PS3 outsells xbox360 in North america

Medlem

^- Vi får se, jag tror bara detta är en reaktion av ett prisvärt paket som sakta kommer avta tills de tunga titlarna släpps.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Intressant? nej.. självklart? ja.. "Prissänkning" ftw!!

Det är intressant. Då det inte skett någon prissänkning i Europa, utan endast introduktionen av Starter Pack.

Att detta redan första veckan skjutit försäljningen i höjden är något man helt klart, utan att skämmas, kan höja på ögonbrynen för.

Notera mina situationstecken på prissänkning. 1 extra kontroll och 2 spel gör det mer prisvärt. så det är en prissänkning för konsolen in my eyes. Såklart folk köper som galning, för när 60gig versionen är slut så är denna "prissänkning" över. Det är ju bara för att sälja ut deras produkt som de ska utfasa för den nya 80gigs varianten -.-

80 gig... den lär väl bli ganska överfull med tiden.

är det så svårt.. dyrt att sätta in minst 200 gig i en konsoll ?

500 gigs hd till pc är ju inte dyra, så varför kostar en konsoll hd så mycke mer ?

för jag förmodar att dom snålar så mycke med hdn uttrymme för att den blir för dyr till en konsoll ?

Vrf inte stoppa in en egen jävla hårddisk isf?? Till skillnad från Microsoft så måste man inte köpa deras egna produkter, så vilka e det som är snåla?! Jusste tänkte väl det! Snälla tänk nästa gång innan du skriver.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

*Jianlian*

*Vrf inte stoppa in en egen jävla hårddisk isf?? Till skillnad från Microsoft så måste man inte köpa deras egna produkter, så vilka e det som är snåla?! Jusste tänkte väl det! Snälla tänk nästa gång innan du skriver. *

ässh ta det lugnt nu en smula.

jag tycker ms är snåla också. dom tar ju trots allt 1000 kr för en lös 20 gigs hd till 360

så du menar att man kan köpa en vanlig hd och sätta i sin ps3 om man är lite händig ?

isåfall hade jag ingen aning om det.

sorry att min okunskap gjorde dig arg Jianlian...
man förtjänade den utskällningen

Medlem

Vem som helst kan väldigt enkelt byta ut sin hårddisk mot valfri 2.5", i sin PS3.


signatur
Inaktiv

@ Drunken_Monkey_Boxer, vad tycker du om det här?? Tkr du fortfarande det e bättre med DVD-skivor ist för Blu-Ray??http://www.gamereactor.se/nyheter/11314/Mark+Rein+gillar+Blu-Ray/

@BangBomBang, som gullefjun sa. Svårare än så e det väl inte eller??


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^- Nej, jag gillar fortfarande inte formatet blu-ray även fast en dev på Epic gör det.

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

@ Drunken_Monkey_Boxer, vad tycker du om det här?? Tkr du fortfarande det e bättre med DVD-skivor ist för Blu-Ray??http://www.gamereactor.se/nyheter/11314/Mark+Rein+gillar+Blu-Ray/

@BangBomBang, som gullefjun sa. Svårare än så e det väl inte eller??

har ingen aning hur man byter hd på en ps3.

vart sitter hdn på en ps3 ?
sitter den under skalet då ryker väl garantin om man öppnar locket. eller sitter hdn som på 360 på utsidan ?

Medlem
Skrivet av Svangiis:

Visa mig att ps3 har bättre grafik ?

Försök hitta ett spel till 360n som är mer high-tech än Heavy Rain så är du duktig, de är på gränsen till att de är snyggare än Crysis, om de nu inte är de tom, beror väl lite på vad man tycker är snyggt, Crysis ser mer photorealistiskt ut medan Heavy Rain ser ut att vara Vray-renderad

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Svangiis:

Visa mig att ps3 har bättre grafik ?

Försök hitta ett spel till 360n som är mer high-tech än Heavy Rain så är du duktig, de är på gränsen till att de är snyggare än Crysis, om de nu inte är de tom, beror väl lite på vad man tycker är snyggt, Crysis ser mer photorealistiskt ut medan Heavy Rain ser ut att vara Vray-renderad

PS3 stödjer inte AA och HDR samtidigt, vilket hämmar en del.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

PS3 stödjer inte AA och HDR samtidigt, vilket hämmar en del.

sais who?
inkompetenta svenska programmerare eller officiel fakta från sony?

Medlem

^ MS sa att xboxen skulle kunna ha toy story grafik och sony sa förra generationen att ps2an används som styr system till distans robotar. Yup, tro på fakta från företagen som säljer konsolen.

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Zelaxe:

PS3 stödjer inte AA och HDR samtidigt, vilket hämmar en del.

sais who?
inkompetenta svenska programmerare eller officiel fakta från sony?

Troligtvis den förstnämnde...

Medlem

Tyvärr det sistnämda...

Jag skriver detta på en PSP, och kommer inom en kort tid införskaffa en PS3 och en ny mobil (Sony Ericsson), framtiden får utvisa om det blir en Sony Bravia som grädde på moset (Blä. Varför säger man så för? Och nej, jag är inte sponsrad).

Fanboy? Aldrig!

Medlem

http://www.fz.se/bloggar/johns_blogg/p=1205

Citat:

Jag fick fenomenet förklarat för mig av Jens på Starbreeze. Han berättade att på PS3 tvingades de välja mellan att använda HDR (dynamisk ljussättning) och antialiasing, då det inte gick att använda båda samtidigt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

ang PS3 grafik, läste nånstans att nästa splinter cell inte kommer till PS3 pga PS3 inte klarar av grafikkraven.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]ang PS3 grafik, läste nånstans att nästa splinter cell inte kommer till PS3 pga PS3 inte klarar av grafikkraven.

Det var till wii det inte skulle komma.

Inaktiv
Skrivet av fAkkfAcE:
Skrivet av Molotov:

ang PS3 grafik, läste nånstans att nästa splinter cell inte kommer till PS3 pga PS3 inte klarar av grafikkraven.

Det var till wii det inte skulle komma.

Inte till PS3 heller.
MS har exklusivitet på Conviction så det kommer bara till PC/360

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]ang PS3 grafik, läste nånstans att nästa splinter cell inte kommer till PS3 pga PS3 inte klarar av grafikkraven.

Skitsnack. Det är pågrund av pengar som SC:C inte kommer till något annat format.


signatur
Medlem

^- ungefär samma som heavenly sword och lair.. fylla blu-ray skivorna med 20 gig ljud och sen säga att andra konsoler inte palla med det är löjligt. Ungefär som i SC:C fall där jag tror devs sa att ps3an inte skulle klara av att skuggorna och ljuset. Nåt konstigt var det iallafall.

Medlem

Vad jag hörde så var det tydligen AI:n som inte skulle orkas med vilket är årets dummast uttalande.

Medlem

Att AI:n ska vara problemet är bara bullshit, alla vet att PS3an är och kommer förbli grymt mycket starkare på den fronten tack vare Cell. Att SC:C inte kommer till PS3 beror knappast på dålig hårdvara utan snarare antingen dåliga devs eller pengar.

Citat:

During E3 2007, Adam Sessler had interviewed Heavenly Sword Producer, Kyle Shubel, who had stated that they "could have 1000 characters on a screen, each running their own AI," and that it was "only possible on the PS3."

Är säkert inte helt sant men jag tror nog fan mer på de här än på Ubisoft.

Sen så är inte AA+HDR något problem för PS3 heller, finns spel som använder båda samtidigt.

Medlem

^- ubisoft är väl multiplat utvecklare medans Ninja Theory förtillfället gör spel exklusiva till ps3an denna generation plus att de blivit turned down en gång redan av MS(Har för mig att heavenly sword conceptet var till 360 från början?).

Varför tror du mer på ninja theory? För att de säger endast positiva saker om ps3an eller för att du tyckte Kung Fu Chaos var det hetaste spelet ever förra generationen?

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Vad jag hörde så var det tydligen AI:n som inte skulle orkas med vilket är årets dummast uttalande.

Om så är fallet så är det ju endast försäljar snack som allt annat.

Medlem

Det här med format, antingen så har företaget inte resurser eller kunskap om de andra formaten för att porta det. Kolla vad utvecklarna sa om "The darkness". Och saken är det att utvecklarna gärna släpper multi-plat. Men i vissa fall skulle nog spelen få ganska dåligt med feedback då är Ps3 release kräver lite mer än övriga konsoller. "The Darkness" är ett lysande exemplar, spelet ser bättre ut till Xbox 360 än till Ps3, inte för att Ps3´n kan leverera kraften som krävs utan för att tillverkarna inte har kunskap nog om hur Ps3 fungerar.
Och spelet fick ju en viss framgång till Xbox 360, spelet vart snyggt och välgjort. Men hade exakt samma version av spelet släppts till Ps3 exklusivt, samma grafik och allt så hade personer klaga på det. Grafiken är inte bra för Ps3 osv.

Så vad menar jag igentligen med den här luddiga posten?
Jo! : Vissa utvecklare drar sig än så länge för att släppa multi-plat, alltså 360 och Ps3, för att det krävs det lilla extra för att bli en framgång till Ps3.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Sen så är inte AA+HDR något problem för PS3 heller, finns spel som använder båda samtidigt.

I PS3 sitter ett nvidia kort från 7 serien som inte klarar detta...

http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237

Medlem

http://ps3.ign.com/articles/690/690241p1.html

http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?t=9374

Tydligen ska man kunna få fram HDR och AA i samma scen, dock kräver det mer arbete än på 360 där man kan plocka fram det relativt enkelt.
Och detta Hdr ljus ska tydligen va bättre än va vi brukar se i spelen idag.

"More graphically impressive games than ever on their way to PS3" - Textures require only two SPEs "

http://www.n4g.com/News-61628.aspx


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

Nu är ju tråden obsolet, eftersom det visade sig att ps3 aldrig sålde mer än 360, nu när de riktiga siffrorna kommit in från NPD.
Så... ja... 8 sidor tjat för ingenting.

Inaktiv

har väl inget med denna tråd att göra direkt.
men den xbox 360 elite man köpte 24 augusti har tillverknings datum 2007-07-08
bara drygt 1 månad gammal.

man undrar om elite kommer få xbox att sälja ännu mer.
finns nog en del som vill ha hdmi på sin 360 och 120 gigs hd.

+ att den elite jag har är mycke tystare och svalare än en sågverks premium

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

har väl inget med denna tråd att göra direkt.
men den xbox 360 elite man köpte 24 augusti har tillverknings datum 2007-07-08
bara drygt 1 månad gammal.

man undrar om elite kommer få xbox att sälja ännu mer.
finns nog en del som vill ha hdmi på sin 360 och 120 gigs hd.

+ att den elite jag har är mycke tystare och svalare än en sågverks premium

Hur mycket i jämförelse med ps3?

Osar det kvalité från den:p?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

min och polarns elite är lika tyst som en ps3.
och det är absolut ingen överdrift.

det är en jäkla fin maskin elite.

och nu när man kör med hdmi blir det ännu bättre bild

Skriv svar