**SPOILERS** RDR Story End **SPOILERS**

Medlem
**SPOILERS** RDR Story End **SPOILERS**

VARNING, Om du läser efter detta får du skylla dig själv om du läst nåt du inte ville veta, för här kommer folk diskutera slutet i Red Dead Redemption , okay!**

Så, nu till det roliga.
efter att ha klarat av RdR storyn är jag nyfikenpå att höra vad ni andra tycker om slutet.

Jag gillade slutet, sann Wild West slut, när John stiger ut och man får Dead Eye trodde jag att om man skjuter dem med Plommonhatt så kanske armen fattar att man inte är att leka med, men icke sa nicke, man blir proppad med så många kulor att man lugnt kan säga "Jag tror jag har blod i mitt blyomlopp"

Jag misstänkte att nått skulle hända när spelet gick från "Young Guns 2" till "lilla Huset på prärien"
Dock misstänkte jag inte att John skulle dö, Uncle var självklart att han skulle dö, dock trodde jag att frugan och sonen skulle stryka med också.

Jag gillar hur det lyckades med övergången till Jack (dock avskyr jag hans röst)

Så vad tycker ni, var det ett bra slut?
Om inte, vad hade ni hellre velat att det skulle sluta?

Sen, har någon läst tidningen efter allt. Gillar vad som hände med Irish och vad som sedan hände i Mexico.

Cheers

Medlem

Jag hade hellre sett att John överlevt. Dels för att jag inte heller står ut med Jacks röst, men även för att man skapat ett band med John genom spelets gång. Man ville att han skulle lyckas bli fri från allting och leva ett hederligt liv till slut.

Det är inget fel på det här slutet heller, men jag hade hellre sett ett lyckligt slut för en gångs skull.

Sen så har jag missat vad som hände med Irish, kan du fylla i åt mig?

Medlem

Jozo

Han avfyra en pistol av misstag och sköt sig själv och dog, det skedde i Theives Landing, men det kan ju diskuteras vad som egentligen hände

även om John dog så kändes det jävligt skönt att trycka Mr Ross full med ett helt magasin från pistolen John fick av honom när du hämnas med Jack.

Jag skött även Mrs Ross efter att kärringen sa att hennes make var en hjälte. " Var är din hjälte nu då...huh!?....HUH!!?" Sen tog jag funderare på vad för slags allavarliga problem jag verkligen har

Medlem

Eftersom du är så snäll så tycker jag alla här kan spoila det som innehåller story, så jag kan läsa det som inte är någon spoiler

Medlem

När jag kom till Mrs. Ross visste jag inte om jag skulle mörda henne eller vad jag skulle göra.
Men när hon som sagt va började nämna honom som en hjälte och säga vad synd det är att han aldrig får ta pension så skrattade jag och tog fram kniven och skar halsen av henne...

Vet inte men kände mig typ ledsen för Jacks del, att få sin farsa mördad osv. och förlora sin morsa bara tre år efter liksom =/


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

När jag kom till Mrs. Ross visste jag inte om jag skulle mörda henne eller vad jag skulle göra.
Men när hon som sagt va började nämna honom som en hjälte och säga vad synd det är att han aldrig får ta pension så skrattade jag och tog fram kniven och skar halsen av henne...

Vet inte men kände mig typ ledsen för Jacks del, att få sin farsa mördad osv. och förlora sin morsa bara tre år efter liksom =/


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Gillade slutet men tycker att dom hade kunnat gjort så mycket mer med "the ending".
Antingen göra fler quest som Jack där man försöker få information om Edgar Ross och Johns mördare... eller så hade de kunnat skapa en alternative ending, det känns som all den där honor shittet som man höll uppe kunnat komma till användning.
T.ex om man hade full honor så överleve man Edgar Ross slutet.. genom att alla man hjälpt genom spelets gång kom till räddning?

Och sen om man hade väldigt lite honor så dog man och Jack blev en outlaw som John inte ville att han skulle bli...och man döda edgar ross som jack...

Vet inte bara skriver...tycker iaf dom kunde varit mer kreativa och gjort något mer med storyns slut eftersom man skapat ett sånt band med John...

Btw tyckte låten i credits var helt underbar..passade in perfekt. Igentligen så var all musik i spelet sjukt bra men gillade den och Far away av Jose Gonzalez när man kom till mexico.

Medlem

Den absoluta höjdpunkten i spelet för mig var när man kom över till Mexiko. Jag hade turen att tima tiden så att jag började rida rakt mot solnedgången när Far Away började... Det var den bästa stämningen under hela spelet för mig, ensam på vägen mot okända vidder

Medlem

"Far away " och låten när man rider hem till familjen efter att ha "fixat" Duch älskar jag, dock sabbade jag stämmning med att råka rida ut för ett stup och min polle stendog ( hade kanske sabbat mindre om jag inte hade börjat skinna fanskapet )

Medlem

Slutar spelet efter creditsen eller kan man fortsätta med alla side quests?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Du kan göra alla sidouppdrag efter spelets "slut" förutom ett! Jag kommer inte ihåg vad det heter, men något i stil med "I know you" eller något sånt måste klaras av innan sista huvuduppdraget.

Medlem

Lite förvånad att det blev ett Mafia slut.
Gillar dock inte att man får spela som Jack heller.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag känner att bytet till Jack var nog enda sättet att ha ett sånt episkt slut och fortfarande kunna spela vidare.
Tror de lärde sig av Bethesda 'misstag' att inte få forsätta spela efter slutet i Fallout 3.

Medlem
Skrivet av Xzet:

Jag känner att bytet till Jack var nog enda sättet att ha ett sånt episkt slut och fortfarande kunna spela vidare.
Tror de lärde sig av Bethesda 'misstag' att inte få forsätta spela efter slutet i Fallout 3.

Om man köper add ons innan slutet så får man fortsätta:|


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Tyckte lutet sög... och hela spelet med, bara för det var så fruktansvärt mycket buggar.

Medlem
Skrivet av linkan18:
Skrivet av Xzet:

Jag känner att bytet till Jack var nog enda sättet att ha ett sånt episkt slut och fortfarande kunna spela vidare.
Tror de lärde sig av Bethesda 'misstag' att inte få forsätta spela efter slutet i Fallout 3.

Om man köper add ons innan slutet så får man fortsätta:|

Jo jag vet, fast köpte man spelet när det släppte
så fick man vänta lite innan man kunne fortsätta.

inK
Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Lite förvånad att det blev ett Mafia slut.
Gillar dock inte att man får spela som Jack heller.

Just like you showed me, pa!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Neatherblade:

Lite förvånad att det blev ett Mafia slut.
Gillar dock inte att man får spela som Jack heller.

Just like you showed me, pa!

*Rys* Usch vad jag ogillar hans röst!

Medlem

Blev lite besviken när John dog, efter allt man hade gjort för att komma tillbaka till familjen så dör han precis när han återförenas med dom. Sen tycker jag att det är lite komiskt att Jack har samma röst som vuxen som han hade när han var typ 15 år.

Medlem

Gör updraget "Remember my family" den finns i Blackwater. Då får man det riktiga slutet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillade verkligen slutet, det var episkt. Men jag gillar inte heller Jack. John var klockren men Jack..usch..rösten och det där skägget..

inK
Medlem

För några minuter sedan kammade jag hem min Platinum-trofé.
Nu slänger jag nog upp spelet i dammhyllan.


signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar