll så kan det vara 1mm död där innan den reagerar. Men inget jag märker av när jag spelar, utan bara om jag rör den väldigt försiktigt med meningen.

Medlem

signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Ok.. Min är likadan, men jag har aldrig tänkt på det. Kör mw2 och 3. Inget som stör mig iaf. Annars så tycker jag att den här kontrollen är så mycket bättre än PS3:ans. PS3 kontrollen känns som något man köpt på BR-leksaker. Obekväm oxå. Samma design år efter år. Hur som helst så känns powerA kontrollen bättre än allt annat jag testat. Svårt och välja mellan den och Xboxens kontroll nu när man är van.

MFZ
Medlem

det är xim3 som gäller för både 360 & ps3 om man vill ha det bästa.
allt annat är skräp i jämförelse.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

det är xim3 som gäller för både 360 & ps3 om man vill ha det bästa.
allt annat är skräp i jämförelse.

har du testat XCM produkter, jag har provat 2 av deras och har inget att klaga på, inga "dead zones" och allt bara flyter på som det är tänkt att vara.

vad kostade den adaptern som du visade?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

det är xim3 som gäller för både 360 & ps3 om man vill ha det bästa.
allt annat är skräp i jämförelse.

har du testat XCM produkter, jag har provat 2 av deras och har inget att klaga på, inga "dead zones" och allt bara flyter på som det är tänkt att vara.

vad kostade den adaptern som du visade?


signatur

Wasted.White.Boys

MFZ
Medlem

det handlar inte bara om deadzones.. andra adaptrar skippar pixlar etc.

(du kan dessutom tweaka xim3 till ditt eget tycke med diverse parametrar, vilket inte går att göra på andra i samma utsträckning)


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

men vad kostar den?


signatur

Wasted.White.Boys

MFZ
Medlem
Skrivet av Banditen:

men vad kostar den?

$150
http://store.xim3.com/XIM3_p_8.html


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

runt 1100 spänn,, ja när du har provat XCM så kan du ju skriva som du gjorde att allt annat suger.Men jag betvivlar inte att den är bra för jag har spanat in den förr men då var den betydligt dyrare. runt 2500kr. men tex om du kopplar in en 360 kontroll till den för att köra på en ps3 så lär ju inte resultatet slå XCM adapter på liknande test. möjligtvis när det kommer till att koppla in ett tangentbord och mus för produkten är väl kanske lite allt i allo.


signatur

Wasted.White.Boys

MFZ
Medlem

syftet med xim 3 är väl iof bara att använda mus/tangentbord på konsol och det är den bäst på.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

kopplar den aldrig ner sig så du får programmera om den? min xcm adapter får ett ryck ca 1gång varannan månad så kan den helt plötsligt nollställas när jag startar upp ett spel.


signatur

Wasted.White.Boys

MFZ
Medlem
Skrivet av Banditen:

kopplar den aldrig ner sig så du får programmera om den? min xcm adapter får ett ryck ca 1gång varannan månad så kan den helt plötsligt nollställas när jag startar upp ett spel.

nä, den enda man behöver göra är att installera sk "smart translators" till dom spelen man spelar..
annars går det givetvis att tweaka helt själv oxo, men det är betydligt jävligare om man vill få det så perfekt det går.

men min har aldrig strulat iaf.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

som sagt,, betvivlar inte för fem öre att det är en höjdar pryl,, men jag är nöjd med min grej


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Gioteck GC-1 Wireless PS3 Controller

Gioteck har släppt en ny kontroll till PS3 fast knapparna sitter som på en 360 kontroll. Den verkar ju helskön så det får nog bli att skaffa sig en sådan.

Hemsida : [http://www.gioteck.com/products/playstation-3/controllers-ps3...]

Features:

*************************************************
CONCAVE ANTI-SLIP RUBBER THUMBSTICK GRIPS

Concave anti-slip rubber thumbsticks with adjustable thumbstick sensitivity for a
sharper aim & improved accuracy.
*************************************************

*************************************************
CONTOURED ACTION BUTTONS

Positioned for optimal thumb rotation between the button cluster and right thumbstick.
*************************************************

*************************************************
DISHED DIRECTIONAL PAD

Precision D-pad for quicker selection control and dead-on accuracy.
*************************************************

*************************************************
ERGONOMICALLY SHAPED

Designed for the utmost in comfort for hours of ache free gameplay.
*************************************************

*************************************************
FLIP SWITCH

Swap the functions assigned to the L1 & L2 and R1 & R2 buttons.
*************************************************

*************************************************
FUTURE PROOFED

Upgradeable firmware via Gioteck software (requires a Windows operating system).
*************************************************

*************************************************
OFFSET RUBBER THUMBSTICKS

Offset rubber thumbsticks notched at 90° for ‘second nature’
directional accuracy familiar to Xbox 360® owners.
*************************************************

*************************************************
NO USB DONGLE

Connecting directly to your PS3™ via Bluetooth®, which means there’s no
additional dongle taking up one of your USB ports.
*************************************************

*************************************************
TURBO FUNCTIONALITY

Turbo functionality for user programmable Rapid Fire.
*************************************************

*************************************************
VARIABLE RESISTORS

Using state of the art Japanese variable resistors for optimal spring loaded feedback.
*************************************************


signatur

Wasted.White.Boys

MFZ
Medlem

testa att köpa dessa: http://tvspelskungen.se/fps-freak-classic-p-431-c-170.aspx

jag tycker personligen att det ger en bättre kontroll då man får lite längre spakar (och därav mer precision).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

PIMPA DIN PS3 KONTROLL

Jaha ifall vi ska snacka spakar så kan kanske dessa LED belysta styrpakarna intressera er. Jag vet inte ifall de är bättre eller sämre än orginalet,, men det ser ju faktiskt mighty cool ut. Vill man impa på kompisarna så är nog detta prylen till din kontroll.

Hemsida


signatur

Wasted.White.Boys

MFZ
Medlem

dom där verkar ju inte tillföra något förutom irriterande, och imho, fult ljus.. dom jag länkade till har ju iaf en praktisk funktion.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

dom där verkar ju inte tillföra något förutom irriterande, och imho, fult ljus.. dom jag länkade till har ju iaf en praktisk funktion.

Du är nog i minoritet om du inte gillar färgglatt ljus i din omgivning. Sedan är jag lite nyfiken på vilket sätt de skulle kunna irritera dig när du spelar?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag gillar ju som bekant kontroller med en X360 layout på knappar och spakar och nu har jag hittat 2st som verkar vara bra som fasen. Båda kontrollerna är gjorda för att folk som spelar FPS ska få en så bra kontroll som möjligt. Visserligen är priset på kontrollerna löjligt högt så det är ju ingen kontroll man kanske köper bara för att barnen eller kompisarna ska ha något att spela med.
Den billigare kontrollen av de 2 är den som jag kommer att införskaffa. Har kollat runt på olika tester av kontrollerna och kommit fram till att båda kontrollerna har högre precision än både DS3 och X360 kontrollen, men den dyrare varianten är rätt så känslig för smuts som samlas på kontakt ytorna på de utbytbara L och R sticksen och d-paden. Och lägger jag 1000 spänn på en kontroll så vill inte jag behöva bekymra mig för att smuts ska göra så att jag inte kan springa eller gå med min gubbe.

Kontroll 01: PowerA - Fus1on Tournament Controller PS3 - CDON ca 700kr

Hemsida: [http://www.powera.com/Products/PROD_CTRLS/PLATFORM_PS3/FUS1ON...]

Kontroll 02: Madcatz - MLG Pro Circuit Controller PS3 - CDON ca 1000kr

Hemsida: [http://www.madcatz.com/products/mlg/]


signatur

Wasted.White.Boys

Gim
Medlem
Skrivet av Jess@n77:

Hej!

Jag har inte kommit riktigt bra överens med kontrollerna till PS:an, varvid jag undrar om det finns några andra kontroller som håller någon kvalitet. Mina händer fungerar bättre tillsammans med Xbox360-kontrollen, finns det någon likande till PS3:an på marknaden som är bra? Eller någon som testat SplitFish FragFX Shark eller liknande??

Jag har kört flera år med Frag Fx shark 360 på mitt xbox 360 å det fungerade faktigt riktigt bra men kanske inte riktig lika som en vandlig mus och tangentbord men endå väldigt bra i Fps games.

Men nu kör Frag Fx Shark på mitt Xbox One men man måste köpa till en CronusMax för att det ska fungera å
jag tycker att Frag Fx Shark kontrollen fungerar Mycket bättre på Xbox One mot den gjorde på Xbox360!

Spelen Jag kör med Frag Fx Shark kontrollen är:

Call of Duty alla å har också spelat med den på Call of duty Black Ops 3 betan å funkar finfint.
Battlefield alla å mest på Battlefield 4
Destiny
Halo
Gears of war Ultimate Edition

Kontrollerna kostar nu på maxfps.se för 399kr http://www.maxfps.se/tillbehor-7/47d/frag-fx-shark-x360
Å du kan köpa en CronusMax på NybergsData: http://www.nybergsdata.se/sv/tv-spel/8-cronusmax.html

Det tar en tid att komma in i kontrollerna men när vants sig går det riktigt bra så jag är nöjd med konrollerna

12
Skriv svar