Sälja PS3 med spel på hårddisken

Medlem
Sälja PS3 med spel på hårddisken

Hejsan!

Har ett PS3 jag tänkt sälja nu i dagarna, men har ett par frågor dessförinnan. Ber redan i förväg om ursäkt ifall detta inlägg är i fel del av forumet.

Hur som haver, mitt dilemma är kort och gott: Går det sälja ett PS3 och annonsera med spelen som ligger på hårddisken. Jag har alltså 8 spel jag köpt via PS-store, som alla ligger på hårddisken. Kan jag sälja med dessa (ge han mitt konto, eller om han skapar ett nytt och ändå har kvar spelen) eller är det enda säkra/bästa alternativet att helt rensa konsolen och enbart sälja den med de 3 spel jag har på skiva?

Förlåt om det är luddigt, men hoppas att ni är med på vad jag menar.

Mvh

Skrivet av l3g3nd:

Hejsan!

Har ett PS3 jag tänkt sälja nu i dagarna, men har ett par frågor dessförinnan. Ber redan i förväg om ursäkt ifall detta inlägg är i fel del av forumet.

Hur som haver, mitt dilemma är kort och gott: Går det sälja ett PS3 och annonsera med spelen som ligger på hårddisken. Jag har alltså 8 spel jag köpt via PS-store, som alla ligger på hårddisken. Kan jag sälja med dessa (ge han mitt konto, eller om han skapar ett nytt och ändå har kvar spelen) eller är det enda säkra/bästa alternativet att helt rensa konsolen och enbart sälja den med de 3 spel jag har på skiva?

Förlåt om det är luddigt, men hoppas att ni är med på vad jag menar.

Mvh

Du får aldrig sälja vidare konton. Detaljer finns i SONYs "Terms of Service".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av l3g3nd:

Hejsan!

Har ett PS3 jag tänkt sälja nu i dagarna, men har ett par frågor dessförinnan. Ber redan i förväg om ursäkt ifall detta inlägg är i fel del av forumet.

Hur som haver, mitt dilemma är kort och gott: Går det sälja ett PS3 och annonsera med spelen som ligger på hårddisken. Jag har alltså 8 spel jag köpt via PS-store, som alla ligger på hårddisken. Kan jag sälja med dessa (ge han mitt konto, eller om han skapar ett nytt och ändå har kvar spelen) eller är det enda säkra/bästa alternativet att helt rensa konsolen och enbart sälja den med de 3 spel jag har på skiva?

Förlåt om det är luddigt, men hoppas att ni är med på vad jag menar.

Mvh

Som Walter sa, nej, det får du inte. Dock, om du ger honom ditt konto, hur kan de kolla? Så det snabba svaret är:
Nej, det får du inte men, ja, det går.
Spelen är kopplade till ditt konto så loggar köparen inte in med ditt PSN-konto så går det inte att spela dem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Glöm inte att rensa uppgifter om kontokort och adress m.m bara.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

1
Skriv svar