Medlem
Uncharted 3

Köpte UNcharted 3 igår, måste säga att jag hittills är lite besviken faktiskt!
Käns inte alls lika välgjort och polerat som 2:an, stört mig på många dumma designval och buggar. Ser inte heller bättre ut än 2:an rent grafiskt enligt mig!

Vad tycker ni om spelet?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

funkar den för co-op splitscreen?


signatur

thank you, come again

Medlem

Har bara kommit till kapitel fem men hittills kan jag bara hålla med, tycker t o m att grafiken är fulare, framförallt karaktärerna kändes snyggare och såg verkligare ut i 2:an. Men det kanske var dessa "optimeringar" de snackade om att det var tvungna att göra för att kunna göra det i 3D...

Klättringskontrollerna känns konstiga också och inte alls lika precisa som i föregångarna.

Huxflux: Co-op med splitscreen finns men det går inte att spela igenom sp-kampanjen utan det är separata mindre äventyr.

Medlem

Jag har nu klarat singleplayern på hard. Jag kan utan att spoila allt för mycket säga att det blir bättre. Tyckte också det började rätt segt men blev bättre och bättre. Mot slutet kan jag garantera er att ni inte kommer kunna slita blicken från tvn!

Medlem

Har kommit till kapitel 20 och efter en lite småseg start så har det sakta men säkert blivit ett av de bästa spelen jag har spelat!

Grafiken är enligt mig det snyggaste som har gjorts på konsol (och det håller även riktigt hög klass jämfört med PC-spel också) Musiken, röstskådespeleriet, och storyn håller även det högsta klass, som vanligt när det gäller Naughty Dog.

MP är riktigt beroendeframkallande och jag kan se mig spela det riktigt mycket...

Årets spel 2011 är redan utnämnt för min del.

Medlem

Sådär ja, då har man klarat av det på Normal svårighetsgrad, man kanske skulle ta sig en tur till fast på Crushing. Jag vill bara spela om det nu på en gång! Så bra är det, och den känslan får jag inte så ofta från kampanjer nuförtiden

Medlem

Jag själv har inte spelat UC3 eller något tidigare men tänker införskaffa mig dom och spela från 1an och framåt för serien har fått väldigt bra betyg och jag själv anser att ett bra spel kan lika gärna se ut som något från gameboy om det ändå kan leverera en bra story som gör att man blir biten. så fråga till peter_lovgren: Varför ska grafiken spela roll när man bedömmer ett spel?


signatur
Medlem

Har nu klarat spelet och kan bara säga att efter kapitel fem så lyfte spelet på alla fronter. Kan inte sätta fingret på exakt vad som gjorde det, antagligen var det hur handlingen utvecklade sig som var den avgörande faktorn.

Tycker fortfarande att tvåan är bäst men trean ligger nog nästan på en delad andraplats med ettan. Kanske bara är jag men jag tycker att trean saknar mycket av den där speciella "Uncharted-känslan" som de andra två spelen har.

pierreB: Med tanke på att ettan och tvåan är något av det snyggaste du kan spela på PS3 (framförallt tvåan) blev jag helt enkelt lite besviken när jag upplevde de första kapitlen i trean som suddiga, lågupplösta miljöer med färger som ibland kändes som utsmetade kladdkritor (ja, jag överdriver lite bara för att få fram min poäng).
Spelet lyfte rejält senare i spelet, speciellt i ljusa soliga miljöer. Av nån anledning såg de flesta natt/kväll-scenerna sämre ut i mitt tycke.
Karaktärerna är ett annat kapitel, där man verkar försökt klämma in ännu mer detaljer helt i onödan eftersom de i princip såg perfekta ut redan i tvåan.
Mellan de två första spelen gjordes mest tekniska förbättringar (bättre texturer, högre upplösning, bättre ljus/skugghantering) i trean har de gjort en hel del kosmetiska förändringar som gjort att karaktärerna inte ser ut riktigt som sig själva. Nates ögon är ett exempel och hela Elenas ansikte är så omgjort att hon i många scener inte ser ut som Elena "ska" göra.

Medlem

Har några få trophies kvar och gjort det mesta som går i spelet. Crushing klarat och 91/100 skatter tex. Måste säga att grafiken är underbar men det är det sämsta Uncharted av de alla.

Att de gjort om modellerna gillar jag personligen. De har lagt in mycket mer ansiktsuttryck och på det blir spelet mer levande.

Storyn dock.... Oj oj oj. Den är helt sjukt glappig. Finns massor med saker som jag saknar svar på. Varför saker och ting är som de är. Det förklaras aldrig och jag fattade inte hälften av spelet. Att man sen reser runt som aldrig förr och spenderar 10 min på varje ställe gör inte direkt känslan av skattsökande mycket bättre.

2:an är nog det bästa av dem och det kommer aldrig få stryk om de fortsätter på samma spår som med 3:an.


signatur
Medlem

På tal om glapp i storyn, är det någon

som vet hur det kom sig att Talbot överlevde Cutters skott i Syrien

?

Medlem

@Jozo: Nope. Fortfarande ett frågetecken för mig.

Tyckte över lag att spelet var riktigt bra, men precis som med BioShock 2 (som, enligt mig i alla fall, är ett bättre spel rent mekaniskt sett samt har ett bättre direkt narrativ) så är det största problemet just föregångaren. Det är svårt att inte känna "har jag inte spelat och upplevt något väldigt liknande förr?".

Det betyder inte att jag tycker att U3 är dåligt, utan enbart att jag hade förväntat mig lite mer.

Medlem

Gillade 2an men har inte lirat 3an, kommer nog köpa Skyward Sword till Wii istället.

Medlem

Klarade det precis själv, och är mycket besviken...
Kändes ofärdigt hela vägen till sista scenen :/

och som ni påpekat, sjukt dålig story med många frågetecken.
Skärpning naughty dog!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar