Playstation 3 Slim inköp

Medlem
Playstation 3 Slim inköp

Jag har som säkert flera andra blivit lite sugen på att införskaffa en ps3 nu när priserna skulle sänkas. Men som jag har kunnat läsa mig till, och även märkt när jag har tittat runt på diverse nätbutiker, så verkar inte de svenska försäljarna sänkt priserna avsevärt (om ens något?). Så jag tog och skickade ett brev till game.se med en frågan om deras pris och om de planerar på att sänka det. Och jag fick detta som svar

Citat:

Tack för ditt mail.
Priset som är nu är det nya lägre priset. Varför detta skiljer mot övriga europa är pga av Nordiskfilms (Återförsäljare av PS3) prissättning. Vi och övriga handlare i norden är självklart tvungna att sätta vårt pris mot vårt inköpspris.

Och då blir självklart min fråga om det då blir billigare att importera det från utlandet?

Sen kan man ju undra varför Nordiskfilm har satt ett sådant överpris :\

Medlem

jag kollade på amazon.co.uk, där gick typ allt på 3300 kronor (rätta mig gärna om jag har fel) , vilket inte är så hemskt mycket billigare, men man får en PAL konsol, vilket jag tycker är skönt att ha. jag vet inte riktigt vad de kostar från usa men 300 dollar är drygt 2200 kronor här i sverige, så jag tror det blir betydigt billigare att beställa från USA.

personligen så försöker jag hitta någonstans i europa där dom säljer lite billigare, och där frakten inte är så dyr, så man kan få en PAL maskin för typ 3-3100 kronor. jag vet inte men jag gillar inte att ha en NTSC maskin, även fast de är säkert hur säkert som helst.

Medlem

Vad finns det då för nackdelar respektive fördelar med att köpa från utlandet t ex USA?

+ billigare
+?

-?
-?

Är det svårare att skicka in ps3 om den går sönder om man köpt den från utlandet? Gäller samma garantier som i Sverige?:|

Medlem

+ billigare
+

- blir krångel med svenska blu-ray-filmer
-

Sen så är det jobbigare med garantin i USA om man köper det där ja

Inaktiv

Enda problemet är ju garantin. Hade varit sjukt nöjd att bara kunna spela utländska bluray då det där de enda jag äger idag.

Någon som verkligen har stenkoll på garanti hos sony?

Inaktiv

Om man beställer på gamestation.co.uk kostar det sammanlagt 2916kr, inklusive frakt (£2.95). Kanske värt att tänka på? Får man en maskin som är likvärdig den som säljs i Sverige då? Förutom manualerna och strömsladden då.

http://www.gamestation.co.uk/PS3/Hardware/Console/~r417194/So...

Medlem
Skrivet av vixius:

Om man beställer på gamestation.co.uk kostar det sammanlagt 2916kr, inklusive frakt (£2.95). Kanske värt att tänka på? Får man en maskin som är likvärdig den som säljs i Sverige då? Förutom manualerna och strömsladden då.

http://www.gamestation.co.uk/PS3/Hardware/Console/~r417194/So...

om det du säger stämmer så borde det vara hur lugnt som helst att beställa därifrån. man får en PALkonsol också, så de är ju ett plus om man vill se blurayfilmer härifrån osv. är du säker på att allting är så billigt ? jag måste kolla det, isf vore det awesome!.

EDIT : kollade upp det och det verkar stämma, £252 gick allt på. det enda jag är rädd för att kreditkortsbetalning, jag vill hellre betala med postförskott hela tiden, men jag antar att det inte går om man köper från utlandet så klart.

Inaktiv
Skrivet av Peppeoll:
Skrivet av vixius:

Om man beställer på gamestation.co.uk kostar det sammanlagt 2916kr, inklusive frakt (£2.95). Kanske värt att tänka på? Får man en maskin som är likvärdig den som säljs i Sverige då? Förutom manualerna och strömsladden då.

http://www.gamestation.co.uk/PS3/Hardware/Console/~r417194/So...

om det du säger stämmer så borde det vara hur lugnt som helst att beställa därifrån. man får en PALkonsol också, så de är ju ett plus om man vill se blurayfilmer härifrån osv. är du säker på att allting är så billigt ? jag måste kolla det, isf vore det awesome!.

EDIT : kollade upp det och det verkar stämma, £252 gick allt på. det enda jag är rädd för att kreditkortsbetalning, jag vill hellre betala med postförskott hela tiden, men jag antar att det inte går om man köper från utlandet så klart.

Om du oroar dig för kreditkortsbetalning pga att det är utlandet så tror jag just den sidan (www.gamestation.co.uk) är okej. Har googlat och den verkar vara seriös. När nästa lön kommer så blir det att beställa härifrån.

Dom finns ju även på prisjakt kom jag på, och länken verkar vara betald för, eller vad man säger...

Medlem
Skrivet av vixius:
Skrivet av Peppeoll:
Skrivet av vixius:

Om man beställer på gamestation.co.uk kostar det sammanlagt 2916kr, inklusive frakt (£2.95). Kanske värt att tänka på? Får man en maskin som är likvärdig den som säljs i Sverige då? Förutom manualerna och strömsladden då.

http://www.gamestation.co.uk/PS3/Hardware/Console/~r417194/So...

om det du säger stämmer så borde det vara hur lugnt som helst att beställa därifrån. man får en PALkonsol också, så de är ju ett plus om man vill se blurayfilmer härifrån osv. är du säker på att allting är så billigt ? jag måste kolla det, isf vore det awesome!.

EDIT : kollade upp det och det verkar stämma, £252 gick allt på. det enda jag är rädd för att kreditkortsbetalning, jag vill hellre betala med postförskott hela tiden, men jag antar att det inte går om man köper från utlandet så klart.

Om du oroar dig för kreditkortsbetalning pga att det är utlandet så tror jag just den sidan (www.gamestation.co.uk) är okej. Har googlat och den verkar vara seriös. När nästa lön kommer så blir det att beställa härifrån.

Dom finns ju även på prisjakt kom jag på, och länken verkar vara betald för, eller vad man säger...

Du får hemskt gärna skriva här i tråden när du beställer, eller snarare när du fått Ps3an. Jag köper ju lätt därifrån också om det är okej.

Medlem

ett tips till alla som äger en vanlig ps3 (40gb 80 gb 160 gb) är att om ni byter in den på game plus 2 spel så får ni köpa ny ps3 slim för typ 675 på game

Medlem

De skickar inte över 1kg utanför UK (GameStation)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Den svenska momsen lägger på ett par hundra, grattis!

Medlem

Beställde slim från simplygames.com för lite under 250£ (inkl. frakt), fick mail idag om att de har skickat den.

Medlem
Skrivet av dariush:

Beställde slim från simplygames.com för lite under 250£ (inkl. frakt), fick mail idag om att de har skickat den.

Vilket blir ca. 2600kr i dagsläget. Bra deal!

Medlem
Skrivet av Nemen:
Skrivet av dariush:

Beställde slim från simplygames.com för lite under 250£ (inkl. frakt), fick mail idag om att de har skickat den.

Vilket blir ca. 2600kr i dagsläget. Bra deal!

Åker det fast i tullen så är det ingen bra deal längre.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nemen:
Skrivet av dariush:

Beställde slim från simplygames.com för lite under 250£ (inkl. frakt), fick mail idag om att de har skickat den.

Vilket blir ca. 2600kr i dagsläget. Bra deal!

Åker det fast i tullen så är det ingen bra deal längre.

Du behöver inte betala tull på varor köpta inom EU väl? Jag köpte en kamera på Heathrow i våras och det var hur lungt som helst att ta in den i Sverige. Däremot om man köper en PS3 från USA åker du på tullavgift på flera hundra om dom kollar paketet


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nemen:
Skrivet av dariush:

Beställde slim från simplygames.com för lite under 250£ (inkl. frakt), fick mail idag om att de har skickat den.

Vilket blir ca. 2600kr i dagsläget. Bra deal!

Åker det fast i tullen så är det ingen bra deal längre.

Du behöver inte betala tull på varor köpta inom EU väl? Jag köpte en kamera på Heathrow i våras och det var hur lungt som helst att ta in den i Sverige. Däremot om man köper en PS3 från USA åker du på tullavgift på flera hundra om dom kollar paketet

Vet inte om det är olika regler på olika varor, jag åkte på tull när jag beställde "action figurer" från antingen England eller om det var Skottland, kommer ej ihåg vilket. Om någon vet om det är fritt fram nu förtiden så är det ju bara köra när kronan är så "stark".

Medlem
Skrivet av vixius:

Om man beställer på gamestation.co.uk kostar det sammanlagt 2916kr, inklusive frakt (£2.95). Kanske värt att tänka på? Får man en maskin som är likvärdig den som säljs i Sverige då? Förutom manualerna och strömsladden då.

http://www.gamestation.co.uk/PS3/Hardware/Console/~r417194/So...

Är denna ps3 slim likadan som om man köper en i Sverige eller är det någon skillnad? Jag förstår att priset är skillnaden men är det någon annan fördel respektive nackdel?

Medlem
Skrivet av Nemen:
Skrivet av dariush:

Beställde slim från simplygames.com för lite under 250£ (inkl. frakt), fick mail idag om att de har skickat den.

Vilket blir ca. 2600kr i dagsläget. Bra deal!

om vi nu syftar på att 250£ är 2600 kronor så har du FEL, 250£ är 250 PUND inte EURO, och 250 PUND är i dagsläget 3 015,15 SEK enligt Forex. jag måste få fråga, hur mycket kostade allting exakt ? i pund dvs. funderar själv på att beställa därifrån.

Medlem

£249.74 blev det exakt från simplygames.com innan dom höjde priset med 5£

Jag tror att forex lägger till deras avgift när man räknar valuta på deras hemsida, kolla med din egen banks hemsida eller google så bör priset på valutan bli lite mindre

Medlem
Skrivet av thecleffz:
Skrivet av vixius:

Om man beställer på gamestation.co.uk kostar det sammanlagt 2916kr, inklusive frakt (£2.95). Kanske värt att tänka på? Får man en maskin som är likvärdig den som säljs i Sverige då? Förutom manualerna och strömsladden då.

http://www.gamestation.co.uk/PS3/Hardware/Console/~r417194/So...

Är denna ps3 slim likadan som om man köper en i Sverige eller är det någon skillnad? Jag förstår att priset är skillnaden men är det någon annan fördel respektive nackdel?

? ? ?
Någon?

Medlem
Skrivet av undulaten:

Sen kan man ju undra varför Nordiskfilm har satt ett sådant överpris :\

snackad med en som jobbade på webhallen och hans personliga åsikt som hade inget med webhallen att göra var att nordiskfilm blåser dem och säljer sina ps3 slim för 3500 fast dem får in dem billigare.. eftersom de gick så dåligt för nordisk film under lågkonjunkturen och de fick sparka en hel del.

Webhallen säljer sina ps3 till inköpspris


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av Peppeoll:
Skrivet av Nemen:
Skrivet av dariush:

Beställde slim från simplygames.com för lite under 250£ (inkl. frakt), fick mail idag om att de har skickat den.

Vilket blir ca. 2600kr i dagsläget. Bra deal!

om vi nu syftar på att 250£ är 2600 kronor så har du FEL, 250£ är 250 PUND inte EURO, och 250 PUND är i dagsläget 3 015,15 SEK enligt Forex. jag måste få fråga, hur mycket kostade allting exakt ? i pund dvs. funderar själv på att beställa därifrån.

249.74 GBP = 2,933.25 SEK
United Kingdom Pounds Sweden Kronor

www.xe.com, forex lägger till sin avgift...

EDIT: Sekvencia verkar ha tyska PS3 Slim för 2995,-

Inaktiv
Skrivet av thecleffz:
Skrivet av thecleffz:
Skrivet av vixius:

Om man beställer på gamestation.co.uk kostar det sammanlagt 2916kr, inklusive frakt (£2.95). Kanske värt att tänka på? Får man en maskin som är likvärdig den som säljs i Sverige då? Förutom manualerna och strömsladden då.

http://www.gamestation.co.uk/PS3/Hardware/Console/~r417194/So...

Är denna ps3 slim likadan som om man köper en i Sverige eller är det någon skillnad? Jag förstår att priset är skillnaden men är det någon annan fördel respektive nackdel?

? ? ?
Någon?

Strömsladden, pluggen du stoppar i väggen har engelsk anslutning. Denna sladd kostar dock inte många kronor, kan man köpa nästan överallt.

Manualerna är förmodligen heller inte på svenska

Medlem

hur mkt kommer PS3 att kosta efter prissänkingarna och ska man köpa PS3 slim 120g eller en vanlig? Och vad är skillanden ?


signatur

Phoenix bird

URK
Medlem
Skrivet av will.i.am:

hur mkt kommer PS3 att kosta efter prissänkingarna och ska man köpa PS3 slim 120g eller en vanlig? Och vad är skillanden ?

den så kallade pris sänkningen har redan ägt rum men nordisk film har lagt på 500:- så det blev ingen sänkning på slim versionen sedan är slim mindre drar mindre ström har en större hd samt har en bättre hdmi bort som klarar att ge ut flera ljud inställningar


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

En ps3 på spelbutiken går på 3280... Är inte dock inte slim, är den vanliga 80gb versionen.. Men ett bra pris i mina ögon iaf

3415 går Slim på...


signatur

PSN: Draobs

Medlem

Jag köpte min PS3 (80gig) på ICA-Maxi för 2999:-

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Jag köpte min PS3 (80gig) på ICA-Maxi för 2999:-


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Pliskin:

Jag köpte min PS3 (80gig) på ICA-Maxi för 2999:-

De säljer ut den gamla modellen nu för att de ska gå över till Slim, så jag kunde inte motstå när jag såg priset

12
Skriv svar