PS3 - BF 3 Vs MW3 Vs CS:GO

Medlem
PS3 - BF 3 Vs MW3 Vs CS:GO

Ja vilket av följande spel nedan tror ni kommer stå som vinnare om 3 år när nyhetens behag har lagt sig? Jag hoppas starkt på att CS:GO kommer att ta den platsen för det är förmodligen det spelet som jag har saknat mest på PS3.

BF3 - Dice

MW3 - Activisions

CS:GO - Valve

Vilket spel tror ni på?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Vill självklart att BF3 AKA BC3 ska vinna.
men pga av att det finns fler casual en hc så vinner nog MW3


signatur

Rwa?

Medlem

BF3 lär bli bästa spelet men som Annanaz säger, Casual spelarna utnumrerar oss gamers som faktiskt bryr oss lite om kvaliten på våra spel.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Ja vilket av följande spel nedan tror ni kommer stå som vinnare om 3 år när nyhetens behag har lagt sig? Jag hoppas starkt på att CS:GO kommer att ta den platsen för det är förmodligen det spelet som jag har saknat mest på PS3.

BF3 - Dice

MW3 - Activisions

CS:GO - Valve

Vilket spel tror ni på?

Det är lite svårt att definiera vad du menar med "som vinnare". Jag tror MW3 kommer sälja mest, BF3 kommer anses vara det bästa spelet av åsiktspoliserna och CS:GO kommer ha störst andel tävlingsspelare på proffsnivå (dock inte på PS3).


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det är lite svårt att definiera vad du menar med "som vinnare". Jag tror MW3 kommer sälja mest, BF3 kommer anses vara det bästa spelet av åsiktspoliserna och CS:GO kommer ha störst andel tävlingsspelare på proffsnivå (dock inte på PS3).

Håller helt med dig. Som sagt det som är viktigt att notera är att "proffsnivån" för CS:GO kommer finnas på PC och inte alls i samma skala på konsolerna. Visst kommer vara bra spelare där som kallar sig för proffs men den stora organiserade kretsen är PC, och tack för det!

BF3 kommer kunna bli ett stort e-sport spel om de har "battlerecorder", spectators, och möjligheten att resetta en map när den e laddad samt förmågan att välja "unlock all features" (vilket inte kommer ske) så alla kan spela med allt. Gör EA/DICE detta så kommer BF3 bli ett jätte bra e-sports spel(12v12 PC)

MW3, vill inte ens spekulera i det eftersom det snackas om att det inte finns en server browser ens och att det e baserat på MW2s P2P spelande, vilket bara där e skit.

Och förlåt att jag verkar som en PC fanboy, men riktig e-sport skall spelas på PC av massor med anledningar några av dem som jag nämt här i denna post.

Och vem vinner för min del... BF3 men CS:GO beroende på hur bra det blir kan komma att ta upp otroligt mycket tid det med.

Medlem
Skrivet av Xtars:

BF3 kommer kunna bli ett stort e-sport spel om de har "battlerecorder", spectators, och möjligheten att resetta en map när den e laddad samt förmågan att välja "unlock all features" (vilket inte kommer ske) så alla kan spela med allt. Gör EA/DICE detta så kommer BF3 bli ett jätte bra e-sports spel(12v12 PC)

Det är bara att se på Bad Company 2 hur man inte ska göra. Jag hoppas DICE får ändan ur vagnen och bättrar sig. Det är fler stora internationella turneringar i CoD Black Ops än det är i Bad Company 2.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av xermalk:

BF3 lär bli bästa spelet men som Annanaz säger, Casual spelarna utnumrerar oss gamers som faktiskt bryr oss lite om kvaliten på våra spel.

Ursäkta men jag tycker ditt uttalande är ganska dåligt... Tycker man ett spel är kul då anser man att spelet har god "kvalite" oavsett om man är casual eller gamer.

Medlem
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av xermalk:

BF3 lär bli bästa spelet men som Annanaz säger, Casual spelarna utnumrerar oss gamers som faktiskt bryr oss lite om kvaliten på våra spel.

Ursäkta men jag tycker ditt uttalande är ganska dåligt... Tycker man ett spel är kul då anser man att spelet har god "kvalite" oavsett om man är casual eller gamer.

Det håller inte åsiktspoliserna med om!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det är lite svårt att definiera vad du menar med "som vinnare". Jag tror MW3 kommer sälja mest, BF3 kommer anses vara det bästa spelet av åsiktspoliserna och CS:GO kommer ha störst andel tävlingsspelare på proffsnivå (dock inte på PS3).

Jo det kan det väl kanske vara men jag tänkte mer på vilket spel som faktiskt av majoriteten av spelarna tycker var/är det bättre av dessa tre spelen. Jag tänkte också att efter 3 år så har folk fått lite distans till spelen och man kanske inte längre röstar med hjärtat utan istället med fakta,intryck osv. Till exempel om 3 år när det förhoppningsvis har kommit massvis med nya spel till PS3 så är det väl en tydlig pekpinne ifall något av spelen fortfarande har en stadig spelarbas och något av spelen kanske inte spelas av några alls.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av xermalk:

BF3 lär bli bästa spelet men som Annanaz säger, Casual spelarna utnumrerar oss gamers som faktiskt bryr oss lite om kvaliten på våra spel.

Ursäkta men jag tycker ditt uttalande är ganska dåligt... Tycker man ett spel är kul då anser man att spelet har god "kvalite" oavsett om man är casual eller gamer.

Nej bara för att man tycker ett spel är kul så tycker man det inte har god kvalite,
Du kanske är så men inte alla.
Ex Tycker jag att Shadow of the damned är ett förjävligt kul spel, dock riktigt B.

Dessutom så har COD ingen kvalite. dem mjölkar samma spel nu för 5:e året i rad.
Alla nya cod efter MW1 är bara som en mod. (Fakta) Oavsätt hur fanboy man e lr inte så går det inte att förneka.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Vill självklart att BF3 AKA BC3 ska vinna.
men pga av att det finns fler casual en hc så vinner nog MW3

Inget "also known as" med Battlefield 3... det är en helt annan serie i Battlefield universumet, precis some Heroes eller 1943... det är alltså inte Bad company 3.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Annanaz:

Vill självklart att BF3 AKA BC3 ska vinna.
men pga av att det finns fler casual en hc så vinner nog MW3

Inget "also known as" med Battlefield 3... det är en helt annan serie i Battlefield universumet, precis some Heroes eller 1943... det är alltså inte Bad company 3.

Enligt Alfan är det ett nytt BC med ett annat namn, men som sagt enligt alfan, så mycket kan komma att ändras till release


signatur

Rwa?

Medlem

Tror inte folk kommer spela på ps3an om 3år.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Tror inte folk kommer spela på ps3an om 3år.

Det sa folk om PS2:an också.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

inlägg kopierat från fz

Förra veckan tillkännagavs Counter-Strike: Global Offensive till Windows, Xbox 360 och Playstation 3. Med tanke på att Portal 2 är spelbart mellan pc och Playstation 3, är det inte helt oväntat att dylika tankar går att finna bakom pannbenen på Valve-folket när det kommer till CS: GO.

– Det är sannerligen vårat mål. Vi ville aldrig skapa de här "spelar-öarna." Du måste vara försiktig med kontrollskillnader, och säkerställa att du har det under kontroll, men, du vet, vi vill att spelare ska kunna spela som del av en community på vilken enhet de vill. Du vet, ibland är det kontraktbaserade, eller andra problem som gör det svårt, där någon, kanske en plattformsinnehavare inte vill att du gör det av någon anledning, men det är alltid vår preferens. Att låta kunder spela och bli del av en större community, sa Gabe Newell i en videointervju med PC Games.de under Gamescom.

I nuläget går det att utläsa att de helst vill att Steam och plattformsöverskridande gameplay ska vara möjligt mellan alla format, men att vissa saker sätter käppar i hjulen. Exempelvis Microsoft och Nintendo.

Intervjuer med Gabe är som vanligt väldigt intressanta, så här är länken till videointervjun. Snack om Dota 2, CS: GO och kort om Portal 2 utlovas.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

För min del är det BF3... men eftersom Valve vill att CS:GO skall bli multiplatform så kan CS:GO vinna "kriget"


signatur

"High life on low budget"

Medlem

CS - för stressigt och för mycket cp nördar som vet hur man skruvar kulor runt hörn. Blir nog samma i det nya.

CoD - Samma som ovan samt att det är ett ytterst själviskt spel, man bryr sig inte om laget, nummer ett är att döda döda döda fort som fasen. (inte bra)

BF - Well, lite långsamt, as bra teamkänsla, Känns mer som "krig" än som en arena. Extremt bra objektiv i multiplayer villket ger mycket taktiska möjligheter för lagspel.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Har sedan länge bokat BF3. Vem som "vinner" spelar ingen större roll för mig då dom andra titlarna inte intresserar mig alls.
Försäljningsmässigt kommer ingen slå MW3, skulle jag gissa på.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

hittade lite mer info om CS:GO ifall någon vill läsa lite, finns en video med som man kan kolla på

http://au.pc.ign.com/articles/119/1190745p1.html

nu även med stöd för mus och tangentbord till PS3


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Annanaz:

Vill självklart att BF3 AKA BC3 ska vinna.
men pga av att det finns fler casual en hc så vinner nog MW3

Inget "also known as" med Battlefield 3... det är en helt annan serie i Battlefield universumet, precis some Heroes eller 1943... det är alltså inte Bad company 3.

Enligt Alfan är det ett nytt BC med ett annat namn, men som sagt enligt alfan, så mycket kan komma att ändras till release

Nja det tror jag inte, stor chans att Battlefield Bad Company 3 kommer också om kanske 1-3 år. Det hoppas jag verkligen iaf. BC-serien är ju väldigt populär på konsol så säkert kommer BC3. BF3 är inte BC3 eftersom de är andra karaktärer i SP. Då BC3 kommer kmr det vara Bad Company karaktärerna.

Medlem
Skrivet av Moffabertel:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Annanaz:

Vill självklart att BF3 AKA BC3 ska vinna.
men pga av att det finns fler casual en hc så vinner nog MW3

Inget "also known as" med Battlefield 3... det är en helt annan serie i Battlefield universumet, precis some Heroes eller 1943... det är alltså inte Bad company 3.

Enligt Alfan är det ett nytt BC med ett annat namn, men som sagt enligt alfan, så mycket kan komma att ändras till release

Nja det tror jag inte, stor chans att Battlefield Bad Company 3 kommer också om kanske 1-3 år. Det hoppas jag verkligen iaf. BC-serien är ju väldigt populär på konsol så säkert kommer BC3. BF3 är inte BC3 eftersom de är andra karaktärer i SP. Då BC3 kommer kmr det vara Bad Company karaktärerna.

behöver du inte tro, men som sagt "Enligt Alfan"
Öh vem bryr sig om sp i ett sådanhär spel? jag snackade om själva gameplayn, inte storyn


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Xtars:
Skrivet av StrongBad:

Det är lite svårt att definiera vad du menar med "som vinnare". Jag tror MW3 kommer sälja mest, BF3 kommer anses vara det bästa spelet av åsiktspoliserna och CS:GO kommer ha störst andel tävlingsspelare på proffsnivå (dock inte på PS3).

Håller helt med dig. Som sagt det som är viktigt att notera är att "proffsnivån" för CS:GO kommer finnas på PC och inte alls i samma skala på konsolerna. Visst kommer vara bra spelare där som kallar sig för proffs men den stora organiserade kretsen är PC, och tack för det!

BF3 kommer kunna bli ett stort e-sport spel om de har "battlerecorder", spectators, och möjligheten att resetta en map när den e laddad samt förmågan att välja "unlock all features" (vilket inte kommer ske) så alla kan spela med allt. Gör EA/DICE detta så kommer BF3 bli ett jätte bra e-sports spel(12v12 PC)

MW3, vill inte ens spekulera i det eftersom det snackas om att det inte finns en server browser ens och att det e baserat på MW2s P2P spelande, vilket bara där e skit.

Och förlåt att jag verkar som en PC fanboy, men riktig e-sport skall spelas på PC av massor med anledningar några av dem som jag nämt här i denna post.

Och vem vinner för min del... BF3 men CS:GO beroende på hur bra det blir kan komma att ta upp otroligt mycket tid det med.

MEN vissa E-sport spel ÄR bättre på KONSOL, FIFA t.ex. spelas på Xbox 360 på E-sports turneringar, kanske även PS3. CO: GO skulle funka som E-sport spel på PS3, man kan ju använda mus+tangentbord utan EegleEye elr nån liknande adapter. Det kommer alltså vara samma accuracy på PS3, dessutom har alla PS3or samma hårdvara, vilket gör att matcher skulle bli 100% rättvisa. (iofs använder man ju samma slags datorer på e-sport på pc också.) Det jag vill säga är att det borde va fullt möjligt att ha E-sport på konsol.

Medlem

Det är tre helt olika typer av spel
varför jämföra?

Medlem

Så nu har BF3 & MW3 släppts och folk har börjat sätta sig in i spelen,, tror ni att CS:GO kan demolisera dessa två giganter?
Jag tror och jag hoppas det också.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Nu är det inte jättelångt kvar tills CS:GO släpps,, kommer bli underhållande tror jag. De fanns ju Counter-Strike på gamla goa X-Boxen men efter det har det varit dött på konsol fronten för CS, men som jag har längtat.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar