Playstation Network har blivit hackat!

Medlem
Playstation Network har blivit hackat!

(Tänkte bara upplysa, har ni problem med olika tjänster på ert Playstation beror det säkert på detta.)

"PlayStation Network is down; hackers claim they did it"

Citat:

PlayStation Network is offline in North America, a day ahead of announced scheduled maintenance. A hacker group on Twitter is claiming its attack took the service offline.

Users who try to log in to PSN or the PlayStation Store on their PlayStation 3 or PlayStation 4 consoles are given a message that PSN is down for maintenance. Sony announced Thursday that PSN would be offline for routine maintenance from noon to about 7:30 p.m. ET on Monday.

Shacknews reported that the same hacker group claimed it was able to take down servers for Blizzard Entertainment, as well as League of Legends and Path of Exile. This is unconfirmed. Blizzard's Battle.net is up as of publication time.

Polygon has reached out to representatives of Sony Computer Entertainment America to ask for more information about today's outage.

Update: Update: The official Twitter account for PlayStation support has told users it is "working to fix the issue as soon as possible," but that it has "no time frame" for when service will be restored.

Clarification: There is no information that this outage, if caused by an attack, has exposed any user data.

Polygon

Medlem

Hackat och hackat... DDoS

Medlem

Är väl PSN + en mängd andra tjänster minns inte vilka som har råkat ut för DDoS attacker

EDIT Notering till mig själv läs Citatet ordentligt innan jag skriver nästa gång!

Medlem

Haha, alltid en bra idé.

Satt själv och hade problem med PSN innan i dag, sen Viaplay nu i kväll.
Vet hur det kan vara, saker funkar inte, så tror man problemet ligger hos en själv och börjar pilla med grejerna.

Medlem

Det sägs på PSN forumet att de ska vara tillbaka i drift kl 1-2 inatt, jag kommer inte sitta uppe och vänta men för er som måste spela innan ni går och lägger er, så finns det ett hopp.

Medlem

dom gjorde även ett bomb hot mot ett flygplan. En av passagerarna va John Smedley chefen för Sony Online Entertainment

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

dom gjorde även ett bomb hot mot ett flygplan. En av passagerarna va John Smedley chefen för Sony Online Entertainment

Såg precis det. =/

"Hacker bomb threat diverts flight carrying Sony Online president"

Citat:

The hacker group claiming responsibility for today's PlayStation Network outage sent a bomb threat, via Twitter, about an American Airlines flight carrying Sony Online Entertainment president John Smedley. Smedley has confirmed he is on the flight and that it was diverted for security reasons.

Källa

Medlem

läste att samma idioter har get sig på xbox live.

Medlem

jag lånar tråden och frågar ifall någon annan här som inte kommer in på psn ps3 25/12?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

jag lånar tråden och frågar ifall någon annan här som inte kommer in på psn ps3 25/12?

Både PSN och Xbox Live har blivit sänkta av Lizard Squad igen.. Så nix, ingen kommer in

Medlem

på riktigt?


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar