Medlem
Vars köpa PS4?

Yo!

Vart kan man köpa PS4 lagom till release-datumet? De flesta butiker jag besökt har inte inne först första kvartalet 2014. Är det så att man måste vänta, eller har jag missat någon butik?

Tack,
/Khiemsvarg

Medlem

Verkar vara enorm efterfrågan på PS4an. Lär ju vara svårt att kirra en vid release.

KoP
Medlem
Skrivet av Khiemsvarg:

Yo!

Vart kan man köpa PS4 lagom till release-datumet? De flesta butiker jag besökt har inte inne först första kvartalet 2014. Är det så att man måste vänta, eller har jag missat någon butik?

Tack,
/Khiemsvarg

Verkar tyvärr vara fullbokat på dom flesta ställen. Så har man inte varit ute i god tid så ser det ut som att man snällt får vänta. Under december så sägs det dock att fler maskiner ska vara på väg.

Medlem

"OBS! Produkten är fullbokad till release.

Ytterligare leveranser inkommer under december månad, men vi har ej uppgifter i dagsläget om antal eller datum."
~Webhallen


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ZF
Medlem
Skrivet av JohnPaulie:

Dustin helt förbokat, 1000+ har bokat där vet jag, Dischop fullbokat, Ginza hade 204 i kö när jag mailade ... suck, vill verkligen ha en PS4 på releasedagen, vet inte hur jag ska göra för att maximera chansen, är det lönt att förboka på en massa olika ställen och hoppas på det bästa...?

Destiny Sverige

bara din ork att krångla sätter gränserna. oftast är det ju väldigt mycket lättare att beställa nått än att ångra det. risken blir att du sitter med ett par reservmaskiner på posten om nu planen funkar, vilka iof säkert är lätta att bli av med om nu efterfrågan är så stor som det sägs.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av JohnPaulie:

Dustin helt förbokat, 1000+ har bokat där vet jag, Dischop fullbokat, Ginza hade 204 i kö när jag mailade ... suck, vill verkligen ha en PS4 på releasedagen, vet inte hur jag ska göra för att maximera chansen, är det lönt att förboka på en massa olika ställen och hoppas på det bästa...?

Destiny Sverige

bara din ork att krångla sätter gränserna. oftast är det ju väldigt mycket lättare att beställa nått än att ångra det. risken blir att du sitter med ett par reservmaskiner på posten om nu planen funkar, vilka iof säkert är lätta att bli av med om nu efterfrågan är så stor som det sägs.

Nu vet jag inte hur det fungerar hos övriga återförsäljare, men hos Webhallen kan man åtminstone välja att hämta ut beställningen i den fysiska butiken. Om man ångrar sig är det alltså inte svårare än att avboka beställningen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

...hos Webhallen kan man åtminstone välja att hämta ut beställningen i den fysiska butiken. Om man ångrar sig är det alltså inte svårare än att avboka beställningen.

Samma gäller även Gamestop. Enda jobbiga där är att de vill att man lägger 500kr som en depositionsavgift/avbetalning på konsolen. De har redan ringt mig tre gånger och frågat om jag fortfarande är intresserad av maskinen (vilket jag är så klart). Om jag ändrar mig sedan vid release så har de inget val än att ge tillbaka min depositionsavgift då det inte är ett bindande avtal man "tecknar" när man gör beställningen. Och den lär ju ändå säljas om jag skulle köpa den.

Även Gamestop har fullbokat till releasedagen men de tar ju beställningar för preliminära leveranser i december/jan-2014 (den info de gav mig).

Bästa är väl kanske att vända sig till Amazon. De lär väl få större lager än svenska återförsäljare iaf.

Medlem

Fick mail från webhallen att jag inte kommer få min förrän i december. Riktigt dålig stil för hade jag vetat det i tid hade jag bokat min på amazon innan det blev fullbokat där.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fick mail från webhallen att jag inte kommer få min förrän i december. Riktigt dålig stil för hade jag vetat det i tid hade jag bokat min på amazon innan det blev fullbokat där.

Fick samma mail om eventuell leverans i december från Webhallen. Nu bokade jag iofs på tok försent så får väl skylla mig själv. Funderar nästan på att avboka och vänta tills hysterin lagt sig och det kommer ut några vettiga bundles. Känns egentligen inte som jag har något behov av ett PS4 just nu ändå. Finns alldeles för många bra spel till PS3 som jag inte hunnit spela igenom. Flesta släppen kommer dessutom under 2014. Nåja...får se hur man gör...

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av marcus8958:

Fick mail från webhallen att jag inte kommer få min förrän i december. Riktigt dålig stil för hade jag vetat det i tid hade jag bokat min på amazon innan det blev fullbokat där.

Fick samma mail om eventuell leverans i december från Webhallen. Nu bokade jag iofs på tok försent så får väl skylla mig själv. Funderar nästan på att avboka och vänta tills hysterin lagt sig och det kommer ut några vettiga bundles. Känns egentligen inte som jag har något behov av ett PS4 just nu ändå. Finns alldeles för många bra spel till PS3 som jag inte hunnit spela igenom. Flesta släppen kommer dessutom under 2014. Nåja...får se hur man gör...

Jag väntar nog också med PS4 köp. Finns som sagt ganska många PS3-titlar som man bara måste lira!

Medlem

Bokade min enhet i augusti, men det var för sent, fick mail av Webhallen idag att jag inte får min förrens tidigast i December. Ouch!! Man skulle visst varit ute i våras helst

Medlem
Skrivet av johan.falt:

Bokade min enhet i augusti, men det var för sent, fick mail av Webhallen idag att jag inte får min förrens tidigast i December. Ouch!! Man skulle visst varit ute i våras helst

Man får väl klara sig. Det kommer ju trots allt inte några måste ha titlar vid release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det "riskfritt" att beställa från utlandet? Tänker på en KZ-bundle som säkert någon tysk firma eller dylikt har förhandsbokningar kvar på. Har ju varit så dum att jag väntat på bundle hela tiden och därför inte bokat någon alls, trots jag bestämt sedan länge jag skulle ha en PS4:a. Dum, dum, dum!

Någon som även vet vad leveranstiden på utlandsprylar är? Ca en vecka?

Antar även att moms (25% av priset) tillkommer


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Är det "riskfritt" att beställa från utlandet? Tänker på en KZ-bundle som säkert någon tysk firma eller dylikt har förhandsbokningar kvar på. Har ju varit så dum att jag väntat på bundle hela tiden och därför inte bokat någon alls, trots jag bestämt sedan länge jag skulle ha en PS4:a. Dum, dum, dum!

Någon som även vet vad leveranstiden på utlandsprylar är? Ca en vecka?

Antar även att moms (25% av priset) tillkommer

Vet inte hur det är från tyskland men från england tar det 4 dagar för brev och 5 dagar för paket.
Det är redan 20% moms i england så du behöver bara lägga till 5% på priset om du beställer från butiker som amazon. Vet inte hur momsen är i tyskland.

Det tråkiga med att beställa från utlandet är att om sakerna går sönder och du måste skicka in på garanti. Då är det nog inte så roligt.
Därför beställer jag alltid hårdvara som konsoler från Sverige om man inte får en riktigt bra deal.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Är det "riskfritt" att beställa från utlandet? Tänker på en KZ-bundle som säkert någon tysk firma eller dylikt har förhandsbokningar kvar på. Har ju varit så dum att jag väntat på bundle hela tiden och därför inte bokat någon alls, trots jag bestämt sedan länge jag skulle ha en PS4:a. Dum, dum, dum!

Någon som även vet vad leveranstiden på utlandsprylar är? Ca en vecka?

Antar även att moms (25% av priset) tillkommer

Största problemen som kan dyka upp är ju garantiärenden... Kan vara riktigt dyrt att få något lagat om supporten är i ett annat land. Fick ett trasigt headset till min 360 som jag köpte för några månader sedan och frakten skulle i billigaste fall kosta 150kr som brev, men MS ville man skicka det som paket vilket tog priset till över 300kr. Ett nytt headset kostar 99kr -.- Alltså, ur ekonomisk syn, kunde jag inte ens utnyttja min garanti. Det var en Xbox+windows phone bundle så jag hade ingen butik jag kunde vända mig till.

Skrivet av konsumenteuropa.se:

Fråga:
Behöver jag betala tull och moms för varor som är köpta i ett annat EU-land?

Svar:
Varor som kommer från ett annat EU-land är befriade från alla tullformaliteter, med vissa undantag. Moms betalar du i det land varorna är köpta.

http://www.konsumenteuropa.se/sv/Amnesomraden/Kop-av-varor-oc...

Köpte lite datorkomponenter från Tyskland för några år sedan, tog lite över en vecka innan jag fick sakerna, och jag behövde inte betala något extra för moms eller tull.

Medlem
Skrivet av johan.falt:

Bokade min enhet i augusti, men det var för sent, fick mail av Webhallen idag att jag inte får min förrens tidigast i December. Ouch!! Man skulle visst varit ute i våras helst

Nu blev jag lite nojjig då jag beställde 25 juli men har inte fått något mail.
Bäst jag mailar och frågar så jag inte blir besviken på releasedagen


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

jag bokade min ps4 2011-06-03 så jag hoppas att jag får en när det släpps. skulle bli förvånad om jag fick ett mail ifrån webhallen om att jag inte är med på listan.

*Vars?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

*Vars?

webhallen:)

Medlem
Skrivet av Chippen838:

jag bokade min ps4 2011-06-03 så jag hoppas att jag får en när det släpps. skulle bli förvånad om jag fick ett mail ifrån webhallen om att jag inte är med på listan.

Jag fick svar från webhallen att om jag inte har fått något mail så ska jag få på releasedagen om nu inte posten ställer till det


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

kul jag ska höra med webhallen och kolla ifall jag har en tjing på en

Inaktiv

Jag avbokade nyss min PS4 på Discshop, så någon lycklig kanske får tag på det exemplaret.

Skrivet av Chippen838:
Skrivet av walter_iego:

*Vars?

webhallen:)

Aha, förstod inte språket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för svaren!

Men den slutgiltiga frågan - Skulle ni själva köpa PS4 från utlandet om det varit fullbokat i Sverige? Är ju så förbannat nojjig, men det torde väl inte vara några problem med konsolen?


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

ringde webhallen och fick svar att jag kommer garanterat få eftersom jag förbokade 2011

Medlem
Skrivet av Chippen838:

ringde webhallen och fick svar att jag kommer garanterat få eftersom jag förbokade 2011

Haha, vi bokade samma dag och samma år! Det var väl typ då dom slängde upp den i sin webshop. Ska du på VIP-eventet?

Medlem
Skrivet av Hcore:
Skrivet av Chippen838:

ringde webhallen och fick svar att jag kommer garanterat få eftersom jag förbokade 2011

Haha, vi bokade samma dag och samma år! Det var väl typ då dom slängde upp den i sin webshop. Ska du på VIP-eventet?

Jag ska inte på VIP-event då jag bor för långt bort men vi förbokade nog samma år 2011-06-03 06:36
Priset låg då på ca 6995 om jag minns det rätt

Medlem
Skrivet av Khiemsvarg:

Yo!

Vart kan man köpa PS4 lagom till release-datumet? De flesta butiker jag besökt har inte inne först första kvartalet 2014. Är det så att man måste vänta, eller har jag missat någon butik?

Tack,
/Khiemsvarg

Jag har hört mig för lite grann angående hur man kan få tag på en PS4 på releasedatumet 29:e november, när det är helt slutsålt att förhandsboka på alla internetbutiker i hela Sverige.

Köa vid en fysisk butik, som tex Siba, Elgiganten osv så kommer de att ha X antal enheter där att köpa.

Just nu vet de inte själva hur många de kommer att få, men om man ringer till dem den 28:e, så har de säkert lagerstatus på just den butiken du vill handla i???

Lycka till och vi ses i kön...

Medlem

När min WiiU beställning föll mellan stolarna så gjorde jag så att jag ringde runt till fysiska butiker (Game, Gamestop, Elgiganten, etc) och frågade om de hade något.
Slutade med att GAME hade en limited Zombiu bundle som någon ångrat sig om.

Säkerligen enormt grymmare tryck på PS4 så kanske inte någon chans, men ibland har man ju tur

Medlem

Jag fick tag på en PS4 på releasedatumet, men köade i 13 timmar för det.

Från kl 21:00 den 28:e tills de öppnade butiken kl 10:00 nästa dag.

Det var kallt, men ganska bra stämning i kön.

Är glad att vara en utav de 25 st som fick en PS4:a denna dag för det var allt de hade vid Elgigantetn, Bäckebol i Göteborg.

12
Skriv svar