Medlem
Playstation 4

Jahapp och här har jag gått och tappat allt sug på tvspel, ps3an har stått och samlat damm under lång tid och jag har inte hyst några förväntningar över kommande generation.

Men sen kom först förra nattens trailer på Phantom Pain...Och redan där förstod jag att jag förlorat.
Men bara för att försäkra sin våldtäkt av min självbehärskning så kommer ubisoft med The Division.

Och nu är jag ännu en gång som ett barn, precis som jag var inför förra generationens släpp.
Det blir en konsol så fort den finns i butik, och MGS5 och THe Division köper jag såfort de går att få tag i. Jag är helt tagen, grymt imponerad och ser så oerhört fram emot dessa två spel, trots att väldigt lite är känt om dem. Men det vi vet räcker, jag är såld och oerhört förväntansfull.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Själv blev jag besviken mest på att Final Fantasy Versus 13 nu är Final Fantasy 15. Det spelet passar inte in som ett äkta Final Fantasy spel utan känns som ett sidospel.

Jag ville att Square Enix skulle göra ett liknade spel som 12. Som jag gillade mycket. 15 är för mycket hack and slash och jag gillar inte action hack and slash spel.

http://www.youtube.com/watch?v=9DKKJuRzyUI


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Varför känns det som ett sidospel?
Versus 13 var ju aldrig satt i samma värld som FF13, de hade alltid en egen story och värld.
Om något var det mer skumt att de jobbade på en versus 13 titel som ingen förstod något om.

Medlem

Är det någon som sett vilka chatt-funktioner PS4 kommer få? Kommer den ha Party chatt a la Xbox för det var ju helt värdelöst på PS3. Sony lovade mycket för PS3:an men användarna fick se otroligt lite

Kommer det bli samma flopp med PS4 är frågan?

Medlem
Skrivet av lamerman:

Är det någon som sett vilka chatt-funktioner PS4 kommer få? Kommer den ha Party chatt a la Xbox för det var ju helt värdelöst på PS3. Sony lovade mycket för PS3:an men användarna fick se otroligt lite

Kommer det bli samma flopp med PS4 är frågan?

Detta gav svar på min egen fråga
http://www.cinemablend.com/games/PS4-Uses-Blu-ray-Supports-Cr...

Fanns även här:
http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/130221a_e.pdf?

Medlem

Jag såg att Sony har apat efter MS angående att man kan koppla in ett 2.5mm headset i handkontrollen. Det är ju inte den rätta vägen att gå tycker jag.
För det första så varför vill man ha en sladd mellan kontroll och öra när kontrollen ändå är sladdlös, det tar ju bort lite av friheten om man nu söker den.
För det andra så vore det bättre om de satt 3.5 mm kopplingar för mic och hörlurar på konsollen eller båda delar, fast den kanske har dessa kopplingar jag vet faktiskt inte.
Kommer man kunna skicka ut stereoljud/surroundljud via BT och Usb på PS4an?
Jag såg en Madcatz kontroll som hade förutom alla vanliga knappar så hade den också knappar för play, stop, pause och spolning. En sådan kontroll hade passat mig och min PS4a när den införskaffas.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

PS3 har funktioner som PS4 saknar och det är ren skandal tycker jag. SONY som är skaparna av DLNA har valt att ta bort denna funktionen på PS4 men den återfinns på samtliga av Sonys senaste smart tv modeller, det känns ju bara som ett slag under bältet.
Sony jag saknar min musik!


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

PS3 har funktioner som PS4 saknar och det är ren skandal tycker jag. SONY som är skaparna av DLNA har valt att ta bort denna funktionen på PS4 men den återfinns på samtliga av Sonys senaste smart tv modeller, det känns ju bara som ett slag under bältet.
Sony jag saknar min musik!

Det låter dumt men kanske är det något de kan åtgärda genom en enkel firmware update i framtiden ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar