The Treasure Hunt Koordinater

Inaktiv
Skrivet av Mr.Waterboy:

Någon som har hittat i Norrköping än?
Själv var jag vid koordinaterna typ 10 minuter över 10. Var den ända där just då men har kollat runt i mer än 1 ½ timma nu. Hoppas att den som har hittat (om någon har det) skriver det i forumet så att vi som är ute och letar inte behöver leta mer.

Tjabba, skatten hittades några minuter efter klockan 10. den var ej där FZ koordinater va !! den låg i buskarna runt hörnet, (jag hottade den inte dock, utan bara massa uppgrävda plantor och jord)

Medlem
Skrivet av Mack3:

Grattis till er som vann, och du o norrköping !
Det jag inte tycker om däremot, är killar i 20-25 års åldern som har bil,gps, och laptop som utan problem har övertag ! Med andra ord har dom råd att köpa Uncharted 2!

Jag däremot som är 17, med studiebidrag på 1050:-/mån har knappt råd att köpa kläder till mej själv

Lite oskysst och ojämt tycker jag

Jag äger inte ens ett Ps3, jag tycler bara att det var en kul grej

Inaktiv
Skrivet av theTreasureHunt:
Skrivet av Rappakalja:

sundbybergs skatten hittades nyss....
varit på plats sen 15över, koordinaterna pekade på en dunge bakom ett hus, perfekt plats med både stig, klippa och dunge... ligger den där? nej...

den låg på andra sidan vägen uppe på nån jävla klippa, hittar jag den? nej, nån snubbe kommer och hittar den på 5 minuter... riktigt kul att koordinaterna stämde

Jag dubbelkollade koordinaterna på kartor.eniro.se nu och får fram rätt plats.

eniro visar dock en dunge bakom ett hus:
fredsgatan 22.

skatten hittades på gatan som ligger över huset, på en klipphäll... men de stämmer väl till viss del

Medlem

kul som den detta !!
den som hittat "skatten" i Umeå kan väl ge sig till känna
så man kan få ett avslut på letandet

skulle vara roligt om FZ:are i Västerbotten kunde hitta på nåt sånt här fast "lokala tillställningar" lite mer irl aktiviteter

Medlem

GPS-koordinaterna stämde ju inte alls. Jag sprang runt och letade inne i Centralstationen ett hundratal meter bort.

Medlem

Stockholm "Bästa platsen!" hittad!

Riktigt kul, mer jakt!

<edit>
Ni som undra var den var?
-----SVAR------
Vitabergsparken>Friluftsteatern>Tejpad under mittenplatsen första raden.
</edit>

Skrivet av Spiuni:

Luleå hittad typ 10:04 var på perfekt plats )

Vart fanns den i Luleå? Var där ungefär 10:15 och trodde jag var först. GPS:en visade där nere där stigen gick över vägen, alltså inte högst upp så jag letade mest där.

Och håller med, riktigt rolig tävling. Det här uppskattas.


signatur

If you can't convince them - confuse them!

Inaktiv

Imponerande! Då verkar alla skatter ha hittats. Vi väntar fortfarande på att alla som hittat den ska följa instruktionerna som finns i skatten.

Kommande vecka presenterar vi vinnaren av PS3 Slim.
Också riktigt kul om ni publicerar lite bilder från ert skattletaräventyr

Medlem

populäraste tävlingen på fz någonsin.


signatur

Rawr

Inaktiv

Du skojar...
sprang runt på centralen i en timme, hittade inte ens en fläkt.
Visste du var NCA-huset låg eller?

Ero
Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av Ero:

-* för de som letade i härnösand så låg den bakom SKANSKA skylten på den bruna "utförsstugan" eller vad man ska kalla det

Letade exakt där, du kunde ju lämnat plastpåsen eller nåt så man visste att den var tagen.
Fusk med vuxna och sina bilar:(

Sry!! letade efter en penna att skriva med :/

tänkte lämna bajsblöja men ville inte skräpa ner... var det du på moppen eller?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av theTreasureHunt:
Skrivet av Rappakalja:

sundbybergs skatten hittades nyss....
varit på plats sen 15över, koordinaterna pekade på en dunge bakom ett hus, perfekt plats med både stig, klippa och dunge... ligger den där? nej...

den låg på andra sidan vägen uppe på nån jävla klippa, hittar jag den? nej, nån snubbe kommer och hittar den på 5 minuter... riktigt kul att koordinaterna stämde

Jag dubbelkollade koordinaterna på kartor.eniro.se nu och får fram rätt plats.

