PSN Varför så dåligt?

Medlem
PSN Varför så dåligt?

Hej kära FZ'are!

Jag vet inte precis mycket om forum kulturen här då jag mest läser nyheterna endast här, kanske blyg? Nä bra väldigt dålig på detta Så iaf, ursäkta om jag bryter mot någon etik här men!

Jo, PSN, vad händer egentligen? DLC som är försenat, spel som kommer upp väldigt sent, veckor ibland, omöjligt att kolla igenom gamla PS1/2 klassiker(Vitan visar alla PS1 klassiker), även på webstoren. Noll förklaringar, noll kommunikation Ingen journalist som frågat någonstans? Googlat runt, försökt hitta svar, även snokat igenom forumen på PS EU och sett att fler har tagit upp detta problem men ingen får något svar.
Väldigt dåligt utav Sony
Så frågan är om någon här kanske vet vem man ska höra av sig till för att klaga på riktigt? Kanske ett brev som man gjorde under Klubb Nintendo tiden

Medlem
Skrivet av Rildiz:

Hej kära FZ'are!

Jag vet inte precis mycket om forum kulturen här då jag mest läser nyheterna endast här, kanske blyg? Nä bra väldigt dålig på detta Så iaf, ursäkta om jag bryter mot någon etik här men!

Jo, PSN, vad händer egentligen? DLC som är försenat, spel som kommer upp väldigt sent, veckor ibland, omöjligt att kolla igenom gamla PS1/2 klassiker(Vitan visar alla PS1 klassiker), även på webstoren. Noll förklaringar, noll kommunikation Ingen journalist som frågat någonstans? Googlat runt, försökt hitta svar, även snokat igenom forumen på PS EU och sett att fler har tagit upp detta problem men ingen får något svar.
Väldigt dåligt utav Sony
Så frågan är om någon här kanske vet vem man ska höra av sig till för att klaga på riktigt? Kanske ett brev som man gjorde under Klubb Nintendo tiden

Spel som kommer upp sent? Vad jag vet så kommer alla spel som finns på pre order upp vid release och pre load någon dag eller dagar före.

Använder du dig av PSN på datorn eller på konsolen? Webbutiken är mycket bättre än den på konsolen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Väldigt många spel som aldrig är på pre order Men dom har ett satt datum.
Använder både webstoren och på PS3/4/Vita

Medlem

Får erkänna att jag inte är riktigt med på noterna angående vad du är missnöjd över?

Men om det gäller att spel och DLC ofta är sent ute i EU i jämförelse med US så har jag förståt det så att det beror mycket på att det tar tid för spel och DLC i EU att gå igenom alla länders olika censur lagar och system för åldersmärkning.

Medlem

Ah nej, jag är nöjd överlag men det finns ett par, eller flera utvecklare som sätter datum för att släppa sina spel för att sen backa för enligt dom så är det "tekniska problem" på PSN.

Atelier spelen tex har blivit försenade hela tiden, dlc till dom med.(endast dom senaste)
Problem med Dynasty Warriors spelen
Till och med Square Enix hade problem med PSN och det var tydligen på "PSN tekniska" sida.
PS1/2 platformarna togs bort.
Till och med indie devs som får hjälp av PSN teamet har problem med att få det att funka :/
Jag vet inte varför det har varit så här från stund till stund under alla år men det verkar vara väldigt få som klagar..kanske för det bara är nische spelen som inte är så poppis som det märks på?

jkw
Medlem

Förstår vad du menar. Jag förstår inte varför de inte aktiverar hela PSN-store. Det enda man kan köpa är grejer till PS4. Men tänk om jag vill köpa spel till grabbens PS3 eller kanske till Vita om jag skaffar en sådan?

Det jag måste göra varje gång det kommer nya lir på PSN+ är att gå in via datorn och klicka mig fram till butiken för att där igenom "köpa" allt som är gratis. Sedan kan grabben ladda ner på PS3, jag på PS4 och sedan i framtiden till PS Vita/PS TV.

Sjukt segt är det när man har en butik på konsollen som är näst intill värdelös.

Medlem

det ända spelet jag kan komma o tänka på just nu som inte ens kom till ps store var CS GO iallafall här i EU

Medlem

Jag säger inte att spelen inte kommer utan att dom bryter datum. Detta är mindre spel som förmodligen inte är prioriterade om det skulle bli "tekniska problem".
Om man luskar runt på PSN Generals i PS forumet så är det flera som klagar på samma problem som mig(Playstation EU forumet). Dom verkar inte få mycket till svar dom heller dock

Medlem
Skrivet av Rildiz:

Jag säger inte att spelen inte kommer utan att dom bryter datum. Detta är mindre spel som förmodligen inte är prioriterade om det skulle bli "tekniska problem".
Om man luskar runt på PSN Generals i PS forumet så är det flera som klagar på samma problem som mig(Playstation EU forumet). Dom verkar inte få mycket till svar dom heller dock

Känns som att du svarat på din egen fråga där. Får PSN tekniska problem prioriteras såklart saker i ordning, skulle gissa på att det är något liknande:
1. Problem med PSN-nätverket
2. Problem med butiken.
3. Problem med egenutvecklade spel.
4. Problem med storspel.
5. Problem med mindre populära spel.

Inget konstigt med det, saker måste göras i ordning och att spel försenas till PSN är inte alltid Sony's fel. Det kan vara så att utvecklaren skickat in spelet för sent till granskning, att något fel uppdagas av Sony som måste korrigeras innan släpp/ny granskning.

Medlem

Jo men vi hör endast detta om SCEE inte SCEA
Vi får aldrig någon förklaring, varför tog dom bort 2 platformar tex? PS1/2. Spelen finns där men omöjligt att sortera upp när man söker efter dom.

Förmodligen så ja, du har rätt jag funderade mest på om någon visste mer.

Medlem

PSN store fungerar bedrövligt illa på ps3 kan jag tycka. Tar ett sekel och ladda den och sedan att bläddra runt i den är ju ett kapitel för sig med laddningstider och konstiga svårhanterliga menyer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar