Streamingen på PS3 med 1.80

Inaktiv
Streamingen på PS3 med 1.80

Tjohooooo!

Jag är lite nyfiken på hur man får streamingen att fungera med Windows XP? behöver jag installera någonting särskilt på datorn för att det ska fungera? Min PS3 hittar ingen medieserver eller är det bara för media center och vista?

Oerhört tacksam för svar!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag kör det på Windows XP (fungera även på Vista) det bara att starta sin Media Player 11 och välja Options->Libary-> Configure Sharing och välj sedan "Share my media". Jag kan vissa foto, spela mp3 och film (har bara testat mpg) på min PS3a.

Har också det nästan fungerande på Linux med MythTV 0.21 också.

Medlem

eller så kör du TVersity, det har jag använt till 360 hela tiden och det funkar kanon.

Medlem

Jag ska prova på Neros MediaShare, då kan du tom spela upp AVI på din ps3

Mkt nöjje


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Vilken tur att jag äger Nero då! Och visst verkar det funka med MediaHome! Håller på att indexerar nu, återkommer om huruvida videostödet fungerar


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag har testat med TVersity och det funkar inte riktigt för PS3.. Den hittar mediaservern, men kan inte spela upp filer. Så jag hoppas de släpper en patch snart!

Inaktiv

MediaHome fungerar alldeles utmärkt, vissa divx/xvid filer hamnar ur sync, medans andra fungerar.. märkligt.. det är ingen storleksfråga dock eftersom min hemmakodade divxfilm från en originalfilm fungerade helt perfekt så jag måste forska vidare lite i det enda klagomålet jag har är att jag inte kan pausa


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Tversity släppte en patch men skiten funka inte, får väl vänta på en ny.

Medlem

Jag har fått det att funka skitbra nu med TVersity. Kan spela upp de flesta filmformaten och t.o.m. internetradio fungerar.

Medlem

Jag förstår egentligen inte anledningen till streaming från datorn till PS3:an (eller 360:an för den delen). Varför använda konsolen som mellanled från datorn till TV:n? Varför inte koppla datorn direkt till TV:n? Dom flesta grafikkort har ju två utgångar nuförtiden. Har jag fått allt om bakfoten eller?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv
Skrivet av Vantskruv:

Har jag fått allt om bakfoten eller?

jag kör dualscreen på datorn, så dom utgångarna är upptagna tyvär.
nu om man bara lyckades spela upp nått på ps3an från datorn :evil:

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Jag förstår egentligen inte anledningen till streaming från datorn till PS3:an (eller 360:an för den delen). Varför använda konsolen som mellanled från datorn till TV:n? Varför inte koppla datorn direkt till TV:n? Dom flesta grafikkort har ju två utgångar nuförtiden. Har jag fått allt om bakfoten eller?

Alla har inte datorn i samma rum som sin PC och det blir ju mycket bättre bild med en ps3/360 än att dra 5-10 meter S-videokabel / Vgakabel.

+att du kan remotestyra filmen då du streamar den, det måste du annars ha en fjärr till datorn för.

+du får ut ljudet direkt i Tv:n eller hembioreceivern utan pill o krångel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar