Red Dead Redemption-tråden

Medlem
Skrivet av Qvisten:

De får du tillgång till efter vissa quester som du måste ha gjort så låses de upp.

Jag vet, men dom finns inte ens i Outfit menyn, så dom har inte ens låsts upp där, vilket var vad jag menade.

Medlem
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Qvisten:

De får du tillgång till efter vissa quester som du måste ha gjort så låses de upp.

Jag vet, men dom finns inte ens i Outfit menyn, så dom har inte ens låsts upp där, vilket var vad jag menade.

har samma problem fast med Deadly assassin outfit finns inte ens i outfit menyn... :S o detta är på min första save.

Medlem

Säker nått enkelt strul. Skicka iväg ett mail till rockstars support så tror jag de fixar det.

Medlem

Jag har slösat bort 3 timmar nu genom att bara sitta och spela Liars Dice! Helt sanslöst vad kul minispelen är

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har slösat bort 3 timmar nu genom att bara sitta och spela Liars Dice! Helt sanslöst vad kul minispelen är

Håller med! Själv har jag spenderat väldigt mycket tid att spela poker, har förlorat en hel del pengar där också xD

Medlem

Verkar vara många som har problem med Deadly Assassin outfit. Mo van Barr dyker helt enkelt inte upp som bounty i Armadillo.

Förövrigt är spelet galet kul. Ska ge mig på mp nån dag, men just nu håller storyn mig i ett järngrepp.
Så vem bryr sig om Assassin dräkten, man vinner lätt ändå.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag har klarat av spelet, men har fortfarande inte låst upp Deadly assassin. Han dyker som sagt inte upp på Wanted-lapparna.
Det är en bugg som R* bekräftat att de arbetar på att fixa.

Jag har inte rört MP än, hade tänk att få 100% först, men ni kan ju skicka en inbjudan om ni vill så kan jag hoppa in!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har klarat av spelet, men har fortfarande inte låst upp Deadly assassin. Han dyker som sagt inte upp på Wanted-lapparna.
Det är en bugg som R* bekräftat att de arbetar på att fixa.

Jag har inte rört MP än, hade tänk att få 100% först, men ni kan ju skicka en inbjudan om ni vill så kan jag hoppa in!

Kul ja kan inte ens se dräkten i mina outfits

Medlem

Hade samma problem med Mo Van Barr. Fick aldrig upp honom på Wanted-lappen. Men så "trackade" jag outfitten och då dök han upp nästan direkt. Stod och hängde i Armadillo i några minuter, sen kom den upp.

Medlem

ni som spelar på PS3, vilket jag antar att alla i denna tråd gör, hur är frameraten på spelet ? nu vill jag inte ha något svar som "det är lugnt" eller sånt.

jag är oerhört petig med framerates i spel och kan ibland kvida när något spel droppar i fps. så om frameraten till 75-80% är okej så kommer jag nog köpa till ps3an, bara för att få möjlighet till multiplayer.

Medlem

Den är bättre än GTA IV, men ibland så kan den sjunka när man vänder om kameran snabbt eller liknande. Men det är inte ofta det händer, så köp det!

Ses online!

Medlem

blir nog ett köp trots allt. frågan är bara när, spelet verkar gå åt som smör i solsken. jag vill vänta lite innan jag köper det. får se hur läger står med webhallen imorgon.

EDIT: då jag såg "Fler än 50st" går ner till 18st exemplar på typ en timma så vart jag lite fundersam. så jag beställde det=) SEE YA ONLINE BIATCHES.
btw,

PSN : fetoll

så kan vi lira nångång.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

blir nog ett köp trots allt. frågan är bara när, spelet verkar gå åt som smör i solsken. jag vill vänta lite innan jag köper det. får se hur läger står med webhallen imorgon.

EDIT: då jag såg "Fler än 50st" går ner till 18st exemplar på typ en timma så vart jag lite fundersam. så jag beställde det=) SEE YA ONLINE BIATCHES.
btw,

PSN : fetoll

så kan vi lira nångång.

Jag är lätt på MP!, angående din fråga så droppar framraten bara för mig när du entrar städer.. men ja försöker att rida sakta in då droppar den inte lika mycket! annars flyter de på bra, vill även nämna att folk säger att de e mycket mer pop-ups i ps3 versionen och de kan ja inte hålla med får knappt några terrain pop ups :S

Medlem

Fan också!

Jag höll på att låsa upp US marshal-uniformen (Klara av alla amerikanska gömställen inom 24 timmar) och var vid det sista stället. Då råkar jag ut för den första buggen under hela min speltid. Jag skulle ta skydd bakom en sten när jag helt plötsligt befann mig 50 meter uppe i luften och föll ner och dog...

Någon annan som har råkat ut för någon lustig bugg?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Fan också!

Jag höll på att låsa upp US marshal-uniformen (Klara av alla amerikanska gömställen inom 24 timmar) och var vid det sista stället. Då råkar jag ut för den första buggen under hela min speltid. Jag skulle ta skydd bakom en sten när jag helt plötsligt befann mig 50 meter uppe i luften och föll ner och dog...

Någon annan som har råkat ut för någon lustig bugg?

Tycker synd om dig men måste säga att spelet är extremet buggigt på vissa ställen som dom inte har haft nog med tid eller så har dom bara struntat i de för såna buggar går inte att missa

Medlem

Singelplayer är riktigt bra och har en härlig atmosfär. Men multi är en katastrof, hur dåligt som helst. Förhoppningsvis så kan det bli kul om man spelar co-op. Funnx och jozo får ta och spela med mig någon dag!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Singelplayer är riktigt bra och har en härlig atmosfär. Men multi är en katastrof, hur dåligt som helst. Förhoppningsvis så kan det bli kul om man spelar co-op. Funnx och jozo får ta och spela med mig någon dag!

haha katastrof kan du inte aima :)? de e juh ba dra headshot, och ja förstår mig inte på folk som inte utnjyuttar '' Dead eye '' hur Overpowered som helst

Medlem

Sådär nu fick jag mitt ex idag från spelbutiken blir och lira lite sp först men sedan blir det multi!

Medlem

Är det jag som inte riktigt fattar hur man gör eller är servrarna väldigt tomma?

Så fort jag väljer Free-Roam i multiplayer så är jag alltid eller oftast helt ensam i början. Spelar någon timma, så kommer nån snubbe in, men som försvinner lika snabbt igen. Så jag får köra gang-hideouts helt själv och levla på det sättet.

Klarade för övrigt klart SP-delen igår. Fyfan vilken upplevelse! Helt jävla underbart spel.

Men som sagt, nu vill man ju lira lite MP också och det hade ju inte skadat om där var mer än två personer på servrarna...

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Är det jag som inte riktigt fattar hur man gör eller är servrarna väldigt tomma?

Så fort jag väljer Free-Roam i multiplayer så är jag alltid eller oftast helt ensam i början. Spelar någon timma, så kommer nån snubbe in, men som försvinner lika snabbt igen. Så jag får köra gang-hideouts helt själv och levla på det sättet.

Klarade för övrigt klart SP-delen igår. Fyfan vilken upplevelse! Helt jävla underbart spel.

Men som sagt, nu vill man ju lira lite MP också och det hade ju inte skadat om där var mer än två personer på servrarna...

Har upplevt samma sak men som sagt önskar ja bara kunde gå fram till rockstar o säga men man kan ju inte yttra sig på nåt sätt.. har även sett att dom nästan e aldrig tomma på xbox versionen iallfall när man kollar streams osv, väldigt dålig port av spelet kan ja klaga på? eller så är ps3 communitin väldigt liten jämfört med xbox

Medlem

Kan man spela miniaktiviteterna med riktiga människor online? Såsom Liars Dice och poker?

