PS 3 Nhl 11 - Utvisningar och regler???

Inaktiv
PS 3 Nhl 11 - Utvisningar och regler???

Det störande med nhl serien är att oavsett om spelen förnyas, så fixas ändå aldrig dom enklast problemen helt eller alls.

Jag undrar ex: om det är nån som vet att man kan få typ mer än 2 minuter för en vanlig utvisning förutom vid fighting. Om inte, så blir jag frusstrerad, eftersom det är en enleöåtergärd att fixa. Sen vill jag verkligen att matchstraffmöjligheten skall införas.

Vad tycker ni??

PS: Dock ett stort plus för nyinkomna regler som målkameror, brutna klubbor, samt schysstare spel o.s.v.

Peace!!

Medlem

Du kan dra på dig 4-minuters utvisningar, s.k "major". När jag spelade 09 mycket online så uppkom det en hel del matchstraffar i spelen.

Edit: Menar såklart "double minor"

Medlem

Jag har funderat på det samma sedan ett par NHL-utgåvor tillbaka. Jag var helt övertygad om att det fanns i 10:an men jag såg det aldrig.

Regelboken säger också att om det är tydligt att den ena parten i ett slagsmål var initierande, så skall denna få 2 minuter extra. Alltså 2+2. Dock har jag aldrig sett detta heller.
Jag har totalmosat folk (ställde upp värdena bara för att se vad som hände) och maximalt fick jag för en elbowing. Det är ju också en enkel regel: Vid blodsutgjutelse eller övrig kroppskada så skall det vara 2+10.

Så jag håller med dig, lite andra utvisningar än Interference hade varit "roligt"

I övrigt är det helt klart det bästa hittintills när det kommer till själva spelet. Det är ett helt annat flyt och det är helt klart mycket mindra arkadkänsla. Jag har kvar att testa lite mer nya finesser innan jag kan uttala mig helt men fram tills nu är det helt klart en 9 eller 10/10. Det nya dekesystemet är ju askul


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Väl talat azynkron...
En vän till mig har nhl 10, 11 på xbox 360 och har lyckats få 2+2 på nhl ett antal gånger. Så det skulle verka konstigt om det skulle va sån stor skillnad mellan xbox och ps3... verkar ologiskt. E det nån som vet???

Sen funderar jag hur pass allvarlig tackling man skall behöva göra för att få mer än 2 minuters utvisning........ Men men..... kom gärna med mer komentarer verkligen....

azynkron?? om du vill adda mig så är du välkommen att göra det.... Kan va kul med fler svenska användare

See a later, aligator

Inaktiv

zargon-x e min användare

Medlem

Man kan få 5min för Boarding. Vilket är en tackling bakifrån nära sargen.
Vilket ja ha fått några gånger i NHL10.
Men de är inte ofta man får de. Har dock inte fått de i NHL 11 än iaf men kan inte tänka mej att dom tatt bort de.

Men Håller med har aldrig fått en 2+2a Viket hade vart ett kul tillskott..

Älskar dock målkamerorna!


signatur

PSN: Draobs

inK
Medlem

Högre än 2min går givetvis att få.
Dock är det ovanligt med mer än 2min för tacklingar i NHL överlag, om det inte är tackling bakifrån då som Draobs redan nämnde.

Det jag saknar i NHL-serien är fler än en domare.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag fick igår 2+2 för slashing i NHL 11 (ps3). Lite senare samma match fick min grabb 2+2 för elbowing.

Så visst finns det. Men man kan undra hur spelet räknar ut att nu jäflar är det värt 2+2 istället för enbart 2 min.

Alla pratar om målkameror men jag har dock inte sett röken av dom själv.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Har fått matchstraff flera gånger i NHL 10 med min powerforward då man smäller på så inuta h-vete. Tro spelet kör med om kroppsskada uppkommer eller blodutgjutelse så ska det bestraffas med 2+2 eller double minor så visst kan man sitta vid sidan av iaf i Be a pro-läget.

Men har en fråga som jag nästan tro alla här iaf kommer svara ja på men har tvekat och tvekat ska man införskaffa NHL 11 eller inte???

edit: Spelar på PS3

inK
Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

Men har en fråga som jag nästan tro alla här iaf kommer svara ja på men har tvekat och tvekat ska man införskaffa NHL 11 eller inte???

Gillar du NHL10 är det värt att skaffa NHL11. Jag älskade NHL10 när BAP- och EASHL-läget introducerades. Nu ligger det givetvis i fokus igen och känns därför inte lika överaskande, men spelet är ju ändå en förbättring från NHL10. Den största och bästa förändringen är enligt mig tekningssystemet, som jag tror att du får provsmaka om du laddar ner demot. (Provade själv aldrig demot)
Annars klarar man sig väl NHL10 eftersom det fortfarande spelas online.

Mina betyg på spelen:
NHL10 - 5/5
NHL11 - 4/5
Just för att 10'an bjuder på stora överraskningar, 11'an på mindre.


signatur

Every trophy counts...

Inaktiv

Personligt sett så tycker jag ps3 verisionen av nhl 11 e mkt sämre än vad xbox 360:s är eftersom det verkar vara lättare och mer vanligt där att få extremare fall av utvisningar samt straff.

Jag har kört tacklingar bakifrån, boarding, cross checking o.s.v. men lyckas enbart få två minuter... vad gör jag för fel..

PS3an borde väl ändå ha med samma funktioner som xbox 360??

Annars älskar jag spelet verkligen.

inK
Medlem

Sugen på EASHL? Vänd dig hit.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

2+2 finns i ett par olika varianter. Har fått det för high sticking och boarding, har även lyckats få 2+2 där samma spelare har en delayed pen. för ngt sen lyckas göra någonting mer och blir därmed dubbelstraffad.

5min och matchstraff har jag inte sett i 11an ännu men det fanns i 10an så vore konstigt om det inte fanns.

Vill man utforska möjligheterna med straff och utvisningar gissar jag att man bara kan gå in och pilla med inställningar. Både på tacklingsstyrkan samt hur känsliga domare man vill ha, höjer man båda till max så står man väl där utan lag tillslut.

Målkameran som Tassel nämnde har jag sett ett flertal gånger, blev senast räddad av den när motståndet i EASHL kviterade med 3 sekunder kvar men målet dömdes bort pgav hög klubba.

För att återgå till utvisningar så tror jag att domarna kommer bli "patchade" när ligan väl dragit igång. Domarna där borta ska ju ta hårdare mot både armbågstacklingar och tacklingar mot huvudet, den kommande säsongen, och det borde ju återspeglas i spelet.

Inaktiv

tack för ditt tips jopg, men jag vill ärligt talat säga att jag börjar bli riktigt frusstrerad nu. Provade ändra inställningar hit och dit och har spelat fyra matcher i rad men bara en massa fjantiga två minuters.

Snälla ni som har ps3 verisionen av nhl 11, hur bär ni er åt egentligen för att få hårdare straff... kan inte fatta detta...... hurdanna inställningar kör ni, eller vad gör ni.
''
PS: skriv så mkt komentarer ni kan... jag blir gärna addad av nån av er för att kanske lira online. så min användare är zargon-x ifall hatt.

inK
Medlem
Skrivet av zarge83:

tack för ditt tips jopg, men jag vill ärligt talat säga att jag börjar bli riktigt frusstrerad nu. Provade ändra inställningar hit och dit och har spelat fyra matcher i rad men bara en massa fjantiga två minuters.

Snälla ni som har ps3 verisionen av nhl 11, hur bär ni er åt egentligen för att få hårdare straff... kan inte fatta detta...... hurdanna inställningar kör ni, eller vad gör ni.
''
PS: skriv så mkt komentarer ni kan... jag blir gärna addad av nån av er för att kanske lira online. så min användare är zargon-x ifall hatt.

Du är för snäll.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Skickade mitt svar i pm för att mitt långa svar med "taktiker" försvann i etern. Tycker dock det är kul att det faktiskt om man kollar runt lite finns väldigt många spelare som i princip jagar sätt att få hårdare utvisningar, speciellt på ps3an.

Så det verkar som om ps3 har snällare domare än 360n.

Försöker oftast själv undvika utvisningar för att jag är riktigt dålig på att spela boxplay, men alla har sin spelstil.

Inaktiv

Hejsan igen allihopa... nu har jag ett nytt störande moment i nhl serien. Varför tar datorn allt ut målvakten så fort man ligger under med ett mål i slutet av tredje perioden.

Det går ju ej stänga av den skiten vad jag märkt eller fattat..... Nån som irriterar sig på samma sak. Jag vill kunna ta ut målvakten sj när jag vill.

Angående utvisningar och sånt så är jag besviken på ps3 verisionen och hur dom har gjort den så mkt sämre än xbox verision.... Ps3:an som presterar så himla mycket borde väl ändå kunnat lagt till denna enkla funktion som bättre möjlighet at få större utvisningar.

Chiao

Medlem

Hallå Zarge83!
Antar att du menar i BAP-läget laget tar ut målvakten?
Det är störande men det ska väl anses som realistiskt att coachen bestämmer sådant eftersom man bara uppträder som en enskild spelare i detta läget!
Utvisningar har jag dock inga problem utan får ofta både 2+2 samt 5 min utvisningar. Ett tips är att använda "lyft på klubban -knappen (x)" vilket ofta resulterar i blodvite om man är otajmad så ska du se att 2+2 kommer att förekomma oftare!

Medlem

Har hänt att man fått matchstraff för boarding. sedan nån enstaka 2+2 men det händer inte ofta. Däermot finns det en irriterande bugg i HUT-spelet!
Det har hänt mig 4 gånger att motståndaren helt plötsligt har 2 målvakter i kassen samtidigt?! Lät att gör mål där när dom står vid varsin stolpe & täcker hela målet?

Detta har dock bara hänt i multiplayer läget men dock så irriterande. Nån mer som varit med om detta?

1
Skriv svar