Problem med anslutning via dongel>dator>ps3

Medlem
Problem med anslutning via dongel>dator>ps3

Hejsan.

Jag har försökt koppla ihop min ps3:a via min dator som är ansluten på ett mobilt bredband (Tele2 3G 7,2 mb), men det det går inge bra. Så därför vänder jag mig hit.

Jag har kopplat ihop mitt ps3 med min dator (vista) med en vanlig lan kabel (ingen router). Och jag har delat ut min anslutning i mitt nätverk så att jag ska kunna ansluta med ps3:an. Men hur jag än gör så får jag inte skiten att fungera! Får detta fel meddelande på ps3:an om DNS fel när jag gör en manuell inställning, och med automatisk så står det något om att det tog för lång tid att hitta ip adressen.

Jag har googlat detta problem hela dan nu och läst ofantligt många trådar om det men inget verkar funka. Har varit inne i IPv4 och ändrat en massa med Ip och DNS osv hit och dit o upp och ner. Funkar inte.. Har testat det mesta som det skrivs om på nätet.

Vet ju att det ska fungera. Har läst om folk som lirar via mobilt bredband. Men det vill inte fungera för mig. Så jag skulle vara tacksam om någon kunnig kunde hjälpa mig med detta! Jag är väldigt dålig på hårdvara och mjukvara så jag kan ju ha missat en massa och gjort fel när jag har försökt lösa det. Så därför vänder jag mig hit och hoppas på att någon schysst tjej eller kille hjälper mig.


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Korsad kabel? Rak kabel måste ha en repeater av nån typ för att funka, dvs en switch eller hub. Annars måste du ha korsad för att köra "kort i kort".


signatur
Medlem

går det verkligen? aldrig hört talas om detta.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Korsad kabel? Rak kabel måste ha en repeater av nån typ för att funka, dvs en switch eller hub. Annars måste du ha korsad för att köra "kort i kort".

Fattar inte riktigt vad du menar :S

Folk påstår iallafall det så


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Det borde inte vara några som helst problem. Nästan alla kör liknande lösningar i sina hemmanätverk.

Då du inte har någon switch eller liknande del i nätverket utan du vill köra med bara 1 kabel från datorn till ditt Ps3 så måste du ha en annan typ av kabel än vad du använder i vanliga fall. Du måste ha en korsad kabel för att det skall fungera. Korsad kabel så har man möblerat om bland paren i kontakten för att den skall funka utan repeater.

Så ny kabel eller en switch så borde det funka utan problem.

Tror inte jag kan förklara det närmre, men om nån vill så är det inget mig emot.


signatur
Medlem

Ok, tack för tipset. Ska testa det! Och en sån kabel kostar väl under hundringen? Beroende på hur lång den är då..


signatur

"No country for old Gamers"

1
Skriv svar