Medlem
R.I.P PS3 40gb

Min kära Ps3a gick tyvärr bort igår kväll, mitt under en match i FIFA 10 så beslutade den för att gå till de sälla ps3 markerna. Den har varit en trogen följeslagare i 3.5 år nu.
Det var min första konsoll jag köpte sedan Nintendo 8 bitar kom ut.

Lite tungt att det hände just nu i början av sommaren när man är student och är lite extra fattig då.
Men men blir att ringa webhallen och se om man kan lägga upp någon betalningsplan på en ny ps3.

Medlem

Tråkigt att höra, min PS3:a är ungefär i samma ålder (också en 40 GB fast med HDD:n uppgraderad till 250 GB), kanske får hålla ett extra öga på den.
Såvidare det inte är HDD:n som har lagt av så glöm inte att ta ut den så kan du föra över din data genom att koppla HDD:n till USBn på den nya.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

RIP! Hoppas min trotjänare lever kvar ett par år till.
Tur att dom är "relativt" billiga just nu!


signatur

Have a good time!

Medlem

Mina djupaste kondoleanser!

Själv sörjer jag efter min 80GB som gick hädan dryga 5 veckor sedan. Dock är sorgen något lättare då jag funnit en ny vän på 320GB att dela mina spellustar med. Måhända inte samma fylliga pianoblanka kropp, något plastigare, inte lika het och ingen mer touch. Men den fyller ut sin plats med dess inre skönhet.

Kan tipsa om (då jag också är en apfattig student) hittade en finers deal på dustin med ett köp nu - betala i augusti. Det tillkom bara en avi-avgift på 29:-. Gött smidigt om man vet att det finns jobb i sommar och man inte bränner allt på brudar och bärs under soliga dagar.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Det var en YLOD så jag vet inte om HDDn är körd eller ej men kan vara värt att prova.
Webhallen har nu skickad en PS3 Slim 320gb med LA Noire så håller tummarna på att den är här innan helgen.
Vart extra glad när jag lyckades få ut FIFA ur min gamla PS3a och att supporten sa att PSN välkomst paketet är knutet till kontot och inte till den specifika ps3an.

Medlem
Skrivet av Fille_SWE:

Det var en YLOD så jag vet inte om HDDn är körd eller ej men kan vara värt att prova.
Webhallen har nu skickad en PS3 Slim 320gb med LA Noire så håller tummarna på att den är här innan helgen.
Vart extra glad när jag lyckades få ut FIFA ur min gamla PS3a och att supporten sa att PSN välkomst paketet är knutet till kontot och inte till den specifika ps3an.

Hur fick du ut spelet? Min PS3 gick sönder i mars och har sedan dess haft Red Dead Redemption i sig.

Medlem

Mina djupaste kondoleanser. Äger själv en PS3 40GB modellen sedan glädjens år 2007. Den sliter, jobbar och delar ilska samt glädje med mig än i dessa mörka tider av ondo. Ändock den är dammig tror jag att den skall leva ett litet tag till. Min 40'yer har hamnat på sjukhuset en gång då den gav svag styrka från SCART utgången 2008, den överlevde vistelsen på sjukhuset och kom tillbaks till min kärleksfulla famn.

Men jag känner att ålden äro hög... tidens elektroner rinner snart ut... 40hddarnas tid är snart förbi på jorden!

Medlem

Jag fick ut skivan genom att slå av strömbrytaren på baksidan av ps3an, sedan tryckte jag in eject knappen och slog på ps3an på strömbrytaren på ps3ans baksidan. på det sättet verkar ps3an lägga all energi på att mata ut skivan. Hoppas det löser sig för dig.

Medlem

Beklagar sorgen. Vet du om det är HDD:n som gett upp eller om det är själva PS3:n? Har själv en 80GB på snart tre år. Kan inte vara kul att förlora alla sparade spel

Medlem
Skrivet av KonradA:

Beklagar sorgen. Vet du om det är HDD:n som gett upp eller om det är själva PS3:n? Har själv en 80GB på snart tre år. Kan inte vara kul att förlora alla sparade spel

Det vanligaste vid YLOD är väl att nån krets i maskinen lossnat vilken går att löda fast med lite skills. Finns säkert folk vars HDD har pajjat men det är inget jag läst om när jag kollat på hur man kan reparera konsolen.

Om du är rädd att förlora alla sparfiler så kan du ju kopiera dem till USB-minne, innan det är för sent

1
Skriv svar