PS 3 Vs Xbox 360?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ska vi ta detta en gång för alla.

PS3 är bättre, den har BLU RAY 4 kärnig processor och ett NVIDIA kort.

XBOX360 samma sak där..BLURAY 4 prosessor...

BÅDA har GTA4 som kommer snart nu i vinter, samt kommer Age of conan till båda.
Detta kommer blir en väldig omstättning så PS3 är mucket bättre om man tänker efter...Wii är också bra med sensorer som kan röra sig sånt...

jag skulle ge en femma

Cya;)

Vad pratar du om?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag tycker definitivt att PS3 är bättre... Jag hadde en 360...
å den råkade jag butta i golvet så skivan som snurrade i gick åt helvete... Så jag blev hysterisk och köpte en PS3, för jag hadde även hört att xbox:ar lätt blir överhettade så att alla kretsar smälter ihop. En sak som jag saknar är Halo3


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv
Skrivet av marcusiaf:

Jag tycker definitivt att PS3 är bättre... Jag hadde en 360...
å den råkade jag butta i golvet så skivan som snurrade i gick åt helvete... Så jag blev hysterisk och köpte en PS3, för jag hadde även hört att xbox:ar lätt blir överhettade så att alla kretsar smälter ihop. En sak som jag saknar är Halo3

Dina argument är svaga.

Ditt Xbox är kasst bara för att du råkade putta ner det i golvet?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

nja.... nej då, det var ju såklart mitt fel att skivan gick isönder. Men en ps3 ä tystare xD men i grafik å sånt så kan inte jag se nån skillnad


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

BÅDA har GTA4 som kommer snart nu i vinter...

Nu i vinter?! Var bor du egentligen?

Medlem

ps3 är 7-kärnig

Medlem

Går man efter grafik äre väl PS3 som är snäppet bättre.

Är det spel är det 360 utan tvekan, 360 har mkt bättre spel än PS3an, även om PS3an börjat vakna på spelfroten nu ^^


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av mosoloa1:

Ska vi ta detta en gång för alla.

PS3 är bättre, den har BLU RAY 4 kärnig processor och ett NVIDIA kort.

XBOX360 samma sak där..BLURAY 4 prosessor...

BÅDA har GTA4 som kommer snart nu i vinter, samt kommer Age of conan till båda.
Detta kommer blir en väldig omstättning så PS3 är mucket bättre om man tänker efter...Wii är också bra med sensorer som kan röra sig sånt...

jag skulle ge en femma

Cya;)

Vad pratar du om?

Se vad droger gör...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av mosoloa1:

Ska vi ta detta en gång för alla.

PS3 är bättre, den har BLU RAY 4 kärnig processor och ett NVIDIA kort.

XBOX360 samma sak där..BLURAY 4 prosessor...

BÅDA har GTA4 som kommer snart nu i vinter, samt kommer Age of conan till båda.
Detta kommer blir en väldig omstättning så PS3 är mucket bättre om man tänker efter...Wii är också bra med sensorer som kan röra sig sånt...

jag skulle ge en femma

Cya;)

Vad pratar du om?

Se vad droger gör...

Agree

Medlem

Konsoll hit och konsoll dit. Vad är det för mening med att sitta och babbla om själva konsollen. För och nackdelar fram och tillbaka när ni endå sitter och spelar samma spel
Men jag valde ps3 pga att jag är prylgalen. Det är bra mycket snyggare att ha en ps3 under platt-tv´n än en fjuttig krysslåda!

Inaktiv

Jag har nog bara köpt konsoler efter spelen. Vill ha PS3 för att den får God of War 3 och Final Fantasy XIII, men vore najs med en Xbox 360 för flytande multi-plattformspel plus skönare kontroller.

Hade jag haft råd hade jag köpt båda. Xbox 360:s onlinetjänst verkar ju skitbra efter det jag hört, det är mer än vad man kan säga om Wii:s shop... 50 spänn för ett Nintendo 8 bitars spel... ett bra sätt att få dödsångest för att lagt pengar på fel saker. Playstations onlineshop är ju också ganska B, det är ju mest demos på spel man inte vill ha och två teman man kan ladda ner.
Sen har jag iofs aldrig sett snyggare spel än Uncharted på en konsol.

Nåja, det blir väl till att köpa båda när priserna har lagt sig!

Medlem
Skrivet av the darkness sw:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av mosoloa1:

Ska vi ta detta en gång för alla.

PS3 är bättre, den har BLU RAY 4 kärnig processor och ett NVIDIA kort.

XBOX360 samma sak där..BLURAY 4 prosessor...

BÅDA har GTA4 som kommer snart nu i vinter, samt kommer Age of conan till båda.
Detta kommer blir en väldig omstättning så PS3 är mucket bättre om man tänker efter...Wii är också bra med sensorer som kan röra sig sånt...

jag skulle ge en femma

Cya;)

Vad pratar du om?

Se vad droger gör...

Agree

Knarkat hela dagen vettu"*

*Finsk lefi brytning

Medlem
Skrivet av Zamuz:

ps3 är 7-kärnig

nope. 1-kärnig


signatur

Allvarligt talat!

Inaktiv
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Verdurakh:

jag fattar inte argumenten i stil med "ps3an är en multimedia masking, vill du ha spel kör en xbox360"

Ps3an är ju minst lika bra spelmaskin som en xbox360 och bra multimediamaskin med blueray.
Och jag har inte hittat något i onlinedelen att klaga på, allt är snabbt, smärtfritt och gratis.

det dem menar med att 360 är en spel maskin är att dem har tyngre exklusiva titlar och jävligt mycker mer spel..cirka 250 st spel + 100 arkad spel

Men det kan ju faktiskt bero på att PS3 inte har funnits så länge (och där får väll även priserna ta smällen)


signatur

Igår fick jag Tiberium i ögat, nu ser jag grönt...

Medlem

Grafikmässigt så är 360 bättre utan tvekan. PS3 har skarpare bild. Men XBOX har samtidigt bättre färger etc. Sen så ska man ju hålla utkik efter de spel som kommer till vardera konsol och sedan utgå efter dom


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Tricket är att ha alla konsoller - då är man garderad och redo för alla spelrelaterade eventualiteter. =D


signatur
Medlem
Skrivet av Exeron:

[color=red]Grafikmässigt så är 360 bättre utan tvekan. PS3 har skarpare bild. Men XBOX har samtidigt bättre färger etc. Sen så ska man ju hålla utkik efter de spel som kommer till vardera konsol och sedan utgå efter dom

[/color]
Lägg ner.
PS3 vs XBOX360 GTA 4
PS3 vs XBOX360 Cod4
PS3!!!!!!!!!

(Ville bara testa med färg sry)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Exeron:

[color=red]Grafikmässigt så är 360 bättre utan tvekan. PS3 har skarpare bild. Men XBOX har samtidigt bättre färger etc. Sen så ska man ju hålla utkik efter de spel som kommer till vardera konsol och sedan utgå efter dom

[/color]
Lägg ner.
PS3 vs XBOX360 GTA 4
PS3 vs XBOX360 Cod4
PS3!!!!!!!!!

(Ville bara testa med färg sry)

Att ens jämföra konsollerna på YouTube är värre än att skjuta sig själv i foten.

Den tredje filmen var fylld med stavfel, andra fel också plus att den är över ett år gammal. Nu finns också i stort sett allt som dom skröt med utom blu-ray på xboxen också.

Nej jag är inte en fanboi, blir bara irriterad på alla troll/fanbois som får för sig att spy ut en massa påhittad eller utdaterad information.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

En sak stör mig.

Xbox 360 och Playstation 3 är helt olika byggda.
Dom använder inte samma delar m.m

Varje konsol är väl bra på sitt sätt

Tycker inte om folk på youtube som sitter och bedömmer dosorna,hårddiskarna allt.

Man köper den konsolen som man tycker är bra och vill lira med sina polare med.

Alla konsoler är bra på sitt sätt
Det är väl inge att klaga på. Och dessutom finns det minst en Ps3 och Xbox 360 i varje hem nu för tiden. " Barnfamiljer ".

Hoppas verkligen att konsolerna går ihop och bygger en Mega " WiiStation360 "

/ Alex.

Medlem

Snälla, om ni ska visa jämförelsevideos, använd inte något ifrån Gametrailers. Har i princip sedan början inte gett en rättvis jämförelse.

Medlem

Tror att showerguy har rätt med att alla konsoler är bra på sitt sett precis som i Team Fortress 2.

Scout är bra på att ta Medics och är väldigt snabba medans Heavy är långsam men har en rejäl boost på 450 liv (150% heal).

Tänk samma grej med XBOX360 och PS3 så kommer allt gå mycket enklare. Tack för mig.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av iaken:
Skrivet av Zamuz:

ps3 är 7-kärnig

nope. 1-kärnig

heh nej den är utrustad med: 8 DSP-SPE kärnor där den 8'e är en reserv? men då 7 st i arbetsläge

Medlem

Ska vi göra upp på ett öppet fält ps3 folk och 360 folk sen slåss vi om saken våld e kul


signatur

Konsol is tha shite, pc naah crap

Medlem
Skrivet av tycke:

Ska vi göra upp på ett öppet fält ps3 folk och 360 folk sen slåss vi om saken våld e kul

Bor för långt ifrån varandra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av tycke:

Ska vi göra upp på ett öppet fält ps3 folk och 360 folk sen slåss vi om saken våld e kul

Ahaha det skulle bli en lätt fight för Xbox 360 laget

Playstation 3 har Blu-ray och folk köper filmer och blir tjocka x)

Nejmen skämt och sido

Microsoft = Mjukvara
Sony = Hårdvara

Alla är bra på sitt sätt

Medlem
Skrivet av tycke:

Ska vi göra upp på ett öppet fält ps3 folk och 360 folk sen slåss vi om saken våld e kul

Låter kul, blir lika pysmysig som en del "fotbollsfans" har det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Var, tid, regler?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

en liten notis bort ifrån spel or multimedia skulle väl vara att PS3 även har stöd för andra OS t.ex Linux (dock hittills utan 3d acceleration så vit jag vet) men för er som gillar att leka med sånt så kan det ju vara kul.

Medlem

http://www.gamespot.com/features/6191251/index.html?tag=topsl...

En uppdaterad jämnförelse på gamespot, om någon skulle vara intresserad. Orkade personligen inte ens kolla igenom det ;p

Skrivet av showerguy:
Skrivet av tycke:

Ska vi göra upp på ett öppet fält ps3 folk och 360 folk sen slåss vi om saken våld e kul

Ahaha det skulle bli en lätt fight för Xbox 360 laget

Playstation 3 har Blu-ray och folk köper filmer och blir tjocka x)

Nejmen skämt och sido

Men tänk om wii laget kommer då

123
Skriv svar