Mass Effect 2 eller Crysis 2

Medlem
Mass Effect 2 eller Crysis 2

Tjena. Funderar på ett nytt spel till PS3an. Vad skulle ni rekkomendera? Mass Effect 2 eller Crysis 2?

Vad är bra/dåligt med respektive spel?

Medlem

Mass Effect är det bästa actionrollspelet som någonsin programmerats, evorz! Crysis 2 dock är bara ett mängdspel inom FPS-genren. Lyd mitt råd och köpt ME2, var dock noga med att spela första spelet innan du ger dig i kast med tvåan. Historierna hänger ihop så pass mycket att det hade varit en dödssynd att spela andra spelet innan det första.

Medlem

Håller helt klart med Reekwind. Mass effect 1 och 2 är båda mästerverk. crysis 2 är däremot inte det. på lång vägar.

Medlem

Mass Effect serien är i mitt anséende det bästa SP to date, men så är jag sen tidigare svag för Sci-Fi (men är fortfarande inte utan motivation mitt val är där) och när det gäller MP så har Crysis 2 ganska bra sådan. Men det gäller på vad du föredrar, vill du ha både bra SP och MP så skaffa båda.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Två olika spel som båda är bra å snygga.
Men jag är rpg fanatiker så jag skulle utan tvekan ta ME2, synd bara att du inte kan få tag på ME1 till PS3, för det tycker jag man bör ha spelat innan tvåan.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det är två helt olika spel. Vill du ha ett rpg att gotta dig i så är Mass Effect 2 underbart. Vill du ha en shooter så är Crysis två bra. Det är mer öppet än t.ex. Cod-spelen och välgjort.
Crysis har multiplayer också, vilket Mass Effect 2 saknar.

Medlem

Mass Effect 2 utan tvekan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag har inte spelat Crysis 2 än men Mass Effect 2 är utan tvekan värt varenda krona.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tack för alla supersvar. Eftersom jag har spelat ut Dragon Age Origins och (snart...) Dragon Age II (och tycker de är riktigt bra spel), så fortsätter jag nog på Biowares bana och kör på Mass Effect 2.

Synd bara att jag inte har möjlighet att lira första Mass Effect.

Medlem

Tipset är att fixa Mass Effect 1 också. Inte så dyrt på Steam t.ex, och importerar du din karaktär till Mass Effect 2 får du uppleva hur storyn utvecklas vidare! ME-serien är iallafall som många här säger det absolut bästa någonsin i spelväg, typ.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Tipset är att fixa Mass Effect 1 också. Inte så dyrt på Steam t.ex, och importerar du din karaktär till Mass Effect 2 får du uppleva hur storyn utvecklas vidare! ME-serien är iallafall som många här säger det absolut bästa någonsin i spelväg, typ.

Det stämmer, liiiiilla problemet är att denna forumsdel är för PS3, men utgåvan för PS3an har iaf en ME1 backstory - men det är fortfarande synd att dem som spelar 2an inte kommer fullt ut uppskatta 1ans story eller dess innehåll.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Kan man importera speldata från ME1 (PC) till ME2 (PS3) ens?

Medlem
Skrivet av Zane86:

Kan man importera speldata från ME1 (PC) till ME2 (PS3) ens?

Nej. Men PS3 versionen har en sammanfattning av ME1 som visas via en "serietidningsfilm" har jag för mig. Tror till och med att man kunde välja sina egna val från ME1 innan man börjar med ME2.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Leta reda på en polare med 360 eller pc å sno åt dig speltid där med ME1


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Zane86:

Tjena. Funderar på ett nytt spel till PS3an. Vad skulle ni rekkomendera? Mass Effect 2 eller Crysis 2?

Vad är bra/dåligt med respektive spel?

Mass Effect 2 utan tvekan, det är dock 2 ganska olika spel. Crysis 2 är mer ett pure fps spel, medans ME2 är mer äventyr i 3e person med action som betoning.

Medlem
Skrivet av Zane86:

Tjena. Funderar på ett nytt spel till PS3an. Vad skulle ni rekkomendera? Mass Effect 2 eller Crysis 2?

Vad är bra/dåligt med respektive spel?

Mass Effect 2 utan tvekan, det är dock 2 ganska olika spel. Crysis 2 är mer ett pure fps spel, medans ME2 är mer äventyr i 3e person med action som betoning.

Medlem

Båda är riktigt bra men skulle jag skulle vara tvungen att behöva välja så är det utan tvekan Mass Effect 2, helt klart det bästa spelet jag lirat på många år.