Jag slog in koordinaterna på Eniro och det låg typ exakt där. Låg mellan en liten klipp grej och ett träd.

btw, en liten bild på skatten:

http://img29.imageshack.us/img29/1660/img2931d.jpg

Medlem

Btw, kollade vid Uppsala skatten som publicerades igår, det finns ingen bänk där. Är ni säkra på att ni har skrivit rätt koordinater? Är skatten i trapphuset? På innergården? Utanför? För jag hittade i alla fall ingen bänk någonstans i närheten av skatten.

Alltså, jag kollade idag igen på det stället.

Inaktiv
Skrivet av Skater15:
Skrivet av theTreasureHunt:
Skrivet av Rappakalja:

sundbybergs skatten hittades nyss....
varit på plats sen 15över, koordinaterna pekade på en dunge bakom ett hus, perfekt plats med både stig, klippa och dunge... ligger den där? nej...

den låg på andra sidan vägen uppe på nån jävla klippa, hittar jag den? nej, nån snubbe kommer och hittar den på 5 minuter... riktigt kul att koordinaterna stämde

Jag dubbelkollade koordinaterna på kartor.eniro.se nu och får fram rätt plats.

Jag slog in koordinaterna på Eniro och det låg typ exakt där. Låg mellan en liten klipp grej och ett träd.

jo jag vet det nu, eniro hade en inställning som var fel för mig, den visade inte i grader minuter sekunder eller nåt sånt där så den pekade på andra sidan gatan för mig

Medlem
Skrivet av futtis:

Stockholm "Bästa platsen!" hittad!

Riktigt kul, mer jakt!

<edit>
Ni som undra var den var?
-----SVAR------
Vitabergsparken>Friluftsteatern>Tejpad under mittenplatsen första raden.
</edit>

Jag som letade där i över en timme!

Nu fattar jag ledtråden... *suck* Under mittenplatsen... -.-

Grattis!

Inaktiv
Skrivet av oskario:
Skrivet av ins666:
Skrivet av oskario:

Fan, vad vi Uppsala skatten typ 10:20, men hittade inte den.
Vart var den någonstans?

Ganska exakt där koordinaterna visade (använde eniro) på västra sidan av domkyrkan, i en lövhög där bland runstenarna (bakom ett elskåp eller nåt liknande)

Fan, såg ju elskåpet, men letade aldrig nedanför den >.<
Det var jag med grön jacka, blont hår och glasögon btw!
Men fan, såg att du kubbade upp till kanonerna,och då var jag nere vid elskåpet. Sen gick jag upp, och du gick ner, och då hittade du. Jävla piss. Men du kunde ha sagt till, jag var typ där tills 10:45

Nä alltså, jag såg ingen annan när jag var där och plockade den, så det var nog någon annan skattletare du såg. Jag hade en mörkblå jacka med vita ärmar.

Medlem

Var i tusan var Malmö-skatten? Vi hade ju ett jäkla problem med att hitta den Rätt kul att vi var så många som sprang och kollade i varandras lövhögar Den parken är iaf någorlunda upprensad och fin nu tack vare OSS!

Medlem

Gah! Hade jag varit uppe i tid hade jag kunnat bett syrran att öppna porten och gått o hämta stockholmsskatten

Medlem

Grattis till de som hittade skatter Var i alla fall fin utsikt här i Luleå.

Inaktiv

Svar på Atsuls fråga: Nej, kände inte till NCA huset utan kollade på kartan o chansade på att undersöka baksidan på ett stort hus bortanför tågspåren. Såg en bil med NCA logga på så började kolla i närheten av den. Hittade först en perfekt fläkt, som skatten inte låg bakom så trodde att skatten kanske redan va upphittad. Skulle varit paff då iofs för jag va där så tidigt, och mkt riktigt efter lite till letande låg den bakom en annan fläkt!!

Medlem

För alla er som tyckte att detta var en sjukt kul tävling vill jag tipsa om http://www.geocaching.com (å systersajten geocaching.se)

Det är en sport/hobby/fritids-grej där man använder GPS för att hitta åt skatter a k a (geo)cacher. Cacherna kan vara av varierad storlek, och man vinner inget annat än äran (oftast...). Det finns över tiotusen gömmor i sverige och folk gömmer nya i princip varje dag! Det är en grym känsla att vara först att logga en ny geocache!

Medlem

Kul tävling! Jag hoppas det kommer fler såna här tävlingar.

Skrivet av jlindbergh:

För alla er som tyckte att detta var en sjukt kul tävling vill jag tipsa om http://www.geocaching.com (å systersajten geocaching.se)

Det är en sport/hobby/fritids-grej där man använder GPS för att hitta åt skatter a k a (geo)cacher. Cacherna kan vara av varierad storlek, och man vinner inget annat än äran (oftast...). Det finns över tiotusen gömmor i sverige och folk gömmer nya i princip varje dag! Det är en grym känsla att vara först att logga en ny geocache!

Vad heter du på geocaching?
Själv heter jag "Team Viper.swe"

Ero
Medlem

http://www.fz.se/medlem/?id=2340&tab=images

Där är bilder från mitt letande Har även gjort som det står i instruktionerna!


signatur

Varit medlem längre än dig.

Inaktiv
Skrivet av sqm:

Svar på Atsuls fråga: Nej, kände inte till NCA huset utan kollade på kartan o chansade på att undersöka baksidan på ett stort hus bortanför tågspåren. Såg en bil med NCA logga på så började kolla i närheten av den. Hittade först en perfekt fläkt, som skatten inte låg bakom så trodde att skatten kanske redan va upphittad. Skulle varit paff då iofs för jag va där så tidigt, och mkt riktigt efter lite till letande låg den bakom en annan fläkt!!

Lite häftigt detektivarbete där då

Dock lite tråkigt att de skruvade upp med koordinaterna :\

Medlem

är paketet i malmö hittat?

Medlem
Skrivet av Kloker:

är paketet i malmö hittat?

Ingen som vet riktigt, vi var 10pers som leta där i morse men ingen av oss hitta. Måste ha varigt någon före oss tyvärr :evil:

Medlem
Skrivet av prozpect:
Skrivet av Kloker:

är paketet i malmö hittat?

Ingen som vet riktigt, vi var 10pers som leta där i morse men ingen av oss hitta. Måste ha varigt någon före oss tyvärr :evil:

ah ok. lite dålig stil att inte berätta om man hittat:) är sugen som attan på att åka in. bor dock 7mil ifrån:)

Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av prozpect:
Skrivet av Kloker:

är paketet i malmö hittat?

Ingen som vet riktigt, vi var 10pers som leta där i morse men ingen av oss hitta. Måste ha varigt någon före oss tyvärr :evil:

ah ok. lite dålig stil att inte berätta om man hittat:) är sugen som attan på att åka in. bor dock 7mil ifrån:)

Måste ha varigt någon, grävde upp halva parken för att hitta den jag bor för övrigt i landskrona så 6-7mil för mig med

Medlem
Skrivet av prozpect:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av prozpect:
Skrivet av Kloker:

är paketet i malmö hittat?

Ingen som vet riktigt, vi var 10pers som leta där i morse men ingen av oss hitta. Måste ha varigt någon före oss tyvärr :evil:

ah ok. lite dålig stil att inte berätta om man hittat:) är sugen som attan på att åka in. bor dock 7mil ifrån:)

Måste ha varigt någon, grävde upp halva parken för att hitta den jag bor för övrigt i landskrona så 6-7mil för mig med

hehe:) ja känns lite jobbigt att köra och gå miste om guldet:) aja får väl vänta tills det släpps helt enkelt:)

Skriv svar