Inaktiv
Resident Evil 5

Herregud, en sådan här tråd finns inte. ;O

Här diskuterar vi allt som har med Resident Evil 5 att göra.

Jag tycker spelet är skitgrymt, är inte ett dugg besviken på det. Dock kanske lite för kort, men skitbra annars!

Medlem

Jodå, visst är det kul! Men det är så sjukt omotiverat att inte kunna gå och skjuta, och att alla fiender stannar till och promenerar ett varv runt en innan de attackerar. Många konstiga designval drar ner betyget tyvärr.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jodå, visst är det kul! Men det är så sjukt omotiverat att inte kunna gå och skjuta, och att alla fiender stannar till och promenerar ett varv runt en innan de attackerar. Många konstiga designval drar ner betyget tyvärr.

Håller med. Jag skulle kunna köpa idén med att inte kunna springa och skjuta samtidigt, men då skulle det vara mer logiskt att fienderna lunkar fram och attackerar nästan direkt. Utvecklarna säger att de har gjort fienderna smartare, men lunkande zombies kan också kasta molotov cocktails

För övrigt så har jag inte kört hela spelet, bara demon.

Medlem

Tja gameplaywise så är det inte så mycket att se än demon tyvärr..


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Kan inte vara så att zombiernas rörelser är kopplade till svårigheten du valt? Så var det ju iaf i RE4. Att inte kunna gå och skjuta är nog ett sätt att skapa mer stress i striderna. Man känner sej inte fräck när man har en motorsåg zombie hack i häl

Medlem

Jag ger spelet 9/10 (som dom flesta speltidningar/sidor har gjort!) men jag är lite besviken på:

*Slutet. Kunde varit mycket bättre t ex Jill suttit bredvid Chris och lutat hennes huvud mot hans axel som i första spelet! Underbar nostalgi!

*Längden. Den kunde minst ha varit 5 timmar till! Alldeles för kort! Gjorde en speed run på 3 timmar! Helt sjukt! Men skall dock säga att första gången jag spelade det tog det 18 timmar.

*Mer cutscenese. Alldeles för få tycker jag. Mer av Wesker!! Mer slagsmåls scener mellan Wesker och Chris & CO.

*Mer berättat. Mer om Uroboros Viruset. Weskers plan att infektera hela världen var lite luddig. Men detta har jag diskuterat fram till något på diverse Resident Evil forum!

För övrigt så har jag klarat ut spelet 3 ggr. Första gången självklart på Veteran! Man är ju inte en pussy utan en man! Och jag körde igenom det med en AI Sheva.

Sen körde jag igenom det på Amateur med AI Sheva. Sen Normal med AI Sheva och nu sparar jag Professional tills en kompis kommer över nu i April! Skall bli så spännande och roligt!

Jag har alla BSAA emblems (30st) och har därför LÅST UPP PRECIS ALLTING. Alla dom där figurinerna t ex och alla kläder med mera. Jag har klarat ut hela Mercernaries med alla karaktärer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

RE5 var skitbra, kört igenom det två ggr i online coop med polare. I princip bara merc mode kvar o grinda.

Medlem

Riktigt grymt spel! Men kan såklart bli bättre:

* Hade gärna sett att dom kikar lite mer på MGS4 för hur kontrollen m.m. skulle vara (röra sig och skjuta samtidigt, möjlighet att ha Iron Sight osv.)

* Att Zombies springer efter en när man springer är okej, och även om dom inte har hög IQ så tycker man ju att dom borde gå direkt till attack även om man står still eller går, finns ingen anledning till varför dom skulle sakta ner när dom närmar en


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Älskar också känslan av detta spel, roligast Co-Op helt klart!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Werzion:

* Att Zombies springer efter en när man springer är okej, och även om dom inte har hög IQ så tycker man ju att dom borde gå direkt till attack även om man står still eller går, finns ingen anledning till varför dom skulle sakta ner när dom närmar en

Det är säkert gjort på flit för att kontrollen är så kass.

Medlem

Snabb fråga, gör nog bort mig nu men;

Hur i helvete spelar man co-op på samma konsol? Har lirat själv ett tag nu, och är grymt nöjd över spelet, men igår när jag försökte lira co-op med en kompis så kunde jag ej ändra co-op inställningarna från "Rogue" till något annat. Vad beror detta på? Måste man ha en internetanslutning? Går det ej att lira 2 på samma konsol?

Hjälp.


signatur

Ludvig, Over and Out!

Medlem

Det är ett osmidigt system, men såhär måste du göra: Starta ett spel med whatever inställningar (Rogue kanske inte funkar då det handöar om att spela ensam) och sen väl INNE i spelet, så tycker din polare på startknappen på sin kontroll, DÅ kan han spela, men först måste banan laddas om i princip. Super osmidigt, men det är tyvärr det enda sättet.

Notera att spelet har en väldigt mystisk splitscreen, det krävs en ganska stor TV för att kunna få ut något av den.


signatur

Videomupp

Medlem

Allright! Men nu är det så att jag ej kan byta från rogue. Är det några ytterligare inställningar som krävs eller?


signatur

Ludvig, Over and Out!

Medlem

Då kanske det inte spelar roll alls Testa och se, var bara en tanke.


signatur

Videomupp

Medlem

Jo men det du säger är sant. Finns en text under som säger "Wont allow people to join" (Eller liknande). Måste man kommit någon speciell längd eller något?


signatur

Ludvig, Over and Out!

Medlem

Ne, det ska funka ändå. Låter väldigt konstigt må jag säga, funkade fint för mig, fast jag lirade på 360 så vet inte om UIn kan vara annorlunda på PS3 verren.


signatur

Videomupp

Medlem

Är det någon grafisk skillnad mellan RE5 på Ps3 och X360?
Jag kollade in denna videon men såg absolut ingen skillnad.

http://www.youtube.com/watch?v=2asf8qHVqKM


signatur

Rawr

Medlem

när jag kör singeplayet i demot så kör jag "starten" där man får veta hur man springer och så.. sen så efter filmen så laddar den hela tiden.. vad är det för fel.. skitsaker.. gör inte precis så jag överväger ett köp

Medlem

Jag och en polare kör detta coop över nätet, så jävla roligt då.

Funkar så bra att man märker egentligen inte att man kör multiplayer, känns precis som man lirar single men man slipper den dumma AI på Sheva

1
Skriv svar