Medlem
Ni No Kuni

Vilka mer än jag själv kommer att köpa detta spel asap när det väl kommer ? jag försöker hitta nått om något releasedatum men verkar inte som att det finns någon information annat än q1 för nordamerika. Tycker det ser helt grymt bra ut.

Jag har även värmt upp med lite filmer ifrån Studio Ghibli, levande slottet och spirited away m.m med swedub för att sonen skulle förstå nått

liten film på spelet: http://youtu.be/4BCAkbT4HU0


signatur
Medlem

Hade jag en PS3 och kunde japanska skulle jag nog köpte de
Men jag har ingen PS3 och nån japanska talar jag inte heller

Medlem

Jag är väldigt intresserad av detta, jag är inte ett jättestort fan utav JRPG's men jag älskar Ghibli och detta ser väldigt mysigt ut.

Vilken Ghibli-film tycker ni är den bästa? Jag har svårt att bestämmma mig mellan Laputa eller Princess Mononoke.

Medlem

Så nu tog jag och la en förbeställning på spelet, kollade ett demo från gamescom och det är ju hur bra som helst.

Bara hoppas 5 månader går fort


signatur

Möjligen, jag vill veta lite mer om hur gameplay ter sig.
Min favorit av filmerna är nog ändå "Porko Rosso".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Möjligen, jag vill veta lite mer om hur gameplay ter sig.
Min favorit av filmerna är nog ändå "Porko Rosso".

http://youtu.be/3kUPIPBDA-I

Där har du gameplay och lite grejer, tycker det räcker för min smak iaf


signatur
Medlem

Första Jrpg:t jag är intresserad av sedan Chrono Trigger

Medlem

som studio ghibli fan så är man dunderpepp på detta! ser hur mysig ut som helst och får miyazaki vibbar av det ja har sett

Citat:

Jag är väldigt intresserad av detta, jag är inte ett jättestort fan utav JRPG's men jag älskar Ghibli och detta ser väldigt mysigt ut.

Vilken Ghibli-film tycker ni är den bästa? Jag har svårt att bestämmma mig mellan Laputa eller Princess Mononoke

För mig är det Spirited away, levande slottet, Laputa, Nausicaä, Mononoke, Arrietty samt Ponyo

Medlem

Det var längesen ett jrpg spel lockade mig. Men detta får mig att vifta på svansen väldigt mycket.

Medlem

Nu finns Ni No Kuni-demot att ladda ner på Playstation Store, man hinner inte spela så länge men tycker det ger ett ganska bra intryck av hur det kan tänkas fungera.
Ser jädrigt bra ut också kan ju tilläggas men det är väl inget nytt antar jag.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Nu finns Ni No Kuni-demot att ladda ner på Playstation Store, man hinner inte spela så länge men tycker det ger ett ganska bra intryck av hur det kan tänkas fungera.
Ser jädrigt bra ut också kan ju tilläggas men det är väl inget nytt antar jag.

Kan bara hålla med, demot gav ett riktigt bra intryck på mig. Har inte köpt ett PS3 spel på år och dagar, men med utökat CSN i januari och jobb i mellandagarna kan man nog unna sig ett spel.

Medlem

Så klart det ska införskaffas. Beställde collectors för mer än en månad sedan och äger inte ens ett PS3 för stunden. Men det löser sig, 3k för ett spel är helt klart värt det (spel + konsol).

Medlem

Första JRPG:et jag överhuvudtaget tittar på. Har lirat demot och jag gillar det jag ser, på alla plan. GIllar även grejen med "familiars"! Ska nog köpa det, fortfarande lite dyrt dock!


signatur

Niet.

Medlem

Köpte detta spel och har spelat det nu i helgen 10-12 timmar. Jag var faktiskt lite skeptisk till detta spel tidigare på grund av att de valt en stil som känns lite barnslig.

Nu efter dessa 10-12 timmar med spelet så måste jag säga att jag gillar detta spel väldigt mycket. Riktigt roligt spel och helt klart värt ett köp. Familiarsystemet fungerar väldigt bra men det tar ett antal speltimmar innan man börjar få koll på hur man ska använda familiars och vilka som är bra/dåliga.

Drippy är störtskön! There is tidy!

Men visst det finns vissa skavanker som att vanliga fiender ofta är för lätta och att storyn har lite brister i vissa fall. Men det är definitivt sådant man kan leva med.

Medlem

Ni som spelar det, hur går det och hur långt har ni kommit?
Har spelat ca 15 timmar nu och har just fått Swaine och tillgång till båt. Nu är det dags att utforska världen.
Med tre spelare så blir fighterna mer hektiska och jag tycker det kan vara lite svårt att hålla koll på allas HP och speciellt MP. När är det man lär sig All Out Defense/Attack?

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Ni som spelar det, hur går det och hur långt har ni kommit?
Har spelat ca 15 timmar nu och har just fått Swaine och tillgång till båt. Nu är det dags att utforska världen.
Med tre spelare så blir fighterna mer hektiska och jag tycker det kan vara lite svårt att hålla koll på allas HP och speciellt MP. När är det man lär sig All Out Defense/Attack?

Det lär du märka rätt snart. Det är tidigt när man fått Swaine. Själv har jag kört ut spelets huvudstory och håller på med sidequests. Jag hade gjort alla sidequests innan jag körde ut det men man får ju endel saker att göra efter man kört klart storyn så det är det jag håller på med för stunden

Edit: Har spelat cirka 55 timmar om det är något som intresserar någon.

Medlem

Underbart spel, förbokade ungefär ett år sen! Jag är lite besviken på den uteblivna dialogen som ersätts med den ständiga blip-blop texten jag trodde vi skulle slippa nuförtiden! Jag hade också gärna sett lite mera studio-ghibli animationer eftersom det var en av anledningarna till hypen av spelet.

Har spelat ungefär 25-30 timmar och jag skulle ge spelet 8/10. Hade de haft full dialog och starkare story (mera studio ghibli känsla) hade spelet lätt fått 10/10!

PS: Jag är inte färdig med huvudstoryn.

1
Skriv svar