The Treasure Hunt Koordinater

Medlem
Skrivet av sqm:

(förresten, kan man få sin titel ändrad till skattjägare nu!?!?)

Det får du fråga john om.


signatur

Rawr

Medlem

Åh fan, tack för god match alla Uppsala-bor och grattis till ins666.
Blir till att boka spelet nu då

Medlem
Skrivet av sofam:

Jag bor 100 m från platsen i Malmö och hann bara ut genom dörren så ser jag en man springa Forrest Gump-style mot Ormgrottan. Efter honom, en man på kryckor som hoppar fram i vad jag uppskattade till ca 190 km/h. Ingen av dessa hittade dock paketet. De hade också sett någon i en Skoda som kört mot platsen tidigare.
Vi var väl en 5-10 personer som sökte igenom platsen grundligt men den måste ha blivit nappad.

Bara historien är ju värt ett tröstpris

Skrivet av Mack3:

Grattis till er som vann, och du o norrköping !
Det jag inte tycker om däremot, är killar i 20-25 års åldern som har bil,gps, och laptop som utan problem har övertag ! Med andra ord har dom råd att köpa Uncharted 2!

Jag däremot som är 17, med studiebidrag på 1050:-/mån har knappt råd att köpa kläder till mej själv

Lite oskysst och ojämt tycker jag

25år är jag, men har varken bil eller gps(eniro.se hjälpte mig). Och jobbat har jag inte fått på 3 månader Så då får man leta gratissaker.

Men till min fördel kan jag säga att jag sett Pippi Långstrump kanske tusen gånger där hon är sakletare. Så med mina långa ben och Astrid Lindgrens utbildnings-TV så hade jag lite försprång kanske?


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem
Skrivet av SierraKhaar:

Umeå är avklarad, jag vill också ha Skattjägare i titeln!

Nästa gång ni gör i Umeå se till att de i skogn!

Vart var skatten? Och vid vilken tid hittade du den?

Medlem

Ser att ingen har hittade Skatterna i Stockholm än.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Imponerande hastighet på hittandet idag.
Nån som hittat skatterna i Stockholm och Luleå än?

Medlem

Yes. Sorry för sen uppdatering. VÄSTERÅS SKATTEN ÄR FUNNEN! Tog oss ca 15min efter att vi fick kordinaterna. Väl på plats tog det inte länge förns den var funnen. Tack för en bra tävling FZ. Inte haft såhära kul på länge.


signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Inaktiv

Göteborg igår:

Göteborg idag:

sjukt kul tävling!

Medlem

Man kanske ska ge sig in i jakten igen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tänker inte säga grattis till dem som hitta den i GBG Fusk att ni hittade den både lördag och söndag.

Medlem

<


signatur

iObject!

Inaktiv

sundbybergs skatten hittades nyss....
varit på plats sen 15över, koordinaterna pekade på en dunge bakom ett hus, perfekt plats med både stig, klippa och dunge... ligger den där? nej...

den låg på andra sidan vägen uppe på nån jävla klippa, hittar jag den? nej, nån snubbe kommer och hittar den på 5 minuter... riktigt kul att koordinaterna stämde

Inaktiv

Luleå hittad typ 10:04 var på perfekt plats )

Inaktiv
Skrivet av sofam:

Jag bor 100 m från platsen i Malmö och hann bara ut genom dörren så ser jag en man springa Forrest Gump-style mot Ormgrottan. Efter honom, en man på kryckor som hoppar fram i vad jag uppskattade till ca 190 km/h. Ingen av dessa hittade dock paketet. De hade också sett någon i en Skoda som kört mot platsen tidigare.
Vi var väl en 5-10 personer som sökte igenom platsen grundligt men den måste ha blivit nappad.

Fantastiskt målande berättelse, man riktigt ser det framför sig.
Har Skoda-ägaren gett sig till känna här på forumet än?

Medlem

EZ-mode om man har en iPhone ju...

Medlem

Stockholms skatt nr.1 hittad den på en klippa nära en stig.

Medlem

Pallar inte köpa spelet alls

Medlem

Vilka tycker att dem som sökte i malmö borde få ett tröstpris.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Har skatten i Malmö blivit hittad? Extremt intressant att veta var den låg

Inaktiv

orkar man satsa på stockholmsskatt nummer 2...

Var också en av dem i Malmö som letade! Å jag hittade...

INTE skatten!
Var en av de 5-10 som frenetiskt letade efter lådan, men näää... Hittade dock geocachen, som låg där, alltid något!
Men det kändes sjukt skumt att ingen av oss hittade lådan.. Jag menar, alla var där på mindre än 10 minuter efter koordinaterna hade kommit ut - å då skall där alltså varit någon INNAN alla oss?
Vill väldigt gärna veta om något tagit den eller inte! Tycker att alla vi i Malmö är värda ett tröstpris

Medlem

Fan, vad vi Uppsala skatten typ 10:20, men hittade inte den.
Vart var den någonstans?

Medlem

Stort Grattis till alla som orkade sej upp och hittade något.. Själv sitter man och följer era äventyr, skratta gott åt sofams lilla historia.


signatur

[i]KaNto[/i]

Inaktiv

Jag bor i Norrköping hade kanske 10 minuter till biblioteket.
men eftersom jag cyklade som en galning så kom jag dit på 1 minut
kommer dit och ser några kommer från Biblioteket med ledsna ansikten för står att jag har kommit för sent
går ändå och kollar och ser att de ligger lite buskar upp rivna och en stor jord hög mitt inne i stan xD Grattis till den som hitta de i Norrköping

Inaktiv
Skrivet av oskario:

Fan, vad vi Uppsala skatten typ 10:20, men hittade inte den.
Vart var den någonstans?

Ganska exakt där koordinaterna visade (använde eniro) på västra sidan av domkyrkan, i en lövhög där bland runstenarna (bakom ett elskåp eller nåt liknande)

Inaktiv

Önskar verkligen att man vart på plats i malmö i morse och kunnat filma alltihop.

Luleå är hittad, Sundbyberg likaså. Då verkar det bara som att vi har en skatt i Sthlm som fortfarande finns kvar.

Medlem

Någon som har hittat i Norrköping än?
Själv var jag vid koordinaterna typ 10 minuter över 10. Var den ända där just då men har kollat runt i mer än 1 ½ timma nu. Hoppas att den som har hittat (om någon har det) skriver det i forumet så att vi som är ute och letar inte behöver leta mer.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Sprang runt å letade efter skatten i Sundbyberg i 40 min utan att hitta den. Läste nu att nån hittat den efter att jag varit där

Medlem
Skrivet av ins666:
Skrivet av oskario:

Fan, vad vi Uppsala skatten typ 10:20, men hittade inte den.
Vart var den någonstans?

Ganska exakt där koordinaterna visade (använde eniro) på västra sidan av domkyrkan, i en lövhög där bland runstenarna (bakom ett elskåp eller nåt liknande)

Fan, såg ju elskåpet, men letade aldrig nedanför den >.<
Det var jag med grön jacka, blont hår och glasögon btw!
Men fan, såg att du kubbade upp till kanonerna,och då var jag nere vid elskåpet. Sen gick jag upp, och du gick ner, och då hittade du. Jävla piss. Men du kunde ha sagt till, jag var typ där tills 10:45

Inaktiv
Skrivet av Rappakalja:

sundbybergs skatten hittades nyss....
varit på plats sen 15över, koordinaterna pekade på en dunge bakom ett hus, perfekt plats med både stig, klippa och dunge... ligger den där? nej...

den låg på andra sidan vägen uppe på nån jävla klippa, hittar jag den? nej, nån snubbe kommer och hittar den på 5 minuter... riktigt kul att koordinaterna stämde

Jag dubbelkollade koordinaterna på kartor.eniro.se nu och får fram rätt plats.

Skriv svar