Trasig Ps vita vänster spak,

Medlem
Trasig Ps vita vänster spak,

För ett par dagar sedan gick min vänstra analog spak sönder och den är som sagt helt död. Har mailat sony om detta men inte fått något svar än. Men tänkte passa på o fråga er vad ni tror en reperation skulle kosta? haft min vita sen december 2013 >_>.

Medlem

Om den är så ny så borde det kanske finnas någon garanti, eller?


signatur

Videomupp

Medlem

Är det inte 24 månaders garanti på Vita? Jag har för mig det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Är det inte 24 månaders garanti på Vita? Jag har för mig det.

Från Konsumentverket:

http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%...

Konsumentköplagen säger att du kan reklamera ett fel på en vara upp till 3 år efter köp.
Oavsett garantitiden. Naturligtvis måste du ha skött varan på det sätt det är tänkt och inte brukat den på något sätt som den inte var avsedd för.

Kort, har du kastat din Vita i väggen eller stampat på den så är det kört. Men om du bara spelat på den och kontrollen har gått sönder under normalt bruk så kan du reklamera den.

Edit: Läs på sidan 4 i pdfen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

ja jag har då inte fått nå rage över det hela, men det är mycket märkligt. köpte den begagnad på game. Får väll traska dit o se vad dom säger =). jag som tänkte köpa FFX remaster haha. Tji fick jag för det :P.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Bennii:

Är det inte 24 månaders garanti på Vita? Jag har för mig det.

Från Konsumentverket:

http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%...

Konsumentköplagen säger att du kan reklamera ett fel på en vara upp till 3 år efter köp.
Oavsett garantitiden. Naturligtvis måste du ha skött varan på det sätt det är tänkt och inte brukat den på något sätt som den inte var avsedd för.

Kort, har du kastat din Vita i väggen eller stampat på den så är det kört. Men om du bara spelat på den och kontrollen har gått sönder under normalt bruk så kan du reklamera den.

Edit: Läs på sidan 4 i pdfen.

Jag behöver inte läsa det. Jag jobbar inom fackhandeln och kan konsumentköplagen. Jag har även blivit dragen till ARN vid ett par tillfällen men aldrig fälld, eftersom jag följer konsumentköplagen. Och eftersom jag följer lagen så vet jag skillnaden på garanti och reklamationsrätt - för det är inte samma sak.

1
Skriv svar