The Treasure Hunt Koordinater

Medlem
Skrivet av SierraKhaar:

Umeå är avklarad, jag vill också ha Skattjägare i titeln!

Nästa gång ni gör i Umeå se till att de i skogn

TILL TREASURE HUNT CREW: Ha en liten plastpåse i skattpåsen där det står "skatt hittat" så alla stackars geeks slipper leta i onödan ^^

Bra jobbat, du måste ha varit riktigt snabb. Satt själv och väntade uppe vid Gammlia (tänkte att de kan ju inte gömma den i centrum så skogen vore mer passande) så det tog 2-3 minuter ner till kyrkan sen. Var ensam och letade i kanske 10min innan nästa dök upp dock, totalt räknade jag 9 pers som sökte där plus du då som hann iväg innan jag ens tog mig dit

Bästa var ändå de två som stog och spanade ut i älven (där koordinaterna pekade) en lång stund, gg guys!

/ LordDaimos

Medlem

Finns det någon sista tid då tävlings fotot ska vara inne?

Inaktiv

Skulle helst vilja få in alla bidrag redan idag så att vi så snabbt som möjligt kan skicka ut alla priser

Medlem

Fler sånna här tävlingar måste anordnas! SJUKT roligt!

Medlem
Skrivet av Hannes_91:

Jag bor i Norrköping hade kanske 10 minuter till biblioteket.
men eftersom jag cyklade som en galning så kom jag dit på 1 minut
kommer dit och ser några kommer från Biblioteket med ledsna ansikten för står att jag har kommit för sent
går ändå och kollar och ser att de ligger lite buskar upp rivna och en stor jord hög mitt inne i stan xD Grattis till den som hitta de i Norrköping

Den låg inte vid biblioteket, utan några hus bortanför.

Skrivet av Mr.Waterboy:

Någon som har hittat i Norrköping än?
Själv var jag vid koordinaterna typ 10 minuter över 10. Var den ända där just då men har kollat runt i mer än 1 ½ timma nu. Hoppas att den som har hittat (om någon har det) skriver det i forumet så att vi som är ute och letar inte behöver leta mer.

Jag skrev direkt när jag kom hem att skatten är hittad. Bara scrolla upp på sida 7 eller 8 så ser du


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Man får väl säga grattis till Göteborgarn som fick spelet, Var tvungen att ta mig från Mölndal och eniro pekade runt kungsportsplatsen för mig så jag hamnade lite fel först.

Men jag köpte mig Operation Flashpoint som tröstpris i stället, så jag är glad ändå.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Wimp:
Skrivet av Hannes_91:

Jag bor i Norrköping hade kanske 10 minuter till biblioteket.
men eftersom jag cyklade som en galning så kom jag dit på 1 minut
kommer dit och ser några kommer från Biblioteket med ledsna ansikten för står att jag har kommit för sent
går ändå och kollar och ser att de ligger lite buskar upp rivna och en stor jord hög mitt inne i stan xD Grattis till den som hitta de i Norrköping

Den låg inte vid biblioteket, utan några hus bortanför.

Skrivet av Mr.Waterboy:

Någon som har hittat i Norrköping än?
Själv var jag vid koordinaterna typ 10 minuter över 10. Var den ända där just då men har kollat runt i mer än 1 ½ timma nu. Hoppas att den som har hittat (om någon har det) skriver det i forumet så att vi som är ute och letar inte behöver leta mer.

Jag skrev direkt när jag kom hem att skatten är hittad. Bara scrolla upp på sida 7 eller 8 så ser du

Ok. Vilket klockslag hittade du den då?
Och berätta lite mer exakt vart den var. Jag kom dit typ 10.10 och tror att det var någon som sprang med någon lapp.
Grattis förresten!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Norrköping
Har ingen riktig koll på tiden. Tog bild med min iPhone var den låg.. ska försöka få in den i datorn(har inte iTunes..). Lägger upp bilder då.

Såja...

http://bayimg.com/image/baeidaacg.jpg
Enirobilden jag använde mig av.

http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs246.snc1/9327_150073637414_743932414_2741583_8029314_n.jpg
Här hittade jag skatten, precis där ledtråden sa att den skulle var(slutet av buskagen vid byggnaden eller nått sånt)

http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs246.snc1/9327_150074017414_743932414_2741596_908471_n.jpg
Jag, några sekunder innan gårdagens festande gjorde sig påmind i magen.

Om ni också var där snabbt så borde ni ju ha sett mig..?


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Inaktiv

Nån som hittat Malmö?? Är sjukt nyfiken nu!!!

Medlem

Sjukt kul tävling, synd att man var tvungen att jobba istället, jag bor väldigt nära gömmorna i Uppsala men arbetet ligger lite längre bort. :/

Medlem

Så nu har jag skickat in mitt tävlingsbidrag

Medlem

Ligger Abisko kvar eller?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv
Skrivet av Kilroyfortehwin:
Skrivet av Spiuni:

Luleå hittad typ 10:04 var på perfekt plats )

Vart fanns den i Luleå? Var där ungefär 10:15 och trodde jag var först. GPS:en visade där nere där stigen gick över vägen, alltså inte högst upp så jag letade mest där.

Och håller med, riktigt rolig tävling. Det här uppskattas.

Den låg i en buske högs uppe på toppen. Brevid några betongluckor typ.

Inaktiv

Forrest Gump & Invaliden & racerförarens upplevelser:

1) 150km/h Lund-Malmö
2) 80km/h i malmö stad, rivstart vid varje rödljus, kört mot enkelriktat, kört på cykelväg
3) Tvärnit och avsläppning i mitten av full trafik
4) Springa och hoppa framför bussar för att komma i tid
5) Klättra i träd och kravla i buskar
6) gett starthjälp till annan bil
7) Fått starthjälp av en tredje person
8) Fått starthjälp misslyckad starthjälp
9) Fått starthjälp ännu en gång då den invalide var kall och satte sig i bilen med stereo på fullt ös utan att sätta igång bilen.
10) Hittat döda fåglar
11) Hittat plastpåsar innehållande halvfulla flaskor med t-röd
12) Letat i ett grävlingsbo
13) Frusit
14) Ätit på mcDonalds
15) Letat utanför malmö gatukontor (vi hittade en skylt på en av stenarna där det stod malmö gatukontor)
16) Misstänkt en kvinna på cykel att vara den som lade dit skatten. Hon var så skum och tittade på oss då vi letade i buskarna.
17) Letat i sammanlagt 6 timmar
18) Hittade dock inte skatten

vi vill veta var den var

vi på en bild efter 6 timmars letande:
från vänster
Forrest Gump
Invaliden
Racerföraren
http://fz.crapht.se/DSC00054.JPG

Medlem

Haha ni var ju störtsköna, det var jag som kom strosande direkt efter er med glasögon och svart rock. Och började peta i löven med skorna

Skrivet av Arnagath:

Forrest Gump & Invaliden & racerförarens upplevelser:

1) 150km/h Lund-Malmö
2) 80km/h i malmö stad, rivstart vid varje rödljus, kört mot enkelriktat, kört på cykelväg
3) Tvärnit och avsläppning i mitten av full trafik
4) Springa och hoppa framför bussar för att komma i tid
5) Klättra i träd och kravla i buskar
6) gett starthjälp till annan bil
7) Fått starthjälp av en tredje person
8) Fått starthjälp misslyckad starthjälp
9) Fått starthjälp ännu en gång då den invalide var kall och satte sig i bilen med stereo på fullt ös utan att sätta igång bilen.
10) Hittat döda fåglar
11) Hittat plastpåsar innehållande halvfulla flaskor med t-röd
12) Letat i ett grävlingsbo
13) Frusit
14) Ätit på mcDonalds
15) Letat utanför malmö gatukontor (vi hittade en skylt på en av stenarna där det stod malmö gatukontor)
16) Misstänkt en kvinna på cykel att vara den som lade dit skatten. Hon var så skum och tittade på oss då vi letade i buskarna.
17) Letat i sammanlagt 6 timmar
18) Hittade dock inte skatten

vi vill veta var den var

vi på en bild efter 6 timmars letande:
från vänster
Forrest Gump
Invaliden
Racerföraren
http://fz.crapht.se/DSC00054.JPG

Inaktiv

Det som räddade oss var egentligen att vi ringde 118118 och frågade om adressen till nca-huset!! därav fick vi platsen som du ser på screencapturen! igår gled vi bara igenom och tog hem det, men idag var det fan riktigt ärligt arbete som ledde till skatten!! var det gäller geocaching så är det ganska dött i jämförelse! Ingen tidspress, ingen dyrbar skatt att hitta och ingen spänning alls! Skattjakt ska det vara och inget annat!! kommer leta efter Atlantis försvunna stad tills jag dör från och med idag, hoho!

Medlem

När kommer vinnaren av Slimen presenteras? och när skickar ni ut spelen?

Inaktiv

Träffade ni nå FZ folk då ni var och letade skatten då?

Medlem
Skrivet av infinity:

Träffade ni nå FZ folk då ni var och letade skatten då?

Nej, här var man förberedd med autografhäfte och penna men någon fz person var där inte

Medlem

Va?
20 städer och inte en enda i norra småland, Jönköpings Län eller ens Kronobergs län.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

18 städer. Göteborg och Stockholm hade 2 ex.

Jag träffade inte på en kotte, var helt ensam då jag fann spelet och såg ingen som ens var påväg dit.. Antar att folket ratta in fel kordinater eller nått först.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Undrar hur många som var först till söndagsskatterna tack vare att de hade lurat ut att alla bilder låg på http://www.omy.se/treasurehunt/02/ (från kl 09.25-26 tydligen).
Kollade man bild-URL:erna från lördagen så var det nog inte så svårt att räkna ut att söndagsbilderna skulle komma upp på samma site...

Medlem
Skrivet av jlindbergh:

Undrar hur många som var först till söndagsskatterna tack vare att de hade lurat ut att alla bilder låg på http://www.omy.se/treasurehunt/02/ (från kl 09.25-26 tydligen).
Kollade man bild-URL:erna från lördagen så var det nog inte så svårt att räkna ut att söndagsbilderna skulle komma upp på samma site...

Vore tråkigt om det var så...

Medlem
Skrivet av Wimp:

18 städer. Göteborg och Stockholm hade 2 ex.

Jag träffade inte på en kotte, var helt ensam då jag fann spelet och såg ingen som ens var påväg dit.. Antar att folket ratta in fel kordinater eller nått först.

Stockholm hade 3 ex.

1 i lördags (som jag haffade)
2 i söndags.

Ero
Medlem
Skrivet av jlindbergh:

Undrar hur många som var först till söndagsskatterna tack vare att de hade lurat ut att alla bilder låg på http://www.omy.se/treasurehunt/02/ (från kl 09.25-26 tydligen).
Kollade man bild-URL:erna från lördagen så var det nog inte så svårt att räkna ut att söndagsbilderna skulle komma upp på samma site...

Vart såg du detta? På startsidan så länkas det till http://www.fz.se/bilder/ ?

Detta drabbade inte mig iaf som tur var!

*edit*

Såg att det stod lördagens bilder.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Vart såg du detta? På startsidan så länkas det till http://www.fz.se/bilder/ ?

Detta drabbade inte mig iaf som tur var!

*edit*

Såg att det stod lördagens bilder.

Du, jag äger en t-shirt där det står "Vote for Pedro"
You like that eyyy?? hehe

Inaktiv

Tack till alla som var med i The Treasure Hunt! Det har varit jättekul att följa diskussionerna i tråden. Just nu sitter vi och sammanställer och det verkar som att skatterna i Malmö, Uppsala och Abisko ännu inte är hittade. I Malmö och Uppsala misstänker vi att de blivit bortstädade på något sätt. Abisko vet vi faktiskt inte om någon ännu varit och sökt... Tusen tack hursomhelst!

Medlem

Tack själv


signatur

Rawr

Medlem

Tack, verkligen jättekul tävling!
Länge sen adrenalinet pumpade så mkt

Ero
Medlem

Japp! Verkligen en bra tävling! Blir lätt tråkigt med alla "svara på frågor" och sedan lottas mellan tusen pers

Mer sådanthär! Nästa gång kanske det inte ens behöver vara koordinater? Bara ledtrådar som på den gamla goda tiden (skattjakt ala -92)


signatur

Varit medlem längre än dig.

Skriv svar