Jag har ännu inte testat onlineläget, så jag kan inte uttala mig om det är svårt att hitta folk.

Medlem

Hej alla, jag ägnar mig just nu åt skattsökande i spelet. Är på level 6 eller 7 som treasure hunter, och kartan visar

en klippa som är formad som en tunnel

vari skatten ska ligga. Någon vänlig själ som kan hitta en bild på RDR-kartan och markera ut det stället?

Medlem

über_alles,

kolla ungefär vid Oja del diablo längst ner i Mexiko! PS, det är ingen grotta!

Medlem
Skrivet av FunnX:
Skrivet av Eschricht:

Är det jag som inte riktigt fattar hur man gör eller är servrarna väldigt tomma?

Så fort jag väljer Free-Roam i multiplayer så är jag alltid eller oftast helt ensam i början. Spelar någon timma, så kommer nån snubbe in, men som försvinner lika snabbt igen. Så jag får köra gang-hideouts helt själv och levla på det sättet.

Klarade för övrigt klart SP-delen igår. Fyfan vilken upplevelse! Helt jävla underbart spel.

Men som sagt, nu vill man ju lira lite MP också och det hade ju inte skadat om där var mer än två personer på servrarna...

Har upplevt samma sak men som sagt önskar ja bara kunde gå fram till rockstar o säga men man kan ju inte yttra sig på nåt sätt.. har även sett att dom nästan e aldrig tomma på xbox versionen iallfall när man kollar streams osv, väldigt dålig port av spelet kan ja klaga på? eller så är ps3 communitin väldigt liten jämfört med xbox

Jag undrar ifall det kan vara routern som spökar också. Jag menar, spelet har ju sålt som smör i solsken bara här i sverige, även till PS3. Fler än 2-3 personer bör ju finnas i servrarna.

Har precis skaffat en ny router och har inte öppnat några portar eller liknande, så jag ska kolla upp det imorgon eller nått.

Medlem

Tack Jozo, men jag hittade den själv innan jag såg ditt inlägg av en ren slump, det där stället hade jag ju ridit igenom flera gånger förut! Typiskt att det alltid är på det viset

För övrigt har jag en annan fråga som berör Treasure hunter, fast Outfiten. Jag har alla punkter avklarade förutom en, där man ska

"make a profit by playing black jack in (ställets namn)"

. Jag satt mer än 45 minuter i det minispelet, till slut gav jag upp. Den här frågan berör väl egentligen alla som har vunnit en black jack sit-down och jag undrar hur ni bär er åt. Jag tycker att jag har provat det mesta, kört double down, splittat korten för chans till högre vinst, men även när det går bra så tar det ändå en evighet.

Hur göra? Någon som klarat av black jack på hyfsat snabb tid som vet hur man ska bära sig åt?

Medlem

Det är bara att få ihop över 200 marker, så, så fort du får 201 marker är det bara att dra sig ur! man börjar med 200 så satsa typ 2 och vinn= klart!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är bara att få ihop över 200 marker, så, så fort du får 201 marker är det bara att dra sig ur! man börjar med 200 så satsa typ 2 och vinn= klart!

Fan vad värt! Tack så mycket! Det besparar mig tid och en del huvudvärk

inK
Medlem
Skrivet av über_alles:

Hur göra? Någon som klarat av black jack på hyfsat snabb tid som vet hur man ska bära sig åt?

Jag vet att Jozo redan besvarat din fråga men det är väl inte svårare att vinna på Black Jack'en här än vad det är en vanlig fredagskväll på krogen?8)


signatur

Every trophy counts...

Medlem

tycker det är lite tråkigt att man ska behöva gå på äventyr bara för att få en outfit, borde vart så att man bara lootade en utav
de döda gängmedlemmarna så hade man en outfit.

Medlem

fått hem spelet nu. spelade multiplayer, FY FAN va roligt det var!
återigen, är det någon som vill spela, adda mig på psn och hojta till så lirar vi!

psn : fetoll

Skriv svar