Playstation 4 Pro eller inte

Medlem
Playstation 4 Pro eller inte

Jag funderar på om man ska invänta Playstation 4 Pro eller inte.
I dagsläget ser jag inte att jag kommer köpa Playstation VR och har ingen 4k tv.

I grund och botten spelar jag på PC så konsolen blir mer för exklusiva spel som t.ex. Uncharted 4 och spel som jag tycker passar bättre i soffan som t.ex. Mafia 3 och NHL.

Playstation 4 Pro går loss på 4500kr, Playstation 4 1TB med spel på 3500kr och på blocket/tradera går Playstation 4 med två kontroller och ett antal spel på runt 3000kr.

Vad säger ni?

Moderator | Testpilot
Skrivet av MonsterGuden:

I dagsläget ser jag inte att jag kommer köpa Playstation VR och har ingen 4k tv. I grund och botten spelar jag på PC så konsolen blir mer för exklusiva spel

Du har svarat på din egen fråga. Ganska givet att PS4 Pro inte är något för dig. Spara pengarna och far på en resa istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av MonsterGuden:

I dagsläget ser jag inte att jag kommer köpa Playstation VR och har ingen 4k tv. I grund och botten spelar jag på PC så konsolen blir mer för exklusiva spel

Du har svarat på din egen fråga. Ganska givet att PS4 Pro inte är något för dig. Spara pengarna och far på en resa istället.

Så jag känner, osäker om jag har missat något som i framtiden kommer göra att PS4 Pro är ett bättre köp.

Medlem

När dom visade upp PS4 Pro så visade dom ju även på att de kunde uppa detaljrikedomen ganska ordentligt även för folk som inte hade 4k eller HDR.

http://mmohuts.com/video/paragon-ps4-pro-reveal/

Jag kommer själv att byta ut min PS4a mot en Pro vid release även om en tv med 4k och HDR inte är något jag tänkt införskaffa närmaste tiden.

/ LordDaimos

Medlem

har du inte 4k tv så blir bilden inte bättre än din nuvarade ps4 så onödigt bränna pengar på nått du inte ser skillnad på. Men 4k tv har ju funnits nå år och ligger i bra pris nu även för 65 tum

Medlem
Skrivet av Nightman76:

har du inte 4k tv så blir bilden inte bättre än din nuvarade ps4 så onödigt bränna pengar på nått du inte ser skillnad på. Men 4k tv har ju funnits nå år och ligger i bra pris nu även för 65 tum

Har ingen PS4 för närvarande utan handlar om att införskaffa en

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

När dom visade upp PS4 Pro så visade dom ju även på att de kunde uppa detaljrikedomen ganska ordentligt även för folk som inte hade 4k eller HDR.

http://mmohuts.com/video/paragon-ps4-pro-reveal/

Jag kommer själv att byta ut min PS4a mot en Pro vid release även om en tv med 4k och HDR inte är något jag tänkt införskaffa närmaste tiden.

/ LordDaimos

Såg klart nice ut men de spel jag verkligen vill engagera mig i och uppleva på bästa sätt där möjligheten erbjuds brukar jag välja PC.

Tackar för länken då det var något sådant här jag letat efter, har helt missat den videon och informationen.

Medlem

Personligen skulle jag köpa en pro ifall jag inte redan hade en PS4.

Detta för att jag föredrar att bunkra för en längre tid framöver, istället för att behöva byta ifall jag senare skulle ångra mig.

Medlem

Jag har sålt min ps4 för att köpa en ps4 pro vid release MEN jag är rejält besviken på Sony kring lanseringen.
Jag menar det är två veckor kvar nu, ingen hype ingen PR och ingen info kring bundles eller inte, det känns typ som dom glömt bort ps4 pro totalt

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag har sålt min ps4 för att köpa en ps4 pro vid release MEN jag är rejält besviken på Sony kring lanseringen.
Jag menar det är två veckor kvar nu, ingen hype ingen PR och ingen info kring bundles eller inte, det känns typ som dom glömt bort ps4 pro totalt

Något speciellt i PS4 pro som du är ute efter?
Sitter på 4K eller sugen på VR?

Medlem

Något speciellt i PS4 pro som du är ute efter?
Sitter på 4K eller sugen på VR?[/quote]

Japp SUHD Samsung tv

Medlem

Hej

Jag har möjlighet att köpa en PS4 Pro för 4289kr (normalpris)
Eller en PS4 Slim,500gig med 2st handkontroller för 2590kr (rabatt)

Jag är eventuellt sugen på en PSVR.

Sitter på en Samsung 55" UHD-TV, 6-Series. (Tror inte det är 4k, eller?)

Vad bör jag göra, behöver råd!
Man har ju läst att vissa spel t.om presterar sämre på PS4Pro. Men det kanske kommer patchas bort?

1
Skriv svar