PS3 är et helvete?!!

Medlem
PS3 är et helvete?!!

Hej satt och spelade lite resident Evil 5 då hela skiten hänger och blir tvungen att starta om skiten. Nä rjag väll gjort det så börjar jag spela igen....OCH SKITEN HÄNGER SIG IGEN NÄR DET LADDAR!!! någon som haft det här problem ? Annars blir det fan att gnälla på mediamarkt om reparation ! Är det någon har erfarenhet av det här och kan ge lite tips om hur jag ska pressa dom :)?

MvH En bitter man i smålandsskogen n

Inaktiv
Skrivet av hicktor_91:

Hej satt och spelade lite resident Evil 5 då hela skiten hänger och blir tvungen att starta om skiten. Nä rjag väll gjort det så börjar jag spela igen....OCH SKITEN HÄNGER SIG IGEN NÄR DET LADDAR!!! någon som haft det här problem ? Annars blir det fan att gnälla på mediamarkt om reparation ! Är det någon har erfarenhet av det här och kan ge lite tips om hur jag ska pressa dom :)?

MvH En bitter man i smålandsskogen n

Kan vara ett måndagsexemplar av antingen ditt Playstation 3 eller spelet. Testa med ett annat spel, fungerar det då? Om det gör det så är det förmodligen ditt spel (Resident Evil 5) det är fel på. Om inte så har du ju garanti så bara att gå tillbaka dit där du köpte den och be dom byta in den mot en ny. Eftersom man inte lagar Playstation 3 så råder jag dig att spara allting du har på den på en extern lagringsenhet eftersom du kommer få ett nytt Playstation 3 om det nu visar sig att det är fel på den.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Hej satt och spelade lite resident Evil 5 då hela skiten hänger och blir tvungen att starta om skiten.

Låter som att installationsfilen är delvis korrupt. Gå till game data och ta bort hela filen och starta spelet igen. Allt kommer installeras igen och förhoppningsvis är det löst. Det kan också vara ditt savegame som är korrupt. Ta och kopiera det på en annan enhet/minneskort/usb sticka. Ta bort filen från save games mappen och lägg in den nya. Det har hjälpt mig en gång på ett spel.

Lycka till.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ja, min ps3 har hängt sig någon gång ibland... när jag spelar BF1943 så har hela bilden bara låst sig, bara å starta om ps3 å börja lira igen. Kanske hänt 5-6 ggr på 15 månader...


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Har haft mitt Playstation 3 i några år nu och det enda som har hänt är att den slutade läsa skivor så vi fick en ny. Men aldrig några frysningar eller fel i spelen.


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Har haft playstation 3 länge länge och bara haft problem med Assassins Creed, men det löste sej med första patchen som kom efter en dag eller två.

Medlem

Min tjej har haft sin PS3 i 2.5 år nu utan några problem. Används dagligt runt 4-6 timmar spel och en del filmer också.

Isåfall fick du en dålig PS3 eller så är det fel på spelskivan.

Hoppas det löser sig.

Medlem

Saken är den att jag har många problem låt mig skriva en klagolista ni gärna få läsa igenom.

1. Den låter sjukt mycket ibland.
2. Fallout 3 laggar som fan ibland (inte när man använder WATS) speciellt när man är innomhus.
3 Sen så är det demon på Resident Evil 5 som krånglar, spelet hänger sig som sagt i laddningsskärmen och när man trycker på PS knappen kommer menyn upp, men jag kan inget göra för det kommer inte upp några ikoner. Så blir tvungen att starta om allt.
4. Mitt sp3 blir varmt snabbt också.

Så var väll allt. Blir nog att köpa en xbox 360 snart:)

Men någon som vet om jag kan ringa till Mediamarkt och få det fixat? köpte det för 1,5 år sedan och garantin varade i 1 år. Är det lönt eller finns det någon reklameringsrätt angående ps3?

Medlem

Har haft problemet i bf bc några gånger typ 3-6 ggr.

Medlem

Om den står instängd i nått hörn kan det ju vara värme problem, och då får du nog dessa typer av problem.

Annars är det väl bara att kontakta Nordisk Film då det är dom som leverar i PS3an Sverige (Norden?).

Inaktiv

Jo, det är Nordisk Film som har hand om det i Sverige, ring och hör med dom. Har du bytt ut någonting på ditt Playstation 3? Hårddisk eller någonting?


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Verkar väldigt skummt. Flera av mina polare har haft sina ps3n sedan launch utan problem så du kanske fick en dålig version eller en med "kort livslängd".

Synd dock att du skulle skaffa en xbox360 istället för din ps3 med tanke på att den har mycket högre risk för fel än ps3n, har även hört att den ska låta bra mycket mer (ljud nivån dvs) än ps3n.

Men men, hoppas det går bra.

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Hej satt och spelade lite resident Evil 5 då hela skiten hänger och blir tvungen att starta om skiten. Nä rjag väll gjort det så börjar jag spela igen....OCH SKITEN HÄNGER SIG IGEN NÄR DET LADDAR!!! någon som haft det här problem ? Annars blir det fan att gnälla på mediamarkt om reparation ! Är det någon har erfarenhet av det här och kan ge lite tips om hur jag ska pressa dom :)?

MvH En bitter man i smålandsskogen n

Hade detta problem också så jag lämmnade in mitt och fick ett nyt8)

Medlem
Skrivet av zaturas:
Skrivet av hicktor_91:

Hej satt och spelade lite resident Evil 5 då hela skiten hänger och blir tvungen att starta om skiten. Nä rjag väll gjort det så börjar jag spela igen....OCH SKITEN HÄNGER SIG IGEN NÄR DET LADDAR!!! någon som haft det här problem ? Annars blir det fan att gnälla på mediamarkt om reparation ! Är det någon har erfarenhet av det här och kan ge lite tips om hur jag ska pressa dom :)?

MvH En bitter man i smålandsskogen n

Hade detta problem också så jag lämmnade in mitt och fick ett nyt8)

Uppskatar ditt svar så hade tänkt komma med lite fler jobbiga frågor;)

Hur lång tid efter du köpte ditt ps3 kontaktade du dom?

Vem kontaktade du sony/butiken eller något annat?

Fick du betala något?

Hur lång tid dog allt som allt?

tack på förhand!

Medlem

typ tre månad efter jag köpte det.
vet det fan hur det ska gå med ditt uttgångna garanti

Jag kontaktade butiken där jag köpte ps3 i allså ebgames

jag fick inte betala ett öre och jag fick en hadkontrol på köpet för jag lämande bara in ps3 och fick en helt nu låda med allt i

kommer inte i håg

Medlem

Låter som om du har haft otur med din maskin.
Om nu inget av dem andra tipsen hjälper.
Min 60gigare fungerar fortfarande fint.
Låser sig ibland, men det är oftast när jag surfar med den.
Så då gnäller jag på flash.

1
Skriv svar