PS3 Virus angrepp från internet?

Medlem
PS3 Virus angrepp från internet?

Som topicen lyder!
Jo PS3 internet stöder alla sidor etc, Men jag har en fråga!

Virus säkerheten?
Har PS3:an Antivirus?
Eller är PS3:an helt immun?
Hur är det hela grejen?
Föklara plz

Annat fråga, När man kopplar in internet, använder man sig av sin bredband eller adsl och kopplar in internet sladden in i PS3 och skriver in nr. för IP och DNS?

Tack för svaren!

Inaktiv

Koppla in sladd eller använde trådlöst, sedan skriver du bara in din information såsom DNS osv. Mycket simpelt.

Angående det där med virus så har jag faktiskt inte en aning. PS3an har ju inget OS så jag antar att det inte bör vara någon större fara. Osäker dock.

Medlem

Linux är väll ett OS eller?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jo det är sant, men vem är dum nog att installera det?

Medlem
Skrivet av Kibb:

Jo det är sant, men vem är dum nog att installera det?

Nä det är klart, Linuxstödet är ju inte alls den stora behållningen med Ps3:an...

Och du får ju inte virus av att surfa på internet. Det är ju först när du (eller din kassa webläsare) börjar ladda ner och exekvera saker som det går åt skogen.

Medlem

Om man kan ordna så mobiler kan få virus tror jag PS3 också kan få det. Min åsikt alltså.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Men kan man ladda ned fildelnings program på PS3?
Torrents, DC++ etc?

Medlem
Skrivet av Timotheus:

Men kan man ladda ned fildelnings program på PS3?
Torrents, DC++ etc?

Nej.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nä man kan inte få virus eller spyware på sin ps3a

Medlem

Mja, kan kan man väl. Om ni inte har sett det så finns det nån sorts antivirusskydd i ps3ans webbläsare. Kolla bland menyerna i webbläsaren så hittar ni det.

Inaktiv

Vem skulle utveckla ett virus till en ps3a ?
Tror nog att det inte finns alls faktiskt.


signatur

Just because i don't care doesn't means i don't understand

Medlem

Det finns såvitt jag vet inget hemmaskrivet program som går att köra på ps3, INGET.
Om nån hade en väg att köra kod på den så skulle det troligen leda till att folk kunde köra backups på maskinen

EDIT: Givetvis gäller inte samma sak om man har installerat linux på den, linuxdistron kan ju mycket väl ha en lucka som en virusmakare kan nyttja. Men ps3ans grundoperativ är i dagsläget inte sårbart.

Medlem

alltså läst igenom inläggen och ingen verkar veta att ps3's XMB är linuxkärna = samma virus som till linux

så när ett nytt virus till linux kommer (mycket liten chans) så kommer det troligen också fungera perfekt till xmb.

Men som dom mesta vet är linuxkärnan teoretisk sett vattentät


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Timotheus:

Men kan man ladda ned fildelnings program på PS3?
Torrents, DC++ etc?

Nej.

jo det går visst det, fast inte på självaste XMB men på ps3 med linux går det.

Medlem
Skrivet av jak2fan:

Vem skulle utveckla ett virus till en ps3a ?
Tror nog att det inte finns alls faktiskt.

Tror nog det finns folk som skulle vilja komma åt alla kreditkortsnummer som folk skriver in för å köpa grejer från playstationstore osv.
Och så finns det ju alltid idioter som bara tycker om att förstöra för att visa att dom kan.

Medlem

Kan man få hackare in på sin ps3a så att dom snor online kontot så är väll sannolikheten att man kan få virus lika stor ?

Elr så är jag väll ensam om den åsikten:P

1
Skriv svar