The Treasure Hunt Koordinater

Medlem

Lite frustrerande... Har letat efter Linköpingsskatten sen ca 11 då man var på plats pga fz:s överbelastning. Visst låg skatten under trappan till förskolans entré? Stod "gå hit" i gruset och pilar.

Inaktiv

uppsala trodde jag skulle hittas först..

Medlem

Tror någon har hittat Uppsala, bara inta sagt till.

Inaktiv

Imorgon kommer vi att släppa koordinaterna både som nyhet och här på tråden. Förhoppningsvis kommer det minska belastningen i forumet... sedan börjar vi misstänka att Uppsala-skatten blivit hittad av en sopgubbe, städare, hund, ett barn, eller dyligt. SÅ svår är den faktiskt inte

Medlem

haha, ringde polaren som bor nära där min skatt i uppsala ligger, han låg och toksov, hoppas han förstod vad han skulle göra

*edit*
Attans :/

Medlem
Skrivet av GarzoN:

Lite frustrerande... Har letat efter Linköpingsskatten sen ca 11 då man var på plats pga fz:s överbelastning. Visst låg skatten under trappan till förskolans entré? Stod "gå hit" i gruset och pilar.

Den låg i den gula lekstugan, på "ovanvåningen". Alltså lekstugan som finns vid gavlen på det första huset längs vägen på "skolområdet". Sorry att jag inte hade möjlighet att skriva här tidigare, eller lämna en lapp på plats. Du har i alla fall fått frisk luft idag;)

Medlem
Skrivet av theTreasureHunt:

Imorgon kommer vi att släppa koordinaterna både som nyhet och här på tråden. Förhoppningsvis kommer det minska belastningen i forumet... sedan börjar vi misstänka att Uppsala-skatten blivit hittad av en sopgubbe, städare, hund, ett barn, eller dyligt. SÅ svår är den faktiskt inte

Så vad betydde "varsågod och sitt" då?

Medlem

Det är lite problem för mig för jag har : 1. ingen gps eller iphone och 2. ingen bil och jag bor i förorten.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hmm, Linköping på lördagen, eller Norrköping på söndagen. Vilken ska jag ta? Bor ju i princip mellan de båda städerna

Norrköping is my turf, så skulle inte rekommendera det!

Medlem

Vet någon när göteborgs skatten hittades?
Jag var typ vid skatten kl:11 sjukt irriterande

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Ingen chans i linköping ju. Kan knappast cykla till den koordinaten. Men lycka till ni som kan ta er dit.

Skrivet av fetejohan:

Jag hittade linköpingskatten vid 10.40, dock utförde jag några andra ärenden direkt efter och har därför inte kunnat säga till att jag hittat den.

Jo jag tycker att de är tämligen synd att de dumpade ner paketet några km in i skogen. :/
Men gratz fetejohan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Pooslice:

Ingen chans i linköping ju. Kan knappast cykla till den koordinaten. Men lycka till ni som kan ta er dit.

Skrivet av fetejohan:

Jag hittade linköpingskatten vid 10.40, dock utförde jag några andra ärenden direkt efter och har därför inte kunnat säga till att jag hittat den.

Jo jag tycker att de är tämligen synd att de dumpade ner paketet några km in i skogen. :/
Men gratz fetejohan.

Det är därför det kallas skattjakt!
Lite sport ska det väl ändå vara för att hitta något!
Det är ju inte vilket pris som helst man har chans till!
Tycker denna tävling var väldig originell!
Tycker FZ kan göra fler gånger!


signatur
Inaktiv
Skrivet av oskario:
Skrivet av theTreasureHunt:

Imorgon kommer vi att släppa koordinaterna både som nyhet och här på tråden. Förhoppningsvis kommer det minska belastningen i forumet... sedan börjar vi misstänka att Uppsala-skatten blivit hittad av en sopgubbe, städare, hund, ett barn, eller dyligt. SÅ svår är den faktiskt inte

Så vad betydde "varsågod och sitt" då?

Bänk, sitt på en bänk

Medlem

Abisko-paketet lär väl ligga kvar hela vintern om man ser till läget.

Inaktiv

Kollade lite halvt seriöst efter gbg-skatten men kom väl försent

http://pici.se/484027/

var låg den?

förresten, det växte ju brännässlor där

Medlem

Har ni lagt ut någon lista på vilka städer morgondagens skatter kommer att finnas i?

Medlem
Skrivet av theTreasureHunt:
Skrivet av oskario:
Skrivet av theTreasureHunt:

Imorgon kommer vi att släppa koordinaterna både som nyhet och här på tråden. Förhoppningsvis kommer det minska belastningen i forumet... sedan börjar vi misstänka att Uppsala-skatten blivit hittad av en sopgubbe, städare, hund, ett barn, eller dyligt. SÅ svår är den faktiskt inte

Så vad betydde "varsågod och sitt" då?

Bänk, sitt på en bänk

Fanns inte. Jag gav upp. Någon unge har väl tagit den, eller någon från fz fast då har den personen inte sagt till. Aja, försöker imorgon igen då, placera skatten i Uppsala på ett bättre ställe, inte ett ställe där sjukt mycket folk går omkring så att en person som inte är med i tävlingen hittar skatten. Men bra tävling överlag.

Medlem
Skrivet av BlueToxic:

Har ni lagt ut någon lista på vilka städer morgondagens skatter kommer att finnas i?

Norrköping
Härnösand
Umeå
Västerås
Malmö
Göteborg
Uppsala
Luleå
Stockholm x 2

Medlem
Skrivet av Plastis:
Skrivet av BlueToxic:

Har ni lagt ut någon lista på vilka städer morgondagens skatter kommer att finnas i?

Norrköping
Härnösand
Umeå
Västerås
Malmö
Göteborg
Uppsala
Luleå
Stockholm x 2

Tack

Synd att jag inte bor nära någon av dem

Medlem

Gav upp nu letat i 3 timmar i Uppsala och ändå inget. Antar att någon har hittat den men inte sagt något.

Medlem

Var borta och kollade efter linköpings skatten. Men pga trasigt GPS-program på iphonen sprang vi ut i skogen

Grymt rolig tävling för övrigt, lite äventyr och man får något att göra mellan fredagen och lördagens festande!

Medlem

folk borde spela in sina turer hade varit roligt som fan att se

hade jag hatt en Video Kamera hade jag fixat en polare som kameraman "Aka" Elina Fisher - sen hade jag letat skatt


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

folk borde spela in sina turer hade varit roligt som fan att se

hade jag hatt en Video Kamera hade jag fixat en polare som kameraman "Aka" Elina Fisher - sen hade jag letat skatt

Jag spelade in lite från när jag letade

Medlem

helsingborgs e min men kan inte leta nu för jag orkar inte åka in XD

Medlem
Skrivet av megaflus:

helsingborgs e min men kan inte leta nu för jag orkar inte åka in XD

Men LOL, den hittades för ca. 6 timmar sen.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Ngn som vet var gbg-skatten var ?

Medlem

haha oj så det nu när jag läste runnt XD

Medlem

kanske ska ge de en chans


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

okej, kan avslöja var skatten i gbg låg!! tog den med en kompis vet inte om det stämmer exakt, har svårt att jämföra eniro med verkligheten!

mitt i bilden iaf:

http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=8%3B11.97046%3B5...

lycka till imorgon!

Medlem

Jag var för bakfull för att leta, men en fantastisk rolig tävling FZ.se! All credd till er!

Skriv svar