Men jag tycker ändå att du bör kolla in Crysis 2 om du nu är nyfiken, om inte just nu så kanske nästa gång är ute efter något att spela.

Det är det bästa spelet som släppts än så länge i år om du frågar mig, och jag gillar inte ens FPS genren, ett kul och dynamiskt spel som tål att spelas igenom mer än en gång och piskar CoD single player any day of the week.

Att du sen ställer det mot ett mästerverk om Mass Effect 2 är kanske inte riktigt rättvist mot Crysis 2, personligen skulle jag inte välja något överhuvudtaget över Mass Effect 2.

Men ja... To sum it up; Mass Effect 2: 5/5, Crysis 2: 4/5

Medlem

Tack för alla svar. Det blev rätt givet resultat

Inaktiv

Jag tycker ju helt klart Crysis 2 eftersom att jag hatar 3:e person spel som Mass Effect! Crysis 2 och Mass Effect 2 är nog lika bra prestandamässigt och gameplay sett, bara att det är två olika sorters spel

ME2, ingen tvekan om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zane86:

Tack för alla supersvar. Eftersom jag har spelat ut Dragon Age Origins och (snart...) Dragon Age II (och tycker de är riktigt bra spel), så fortsätter jag nog på Biowares bana och kör på Mass Effect 2.

Synd bara att jag inte har möjlighet att lira första Mass Effect.

skaffa en pc!
börja med att lägga undan pengarna du nu tänkt lägga på ps3 spel.

Medlem

Mass Effect 2! Helt klart. Spelar Crysis 2 nu, det är bra men inte i närheten av ME2.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Zane86:

Tack för alla supersvar. Eftersom jag har spelat ut Dragon Age Origins och (snart...) Dragon Age II (och tycker de är riktigt bra spel), så fortsätter jag nog på Biowares bana och kör på Mass Effect 2.

Synd bara att jag inte har möjlighet att lira första Mass Effect.

skaffa en pc!
börja med att lägga undan pengarna du nu tänkt lägga på ps3 spel.

Ännu ett korkat uttalande från en korkad person. Helt otroligt att FZ mods inte gör något åt sådana som dig.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Zane86:

Tack för alla supersvar. Eftersom jag har spelat ut Dragon Age Origins och (snart...) Dragon Age II (och tycker de är riktigt bra spel), så fortsätter jag nog på Biowares bana och kör på Mass Effect 2.

Synd bara att jag inte har möjlighet att lira första Mass Effect.

skaffa en pc!
börja med att lägga undan pengarna du nu tänkt lägga på ps3 spel.

Jag har en PC, men tycker att det är otroligt tråkigt att spela på PC. Spel ska upplevas på en TV med en kontroll i handen och en skön soffa under arslet!

Medlem
Skrivet av Zane86:

Jag har en PC, men tycker att det är otroligt tråkigt att spela på PC. Spel ska upplevas på en TV med en kontroll i handen och en skön soffa under arslet!

1. HDMI kabel snyggt dragen från pc'n till platt tv'n på väggen
2. Trådlös 360 kontrol till pc'n
3. ?????
4. Profit!!!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Zane86:

Jag har en PC, men tycker att det är otroligt tråkigt att spela på PC. Spel ska upplevas på en TV med en kontroll i handen och en skön soffa under arslet!

1. HDMI kabel snyggt dragen från pc'n till platt tv'n på väggen
2. Trådlös 360 kontrol till pc'n
3. ?????
4. Profit!!!

För dom som inte har TV och dator i samma rum eller samma våning? Ska man då köpa ytterligare en PC för att ha i vardagsrummet då menar du? + att man ska behöva ha ett trådlöst t-bord + mus liggandes och skräpa.

Medlem

Mac Mini äger i vardagsrummet som mediecenter.. Det är enda datorn som är tillräckligt snygg för att passa i v-rummet

Medlem

Har nu lirat lite Crysis 2 och min fråga är... whats all the fuzz about? Spelet är ju smartare, snyggare och bättre än någonsin. Visst, det kanske inte är lika fritt längre ... men allt annat har ju fått sig en rejäl uppgradering. Mass Effect 2 är ju heller inte särskilt fritt.

Hitills tycker jag nog att Crysis 2 är i klass med Mass Effect 2 så varför inte skaffa båda?


signatur

Have a good time!

Medlem

Mass Effect 2, Solklart!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Spelar me2 nu å är rätt glad över att jag slipper spela me1(har d på pc men tycker det är tråkigt) så ps3 versionen är skita bra när man är lite trött å vill ta det lungt!

12
Skriv svar