PS4 - Brainstorm Tråden

Medlem
PS4 - Brainstorm Tråden

Tänkte vi borde ha en tråd angående PS4. Här kan vi skriva om saker/funktioner som vi tycker att PS4:an borde utrustas med.
Det kan vara något som finns på PS3:an men som inte fungerar helt ypperligt och som skulle kunna förbättras.
Eller kanske en funktion som inte existerar idag men som hade varit trevligt att ha.
Ja du bestämmer själv vad du vill skriva men håll dig inom rim & rason.

Alltså inga inbyggda brödrostar eller vattenkokar ideer nu.

MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Låta någon annan ta hand om webbläsaren, exempelvis Opera!

Medlem

Nytt UI, e riktigt trött på XMediaBar

Medlem

3.5 mm-intag för headset!!!!

Medlem
Skrivet av Jozo:

3.5 mm-intag för headset!!!!

ja hur fan kunde de missa de på PS3:an,, idioter


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av laddarn:

Nytt UI, e riktigt trött på XMediaBar

ja den är fasen helt mal-placerad,, men jag gillar att man har möjlighet att göra egna teman. Det tycker jag är ett STORT plus i kanten.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Bakåtkompabilitet sätter jag nog högst på funktion önskelistan helst till alla tidigare konsoler men absolut krav på 100% kompabilitet med PS3 spel.

Något annat trevligt skulle nog vara inbyggd PlayTV som fanns som tillbehör till PS3 (dock att det skulle funka även här i sverige)

Medlem

Cross-game voicechat
PC headset kompatibel
Möjlighet att titta på betaltv (Viasat, Boxer etc) genom antingen tillbehör eller aktivering(ar).
Universalt stöd för mus och tangentbord i spel (i ALLA spel, inte bara som utvecklarna väljer att ha)


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

konstant 60fps 1080p+ (UHD?)
trådlöst wifi 150mbit+ , har 40g ps3an och den verkar ju ha på sin höjd 10mbit trådlöst vilket är lite synd när man som jag ville streama film från dator till ps3.. fast det finns väl inga tvivel på att den inte kommer att ha.


signatur
Medlem

Ny design på handkontrollen.
Kunna mappa om kontrollerna på alla knappar i alla spel.

Medlem

60fps i alla spel o inte 30!
Bättre bluray spelare!
Bättre webbläsare!
Störe handkontroller, nått liknande 360!
Kanske stöd för spotify o msn?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Jozo:

3.5 mm-intag för headset!!!!

Finns ju på dom flesta TV-apparaterna. Om uttaget kombineras med ett uttag för mikrofon så kan jag dock hålla med dig om att det är ett måste

För övrigt så vill jag se följande:
801.11ac
Uppföljaren till Blu-ray (1TB per skiva om jag inte minns fel)
Bakåtkompatibilitet
Samma frihet som PS3 hade från början
Bättre plug and play stöd

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Störe handkontroller, nått liknande 360!
Kanske stöd för msn?

Du menar att nya ps ska vara som xbox ?


signatur
Medlem

Det här är mina idéer. Jag vet det är lite mycket att läsa.

Föreställ dig ett Playstaion 4 som liknar mycket Wii U men i själva verket är den inte i närheten samma konsol. Min idé är ( Som jag tror Sony är ungefär inne på samma spår.) att nästa generationens mjukvara är baserad i grunden på Open scource systemet Android likt PS Vita. Och i å med den patenten som togs 2010 som liknade en kontroll med en touuch screen skärm http://www.vg247.com/2012/02/04/sony-patent-depic
ts-what-appears-to-be-a-controller-similar-to-wii
-u/
. Om man nu använder sig av android så är möjligheterna imprensip oändliga. Föreställ dig nu en konsol baserad på Android med en sådan kontroll. Min tanke är som likt Wii U så kan man använda den till att spela på när någon annan vill titta på tv eller använda den för mini-games som chess, fia med knuff m.m. Men om vi nu tänker ännu längre, tänk dig att du med denna kontrollen kan styra din konsol och alla dess menyer via inbyggd bluetooth exempelvis, tänk dig hur snabbt du skulle kunna navigera i menyerna med den kraften som PS3 har idag tänk dig då vilken kraft PS4 kommer ha, tänk dig att sitta och titta på DVD filmer, blu-ray filmer, HVD filmer direkt på denna kontrollen som tar emot data direkt via bluetooth, tänk dig en webbläsare som exempelvis firefox att sitta i soffan en lördagskväll mysa med familjen och använda facebook eller kolla nyheterna, tänk dig Små billiga doser som man pluggar in i kontakten i väggen "Bluetooth extender made for PS4, tänk dig att på morgonen sätta dig vid köksbordet och drcka kaffe och säga "nä jag skiter i att gå ut och hämta tidningen i all den här snön jag läser den på internet istället". Men om vi nu tar det här ännu längre då vad händer då, jo då tänker jag Sonys egna "Sony app market" Där folk kan ladda upp sina egna hemmasnickrade appar (Dock så blir det ju ett tvång att anställa folk som undersöker koden i alla appar) och slutligen så tänker jag då att de som vill ta betalt för sina appar inte ska få sälja dom helt gratis på "Sony app market" utan att Sony tar låt säg 10-15 procent av varje exemplar som säljs, vilket skulle rädda en del av sonys eknomiska problem. Kontrollen i säg behöver inte vara så dyr att tillverka då dens funktion är att ta emot och sända data och även att spela upp det högupplösta materialet som vi kommer att få se i kommande generationer. Om vi nu sammanfattar allt det här så är det: Spela Full HD-spel på kontrollen, spela upp media som musik och filmer, använda Sony app market för att köpa och ladda hem gratis appa som som sedan Sony tar en del av profit från, använda webbläsare för att kolla facebook, tidningen m.m. Nu är det här inte bara en spel-konsol längre utan ett helt entertainment sytem, man skulle likväl kunna kalla det "Sony Entertainment System" (SES).

Medlem

Self-destruct knapp?

Medlem

Jag hade gillat ifall alla multiplayer spel hade en text chatt så man kunde skriva lite sura kommentarer mellan varje runda/match


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Fler mediacenter funktioner.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag hade gillat ifall alla multiplayer spel hade en text chatt så man kunde skriva lite sura kommentarer mellan varje runda/match

Mycket möjligt att det kommer att gå, då jag läste på vg247 ena dan att sony hade tagit patent på en sak med en touchscreen som såg ut att vara en spelkontroll och andra dan såg jag på ign ett rykte om att microsoft nästa xbox kommer ha en touchkontroll. Vilket innebär att då kan man ju chatta på touchskärmen.

Medlem

som laxan95 verkar vara inne på...
i princip en ps vita som handkontroll (fast mer ergonomisk) samt ett vidunder till hårdvarupaket som själva konsollen.

dock undrar jag om inte nästa generation blir då vi börjar kunna uppgradera hårdvaran i våra konsoller?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

som laxan95 verkar vara inne på...
i princip en ps vita som handkontroll (fast mer ergonomisk) samt ett vidunder till hårdvarupaket som själva konsollen.

dock undrar jag om inte nästa generation blir då vi börjar kunna uppgradera hårdvaran i våra konsoller?

Kommer aldrig hända att vi kommer få uppgradera så mycket mera. Vi kommer fortsättningsvis få fortsätta byta ut hårddiskar och möjligen nytt kommer vara att man får byta ut ram-minne men det kommer då förmodligen vara tvunget att ha exakt samma hastighet som i det orginala. Varför?, är för att det utvecklarna gör är att specificera sig på just den hårdvaran konsolerna använder och maxa ut den på alla sätt och vis. Titta bara på Naughty Dog vad dom gjorde, de använder en del av processorn i ps3:an för att utföra en del grafiska uträkningar.

Medlem

Bättre stöd för 3e parts kontroller och liknande så man inte är tvungen att använda sig av Sonys kontroller. På en bil kan man minsann byta ratten om man skulle vilja det.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Bättre stöd för 3e parts kontroller och liknande så man inte är tvungen att använda sig av Sonys kontroller. På en bil kan man minsann byta ratten om man skulle vilja det.

Håller med här.

Även om jag vill passa på att nämna att sonys nuvarande handkontroll sitter som gjuten i mina händer. Hoppas att den fortsätter se likadan ut


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

En PS4 med integrerad förstärkare/reciver hade inte varit fyskam, jag lyssnar ju mycket på musik och hade gillat detta. Men visst jag fattar ju att den förmodligen hade blivit skitdyr isåfall.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar