Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations (PS3)

Medlem
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations (PS3)

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations är den tredje titeln i Storm-serien och förmodligen den allra sista Ultimate Ninja-titeln förövrigt, nu när utvecklarna CyberConnect2 har hoppat av tåget och gått vidare.

Spelet utspelar sig ifrån första början av originial serien tills dess att 4:e kriget bryter ut i Shippuden.

Spelet tar en anorlunda approach än tidigare och är ett renodlat fighter vid en mängd nya animesekvenser. Med upp till 70 spelbara karaktärer och med ett finslipat onlineläge som bär på ett flertal olika lägen.

Är det någon här inne som äger spelet till PS3? Vilka karaktärer gillar ni mest och hur har eran upplevelse med spelet varit?

Medlem

Jag tycker att spelet är roligt men singleplayer är riktigt outhärdligt.. I tvåan tyckte jag att singleplayer var ruskigt episkt!
Det nya replacement systemet känns inte som någon höjdare heller, det är alla nya karaktärer som höjer spelet, men overall tycker jag att det andra spelet var bäst.
Jag har inte lyckats lista ut någon favorit än

Medlem
Medlem
Skrivet av jlarss:

Jag tycker att spelet är roligt men singleplayer är riktigt outhärdligt.. I tvåan tyckte jag att singleplayer var ruskigt episkt!
Det nya replacement systemet känns inte som någon höjdare heller, det är alla nya karaktärer som höjer spelet, men overall tycker jag att det andra spelet var bäst.
Jag har inte lyckats lista ut någon favorit än

Ja, jag tycker också att 2:an var mycket bättre Men det var inget direkt fel att få se helt nya animesnuttar, även om det bara var mest Kisame VS Itachi som fick en att fanboya all over the place.

2:an hade ju iofs inget bra adventureläge heller direkt, det var för linjärt och genomrushat, men åtminstone fanns det ett sånt läge.

Mitt favorit Naruto-spel när det kommer till det, är nog Naruto Broken Bond, eftersom det är byggt någotlunda som assassins creed, med hela detaljerade miljörer som man kan klättra runt på. Dock gjorde de massa misstag där på löpande band,men det hade varit roligt om någon utvecklare perfekterade det istället, vilket kanske nu kan hända.

Subjutsu systemet är lite "meh". Men sätter man sig in i spelet så börjar det likna 2:an mer och mer trots allt. Har iaf runt 1.000.000BP så har ju spelat en del nu ;D

Medlem

Någon som vill dela med sig av sitt PSN, så att man kan lira lite?

Medlem

Har laddat upp några hastiga replays om någon vill se lite!
http://www.youtube.com/playlist?list=PL83BE0A8DD3A0A360&featu...

Medlem

alltså vafan det var mig ett jävla kvittrande på fåglarna i bakgrunden...

Medlem

verkar inte va nått för mig. Prövade demot och det kändes.. Annorlunda


signatur
Medlem

Köpte spelet när det släpptes och spelade igenom singelplayer kampanjen. Tyckte striderna vart roliga och som sagt det ser ruggigt bra ut. Dock lite trist singelplayer kampanj med bara fighting rakt igenom. Hade velat se detta spel slås ihop med Ubisofts serie där man hade lite uppdrag i en mer "öppen" värld.
Spelade lite multiplayer också och tycker att mina vinster kom mest med 4th hokage pga hans snabbhet med attackerna samt Deidara. Med Deidara så står man mest på avstånd och spammar en av knapparna för att kasta ut hans lerduvor och spindlar. Har man väl fått in avståndet så kom inte fienden i närheten av än =). Så lite obalanserat mellan karaktärerna kändes det som. Men har inte rört spelet sedan dess tyvärr, så vet inte om det utvecklats något online.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem
Skrivet av [NiS:

StarCroW"]Köpte spelet när det släpptes och spelade igenom singelplayer kampanjen. Tyckte striderna vart roliga och som sagt det ser ruggigt bra ut. Dock lite trist singelplayer kampanj med bara fighting rakt igenom. Hade velat se detta spel slås ihop med Ubisofts serie där man hade lite uppdrag i en mer "öppen" värld.
Spelade lite multiplayer också och tycker att mina vinster kom mest med 4th hokage pga hans snabbhet med attackerna samt Deidara. Med Deidara så står man mest på avstånd och spammar en av knapparna för att kasta ut hans lerduvor och spindlar. Har man väl fått in avståndet så kom inte fienden i närheten av än =). Så lite obalanserat mellan karaktärerna kändes det som. Men har inte rört spelet sedan dess tyvärr, så vet inte om det utvecklats något online.

Tvåans singleplayer var riktigt roligt faktiskt. Semiöppen värld med feta bossfighter! Kolla upp det om du är sugen på riktigt nice Naruto action

1
Skriv svar