Playstation Plus frågor

Medlem
Playstation Plus frågor

Jo som ämnet heter har jag frågor runt ps+ innan jag skaffar det

Varje månad som jag har förstått det verkar det finnas nya free saker får man dem sakerna permanent eller är det bara i nån timme?

En annan fråga är gällande ps cloud om man sparar saker och ens "subskription" går ut kan man sedan få tillgång till sparade filerna igen när man bestämmer sig att vilja prenumerera igen?

Medlem

du får sakerna så länge du har playstation plus. när du prenumeration går ut så ryker även dem sakerna!
andra frågan kan jag inte svara på tyvärr

Inaktiv

Du får behålla saker som teman, avatarer, DLC ect.
Men fulla spel ect ryker så fort din PS+ status går ut.

Har ingen aning på andra frågan tyvärr.

Inaktiv
Skrivet av Kharif:

Du får behålla saker som teman, avatarer, DLC ect.
Men fulla spel ect ryker så fort din PS+ status går ut.

Har ingen aning på andra frågan tyvärr.

rent utsagt.. dåligt

Medlem

Anledningen till att jag sa upp min plus-prenumeration var för att innehållet varje månad va ganska snålt och för att man inte skulle kunna utnyttja spelen man laddat ner när ens prenumeration gått ut. Innehållet bestod dessutom mest av rabatter på DLC till spel som man oftast inte ens hade.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Anledningen till att jag sa upp min plus-prenumeration var för att innehållet varje månad va ganska snålt och för att man inte skulle kunna utnyttja spelen man laddat ner när ens prenumeration gått ut. Innehållet bestod dessutom mest av rabatter på DLC till spel som man oftast inte ens hade.

Det känner jag igenom, personligen så gillar jag konceptet dock eftersom allt material du laddat ner tidigare "åter aktiveras", samt jag som inte är någon person som "test köper" spel så är det ett perfekt sätt för mig att både testa minis, mindre spel och flera playstation 1 klassier.

Medlem

Man "får" vissa spel, dlc, teman och avatarer gratis samt en massa rabatter på material.

Det med 1 timma du undrar över så ska kallade full game trials. Vilket betyder att vissa av retail spelen dom släppt på PSN (t.ex Infamous och Assasin's Creed) Går att prova på gratis i en timma och då är det hela spelet det handlar om, så saves samt trophies (om man nu gillar trophies) har du kvar även om test tiden är slut så man kan fortsätta där man slutade om man nu skulle bestämma sig för att köpa spelet.

Vet inte hur dom behandlar sparade saves online om tiden skulle gå ut men skulle jag gissa så ligger det nog kvar några månader...

Personlingen så är jag mer än nöjd med PSN+ men folk tycker och värderar på olika sätt så är det bara

Medlem

Psn+ är bäst man får spel helt som lbplanet (fick stackers) mm. Har haft psn+ sen starten och fåt mycket tycker jag 450-500kr är ingenting när man får över 2000kr i spel mm. Har man precis köpt ps3 så finns det inget bättre man kan lägga 450kr/år på psn+. Jag menar vad får man för det 1 beg spel eller 4 spel på psn.

Medlem

1. Som tidigare personer har nämnt så får du endast behålla teman, avatarer och sådana smågrejer efter att prenumerationen har tagit slut. Gratisinnehållet brukar uppdateras en gång varje månad så vitt jag vet. Det är då du har chansen att ladda ner det.

2. Angående sparfilerna så har du tillgång till dem så länge din prenumeration är aktiv. När den tar slut ligger dina filer kvar i 6 månader. Om du inte förnyar din prenumeration inom dessa 6 månader så tas de bort.

Medlem

Så långt är jag med att de spel som man har i Playstation Plus-prenumerationen inte blir spelbara när den går ut.

Nu till mina fundering.

Om man skaffar PS+ igen efter ett tag blir de spelen spelbara igen eller försvinner det för gott även de som finns på hårddisken?

Finns det en speciell lista där man kan se vilka spel som är under PS+-flagg?

Om man avinstallera ett för att kunna köra ett annat i brist på plats på hårddisken till exempel för att senare kunna installera det avinstallerade igen även om det avinstallerade inte är med bland månandens PS+-spel?

Medlem
Skrivet av Duck:

Så långt är jag med att de spel som man har i Playstation Plus-prenumerationen inte blir spelbara när den går ut.

Nu till mina fundering.

Om man skaffar PS+ igen efter ett tag blir de spelen spelbara igen eller försvinner det för gott även de som finns på hårddisken?

Finns det en speciell lista där man kan se vilka spel som är under PS+-flagg?

Om man avinstallera ett för att kunna köra ett annat i brist på plats på hårddisken till exempel för att senare kunna installera det avinstallerade igen även om det avinstallerade inte är med bland månandens PS+-spel?

Ja spelen går att spela igen. Du har alltid ditt nerladdnings-bibliotek som du kan välja att ta ner spelen ifrån igen, även om dom försvinner ifrån "Månadens Spel-lista", så det man ska göra även om man inte är sugen just då på ett spel är att påbörja en nerladdning så det räknas som att du äger spelet och du kan utan problem ladda ner det igen så länge du har PS+.

På PS4 har man Bibliotek men på PS3 så får du helt enkelt leta igenom tidigare nerladdningar i PS Store.


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:
Skrivet av Duck:

Så långt är jag med att de spel som man har i Playstation Plus-prenumerationen inte blir spelbara när den går ut.

Nu till mina fundering.

Om man skaffar PS+ igen efter ett tag blir de spelen spelbara igen eller försvinner det för gott även de som finns på hårddisken?

Finns det en speciell lista där man kan se vilka spel som är under PS+-flagg?

Om man avinstallera ett för att kunna köra ett annat i brist på plats på hårddisken till exempel för att senare kunna installera det avinstallerade igen även om det avinstallerade inte är med bland månandens PS+-spel?

Ja spelen går att spela igen. Du har alltid ditt nerladdnings-bibliotek som du kan välja att ta ner spelen ifrån igen, även om dom försvinner ifrån "Månadens Spel-lista", så det man ska göra även om man inte är sugen just då på ett spel är att påbörja en nerladdning så det räknas som att du äger spelet och du kan utan problem ladda ner det igen så länge du har PS+.

På PS4 har man Bibliotek men på PS3 så får du helt enkelt leta igenom tidigare nerladdningar i PS Store.

Tack för svaret.

1
Skriv svar