Move.. vilka ockerpriser!

Medlem
Move.. vilka ockerpriser!

Jag är vanligtvis inte snål när det handlar om tillbehör och spel, det är trots allt min hobby, och har man inte råd så får man skaffa sig en annan hobby tycker jag.

Men nu var jag inne i spelbutiken häromdagen och skulle förboka move... Gamestop har en deal.. 699kr kostar Move starterpack, i det ingår en eye kamera, en move controller och ett spel Sports champions.
Förbokar man och samtidigt byter in 2 spel så behöver man bara lägga 299kr... okeeeej?
Så om jag har två hyffsat nya spel som ger mig 200kr i inbyte, 2x200 är 400kr, då är den dealen relativt ok, same same but different.

Om man har spel som ger dig 300kr i inbyte, dvs 2x300 = 600kr... vad är det då för mening att byta in dem i dealen och sedan pröjsa 299kr?

Så den dealen sög getröv (ursäkta mig).

Nu vidare till priset.
Ok, jag vill köpa move för den sociala biten främst, jag har redan en kamera (den har typ funnits ute i 3 år nu så alla som har velat haft en kamera har garanterat köpt en redan), så jag köper alltså move starter pack med en kamera, en move controller och ett spel... för 700kr? Vad ska jag göra med två kameror? Och anledningen till att jag köper move är för att spela med vänner.. men jag har bara en move controller, sk jag köpa ytterligare en för att jag vill spela med en kompis så kostar den 500kr... okej, så jag ska pröjsa 1.200kr för move? Även om jag inte ska spela med en kompis eller familjen så MÅSTE jag ha en till move controller eftersom vissa spel kräver detta, exempelvis i sport champions där man skjuter pilbåge.. spelet som medföljer tillsammans med EN move controller?

Sen har vi nästa års titlar, KZ3, Socom osv.. dessa "kräver" en Move navigation.. den kostar bara 400kr, men jag kan iofs vända på min DS3 och använda den istället.. okej? Men varför då? Jag vill ha en navigation controller.

Så i slutändan kostar det mig:
Starterpack = 699kr
En extra move controller = 499
En move navigation controller = 399

= 1597 för att kunna njuta av en komplett upplevelse med Move.

Är det ett bra pris Sony?
Fan heller.. ska man konkurera med Wii och kommande Kinect så får man ha bättre pris och betydligt fler "bundles".
Sen har man förhandsvisat PARTY spelet med massor av mini-spel där man är 2-4 spelare samtidigt... hur dyrt blir inte det? Varför har man inte en bundle med det spelet?

Dessa bundles skulle jag vilja se:

Bundle 1: den som är utannonserad

Bundle 2: två move controllers och två spel (sport champions and party)

Bundle 3: två move controllers och en navigation controller tillsammans med 2 spel (sport champions and party)

Bundel 4: fyra move controllers och party game

Bundle 5: en move controller och en navigation controller

Som det är nu så köpte jag starterpack och en extra move controller 699+499, så nu kan jag iaf spela alla spel som kräver två move controllers (crossbow och Fights: lights out) men jag går bet på kommande spel som kräver en Move navigation... då får man punga ut 399kr till..

Jag hoppas att spel som "kräver" en move navigation kommer i bundles för ett bra pris.

Men nu ska jag sluta gnälla, det är trots allt min hobby och jag har råd.
Men jag skulle gärna vilja höra era åsikter.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Låter inte som gnäll enligt mig. Jag har suttit och räknat på precis samma sätt som du och insett jag skiter i move just nu.
Har man fyra ungar som vill spela så kan man ju räkna med ett världskrig om inte varje unge har en varsin move i spel när alla kan spela ihop.

jag inväntar en bundle som motsvarar ditt exempel nr.3.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

hmm...
1600kr för

1st kamera
2st move
1st navcontrol
1st spel

Låter ju som ett kanonpris i mina öron. Bara ett spel kostar ju 500-700kr idag vid release. M.a.o. ca 1000kr för hårdvaran. Inte alls ett dåligt pris enligt mig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Tassel:

Låter inte som gnäll enligt mig. Jag har suttit och räknat på precis samma sätt som du och insett jag skiter i move just nu.
Har man fyra ungar som vill spela så kan man ju räkna med ett världskrig om inte varje unge har en varsin move i spel när alla kan spela ihop.

jag inväntar en bundle som motsvarar ditt exempel nr.3.

Haha.. jag vet vad du säger, jag har 2 ungar så jag MÅSTE ha 2 move controllers.. men för dig lär det brinna i plånboken!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Soulless:

hmm...
1600kr för

1st kamera
2st move
1st navcontrol
1st spel

Låter ju som ett kanonpris i mina öron. Bara ett spel kostar ju 500-700kr idag vid release. M.a.o. ca 1000kr för hårdvaran. Inte alls ett dåligt pris enligt mig.

Jag tycker att det är lite väl saftigt, nu har jag redan betalt det och bara inväntar release.. men med det sagt så är det fortfarande lite väl mycket pengar för att få HELA move upplevelsen, sen läste jag på lite om starterpack.. och det visar sig att bundle i Sverige innehåller tydligen bara en skiva med 9 stycken demos... så man får inte ens ett helt spel.
Men absolut, anser du att det är ett bra pris så ska jag inte argumentera emot, ville bara vädra av mig lite efter att jag förbokat det.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Ett annat alternativ är:

Byt in 2 spel på Gamestop:

Köp: move starter pack för 300kr (tror jag)
En "wand" till för 100kr
och en Navigator kontroll för 1kr.

Pris:

kamera + 1 wand = 300kr
1 wand till = 100kr
Navigator = 1kr
(Du kan ju iofs använda duelshocken som navigator oxå)

Sen ett spel på det: ca 500- 700kr?

pris: 1000kr för nöje för 2 persorner?!
Dåligt pris? skojjar du? som hittat fan!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Tycker 700spänn för ett starter pack låter som ett bra pris.

Medlem

Jag kommer att skaffa Move, men vet inte om det blir på releasen. Har redan kameran så det blir inte allt för dyrt för min del.

Medlem

Testat move och den är fantastisk. Jag trodde inte att jag skulle köpa detta men nu blir det av. Du kan handla MOVE för bra mycket billigare här: http://www.axelmusic.com/list?searchMediaType&searchstring=Pl...

324 för move och 221 för navigation. 701 för spel paketet.

OBSVERA: Startpaketet som säljs i sverige är inte med hela sport champions. Det är en demo skiva med små delar av olika spel. (dessa är: sport schampions, tumble, start the party, tiger woods, eye pet, the shoot)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

Ett annat alternativ är:

Byt in 2 spel på Gamestop:

Köp: move starter pack för 300kr (tror jag)
En "wand" till för 100kr
och en Navigator kontroll för 1kr.

Pris:

kamera + 1 wand = 300kr
1 wand till = 100kr
Navigator = 1kr
(Du kan ju iofs använda duelshocken som navigator oxå)

Sen ett spel på det: ca 500- 700kr?

pris: 1000kr för nöje för 2 persorner?!
Dåligt pris? skojjar du? som hittat fan!

Nja.. eftersom Gamestop har uppdaterat sin exkluderingslista rejält så tjänar du inte på det, dem spel som faktiskt fortfarande tillåts bytas in får du garanterat 200-300kr i inbyte vilket gör att du faktiskt förlorar på det.

Om dem hade haft 1 spel +1 kr för en extra move controller eller navigator så hade det varit en bra deal, nu krävs TVÅ spel, visa mig 2 spel som är värda att byta in OCH ändå betala 99kr för en extra kontroller..


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tycker 700spänn för ett starter pack låter som ett bra pris.

500 för en move kontroll och 200 för en eye toy plus 9 demos... vet i fasiken om det är så bra pris faktiskt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag kommer att skaffa Move, men vet inte om det blir på releasen. Har redan kameran så det blir inte allt för dyrt för min del.

Nä inte om du bara ska ha en move kontroller, men lägg på ett full spel, en navigation kontroller och kanske ytterligare en move kontroller om du vill spela med en polare så är du uppe i runt 1900kr....


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av redmac:

Testat move och den är fantastisk. Jag trodde inte att jag skulle köpa detta men nu blir det av. Du kan handla MOVE för bra mycket billigare här: http://www.axelmusic.com/list?searchMediaType&searchstring=Pl...

324 för move och 221 för navigation. 701 för spel paketet.

OBSVERA: Startpaketet som säljs i sverige är inte med hela sport champions. Det är en demo skiva med små delar av olika spel. (dessa är: sport schampions, tumble, start the party, tiger woods, eye pet, the shoot)

Dem verkar ha fulla spelet i sin bundle?
http://www.axelmusic.com/productDetails/711719826224


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Om man köper från axelmusic är det hemma hos en på releasedagen eller får man sitta och vänta ett par dagar? Fattar inte varför man bara får med en sketen demo skiva i starter bundle.

Jag har lagt en beställning från webhallen det slutade på 1800 nånting för starter bundle+2 nav kontroller+en extra kontroll. Sen måste man ha ett spel på det också o sports champions för 429 är väl det som det lutar åt.

Känns som när man köpte 4 kontroller och nunchucks till wii vid release.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tycker 700spänn för ett starter pack låter som ett bra pris.

Förbokade startpaket och en extra kontroll. Men tycker det borde vara ett startpaket... kamera och två kontroller.

Medlem
Skrivet av Icewallow:

Om man köper från axelmusic är det hemma hos en på releasedagen eller får man sitta och vänta ett par dagar? Fattar inte varför man bara får med en sketen demo skiva i starter bundle.

Jag har lagt en beställning från webhallen det slutade på 1800 nånting för starter bundle+2 nav kontroller+en extra kontroll. Sen måste man ha ett spel på det också o sports champions för 429 är väl det som det lutar åt.

Känns som när man köpte 4 kontroller och nunchucks till wii vid release.

räkna inte med det. ibland kan det gå rätt så fort men ibland får man vänta i ett par veckor.

Jag bokade mitt paket på webhallen, de brukar ha sakerna i tid.
Men de verkar inte ha spelet...?

Medlem

Har redan kameran, så jag vill ha en bundle med 2 Wands och 2 Navs, helst utan att behöva byta in spel. Är det någon som hittat något liknande?

Inaktiv

Någon som vet var move är billigast? Blir väl till att köpa EN uppsättning iafl för å testa det. Annars tycker jag det är onödigt dyrt, men såny har aldrig varit kända för att ha bra priser. Enda anledningen att de inte tar en arm och ett ben för Move är att konkurrensen är för stor nuförtiden från MS och Nintan.

Medlem

Axelmusic verkar vara dem som är billigast the_o


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Cyberz:

räkna inte med det. ibland kan det gå rätt så fort men ibland får man vänta i ett par veckor.

Jag bokade mitt paket på webhallen, de brukar ha sakerna i tid.
Men de verkar inte ha spelet...?

Ok tack för varningen. Jag vill verkligen ha på releasen och webhallen har inte svikit mig än så det blir från dom. Man kan ju hoppas att dom fixar något snabbt paket nu innan release.

Medlem

beställde idag från axelmusic, 1350 kr för startkit + sports champions, navigations kontroll och en extra move kontroll, helt okey ändå. hoppas bara dom är snabba med leveransen!

Medlem

Det är inte billigt men det verkar skitskoj!

När släpps det egentligen? Några tuffa spel som har release inom det närmaste till kontrollen också?

Gillar inte sportspel, vill ha pang pang!!

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Det är inte billigt men det verkar skitskoj!

När släpps det egentligen? Några tuffa spel som har release inom det närmaste till kontrollen också?

Gillar inte sportspel, vill ha pang pang!!

15 sept. är release.
Socom och killzone 3 har stöd men lanseras senare, The shoot, fight lights out etc kommer runt sept.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Dem verkar ha fulla spelet i sin bundle?
http://www.axelmusic.com/productDetails/711719826224

Jo de har det eftersom i USA så skickar SONY med spelet och inte en demo skiva med olika spel för 99 dollar. Allt axel music har är import från usa och andra länder.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Det är inte billigt men det verkar skitskoj!

När släpps det egentligen? Några tuffa spel som har release inom det närmaste till kontrollen också?

Gillar inte sportspel, vill ha pang pang!!

MAG har stöd för MOVE och time crisis bundlen (tre spel inkluderat) samt Resident: Evil 5 gold edition. Kommer säkert fler sen, säkert mycket på PSN.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Soulless:

hmm...
1600kr för

1st kamera
2st move
1st navcontrol
1st spel

Låter ju som ett kanonpris i mina öron. Bara ett spel kostar ju 500-700kr idag vid release. M.a.o. ca 1000kr för hårdvaran. Inte alls ett dåligt pris enligt mig.

Jag tycker att det är lite väl saftigt, nu har jag redan betalt det och bara inväntar release.. men med det sagt så är det fortfarande lite väl mycket pengar för att få HELA move upplevelsen, sen läste jag på lite om starterpack.. och det visar sig att bundle i Sverige innehåller tydligen bara en skiva med 9 stycken demos... så man får inte ens ett helt spel.
Men absolut, anser du att det är ett bra pris så ska jag inte argumentera emot, ville bara vädra av mig lite efter att jag förbokat det.

Men seriöst...

2 spelkontroller
1 tillbehör
1 kamera
1 spel

För 1000kr....Hur och varför är inte det billigt när en vanlig kontroll kostar över 400kr styck, och ett vanligt spel åtminståne 400kr det också...

Sen om det nu är en demodisk är det synd men endå billigt jämnfört med allt annat till PS3an.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag får nog håla med bent toe, det är ju en rackarns massa pengar, overpriced om man får så säga (precis som wiin var SAFTIGT overpriced, men folk hade då inget val).

Efter att dessutom ha läst recensionen här på FZ så är jag numera i läget "passa och låt någon du känner köpa skixxn så du kan testa innan ev köp"

Trodde inte att de skulle släppa SÅ mediokra spel till Move som först verkade riktad till core gamers.
Och nu vill jag inte höra "men det kommer ju stöd i mag, killzone 345 etc..." för löften är något som såny varit störtdåliga på att hålla på senare år.

Kinects prislapp känns billig nu jämfört med move och spelen har i de flesta fall varit under utveckling längre = förhoppningsvis bättre kvalitet.

Inaktiv

http://kotaku.com/5626492/playstation-move-review-the-motion-...

Läste precis "bad" där...ytterligare en anledning att vänta och se om Såny kan fixa det hela...

Medlem

Jag läste precis "great and fun" på joystick http://www.joystiq.com/2010/09/01/playstation-move-review/


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar